Pages

Monday 3 October 2011

ပုရဲ ့အၿမင္ ပု ရဲ ့အေတြး

သူကေလးကို ကၽြန္မက ခ်စ္စႏိုးႏွင့္ ပုကေလးဟု ေခၚသည္။ ကၽြန္မ ၁၂ ႏွစ္အရြယ္ က်ခါမွ ေမေမက အဲသည္ ညီမ ငယ္ကေလးကို ေမြးလိုက္ေလေတာ့ ကၽြန္မမွာ အ႐ုပ္ကေလး တစ္ခု ေကာက္ရသလုိ ထားစရာ မရွိေအာင္ ၿပိဳးၿပိဳးပ်ာပ်ာ ေျခမကိုင္မိ လက္မကိုင္မိ။

ေဆြမ်ဳိးေတြကေရာ အိမ္နီးခ်င္းေတြကပါ ေမေမ ကံေကာင္းသည္ဟု ေျပာစမွတ္ ျပဳစရာျဖစ္ရေလာက္ေအာင္ပင္ အလိုအေလ်ာက္ အခ်ိန္ပိုင္း နာနီ တာ၀န္ကို ကၽြန္မက လိုလားစြာ ယူပစ္လိုက္႐ံုမက အေတာ္လည္း အကဲပိုသည္။

ညညတိုင္ ပုကေလး အဲ့ခနဲ လႈပ္သည္ႏွင့္ ကၽြန္မက ေငါက္ခနဲ ထထိုင္မိတတ္တာ။ ကေလးသိပ္သည့္ ခုတင္ ကေလးကို ေမေမတို႔က သူတို႔၏ အိပ္ခန္းထဲမွာ ႏွစ္ေယာက္ အိပ္ခုတင္ႏွင့္ တြဲခ်ိတ္ ဆက္သြယ္ထားသည္။ အဲသည္ ခုတင္သည္ ကၽြန္မ ငယ္ငယ္တုန္းက ကၽြန္မ၏ ခုတင္ ျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္။ ပုကေလး ေမြးေတာ့မည္ ဆိုေတာ့မွ သူ႔ခုတင္ အျဖစ္ ျပင္ဆင္ မြမ္းမံ ခဲ့ၾကရေလသည္။ ထုိစဥ္က ခုတင္ကေလးသည္ ဖုန္အလိမ္းလိမ္းႏွင့္ ပတၱာေတြလည္း သံေခ်း ကိုက္ေနေပါ့။ ကၽြန္မႏွင့္ ေဖေဖက ဒိုင္ခံသုတ္သင္ သန္႔ရွင္း ၾကရသည္။ ေမေမက ပုကေလး ကိုယ္၀န္ႀကီး တကားကားႏွင့္ဟာကိုး။

ကၽြန္မကေတာ့ ငါးထပ္သား နံရံကပ္လ်က္ ကာရံထားေသာ အခန္းကေလးမွာ သီးသန္႔ အိပ္ စက္လာတာ ၅ ႏွစ္ သမီးကတည္းကပါ။ အသား က်ၿပီးသား။ ခုဆို ပုကေလးပင္လွ်င္ ၇ ႏွစ္အရြယ္ ေရာက္လာခဲ့လ်က္ အေ၀းသင္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသူႀကီး ကၽြန္မသည္ ခုတင နံေဘး၌ စာၾကည့္စားပြဲႏွင့္ အက်ျဖစ္ေနပါၿပီ။  ပုကေလးကလည္း သူ႔မူလတန္း သင္ခန္း စာေတြကို ေလ့က်င့္ဖို႔ ေရးမွတ္ဖို႔ တစ္ေနရာ ယူထားၿပီေပါ့။ ပုကေလး ေလာကထဲ ေရာက္လာတုန္းက ကၽြန္မအတြက္ အ႐ုပ္ ကေလးပုကို ျမတ္ႏိုးခ်စ္ ခင္မဆံုး ႏိုင္လုိက္သည္မွာ သည္ေန႔ထက္တိုင္ ပါပဲ။ ကေလးအတန္ငယ္ လူးလြန္႔ရင္း ငိုညိဳညိဳ လုပ္သည္ႏွင့္ ကၽြန္မက ေမေမတို႔ အခန္းဘက္သို႔ ကူးလာပါၿပီ။

“ေမေမ ပုကေလး ခ်ိဳခ်ဳိ ဆာေနၿပီ သမီး ႏို႔မႈန္႔ ေဖ်ာ္လိုက္ရေတာ့မလား”

ေမေမက အသက္ ၄၀ က်ခါမွ ပုကေလးကို ေမြးေလသည္။ အသက္ႀကီးလာလုိ႔လားမသိ ႏို႔လႈိင္လႈိင္ မထြက္ေသာေၾကာင့္ ႏို႔မႈန္႔ကူရသည္။ ပုကေလးကလည္း ႏို႔ဘူး ကုန္သည္ႏွင့္ တြန္းဖယ္ လႊင့္ပစ္ကာ ၀ါးခနဲ ေအာ္ငိုေလ့ရွိ၏။ ကၽြန္မတို႔က ေနာက္တစ္ဘူး အရံသင့္ ေဖ်ာ္ထားရေလသည္။ သူ အဲသလို ေအာ္ငိုတာကိုပဲ ကၽြန္မက နား၀င္ခ်ဳိ ႏွစ္လိုကာ စကၠန္႔ ၃၀ ေလာက္ တစ္မိနစ္ေလာက္ပဲ ျဖစ္ပါေစ အခ်ိန္ ဆြဲထားမိတတ္ေလ၏။

“သူ႔ကိုမစနဲ႔ေလ၊ ေတာ္ၾကာ ေဒါသႀကီး တတ္လာမွာ စိုးရတယ္”ဟု ေမေမက စိတ္ပူသည္။

တစ္ဖက္ကလည္း
“ပုကေလးကို ႏို႔ဘူး ထေဖ်ာ္ရတာနဲ႔ပဲ သမီး အိပ္ေရး ပ်က္ကုန္ၿပီ”

ေမေမက ကၽြန္မကို သနားျပန္ေလသည္။ ေမေမက ကၽြန္မအတြက္ ပုကေလးကို ေမြးဖြား ေပးတာပါဟု ကၽြန္မ ခံစား ယံုၾကည္ထားသည့္ အေၾကာင္း ေမေမသိေအာင္ ကၽြန္မက မေျပာျပ တတ္ႏိုင္ပါ။
“သမီးက ပုကေလးကို လုပ္ေပးခ်င္ေနတာ”

ၾကာေတာ့ ေမေမႏွင့္ ကၽြန္မသည္ အေမႏွင့္ သမီးတို႔၏ ခ်စ္ခင္ အားထားမႈ သံေယာဇဥ္ကြန္ ရက္မွ ေက်ာ္လြန္ကာ တိုင္ပင္ေဖာ္၊ တုိင္ပင္ဖက္ မိတ္ေဆြမ်ားပမာ ရင္းႏွီးလာသည္။ ပုကေလး၏ အသက္ကေလး ေန႔ရက္ ရွည္ၾကာလာသည္ႏွင့္ အမွ် ဖြံ႕ၿဖိဳးႀကီးထြား ႏိုးၾကား ရွင္သန္ လာမႈေတြ အေၾကာင္းကို သားအမိႏွစ္ေယာက္ စိတ္၀င္ တစား ၾကည့္႐ႈ ေလ့လာၾက၊ တတြတ္တြတ္ ေဆြး ေႏြးၾကႏွင့္။

“သမီးတို႔ အေဖဟာ ေမေမ့ေလာက္ သမီးတုိ႔ အေပၚမွာ အာ႐ံု မေရာက္ပါဘူး၊ ပုကေလးကို ရမွ သမီးနဲ႔ ေဆြးေႏြးရင္း ကေလးတစ္ေယာက္ ရတာကုိ ေမေမ ေပ်ာ္ရမွန္း သိလာတယ္”

ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ ကၽြန္မသည္ အပ်ဳိ သဘာ၀ ဆန္႔က်င္ဘက္လိင္ေတြ အေပၚ စိတ္၀င္ တစားႏွင့္ ေထြလာေကလာ စိတ္ကစားရမည့္ အစား မိခင္စိတ္ေတြ ႏိုးႂကြေနတာ ျဖစ္မွာပါပဲဟု ကၽြန္မ၏ အတန္းပိုင္ ဆရာမက မွတ္ခ်က္ခ်သည္။ ကၽြန္မကေတာ့ ကိုယ့္အေျခအေနကို မဆန္းစစ္ တတ္ပါ။ ပုကေလး၏ အခ်ိန္ပိုင္း နာနီအျဖစ္ တာ၀န္ ယူေနတာဟာ ကၽြန္မလည္း ေပ်ာ္၊ ေမေမလည္း သက္သာ၊ ပုကေလးလည္း အခ်ိန္ျပည့္ ဂ႐ုစိုက္ ခံရတာမို႔ အားလံုး ေကာင္းၾကဖို႔ပဲ မဟုတ္လား။

ပုကေလး သြားေပါက္ခ်င္ ေနၿပီဟု ေမေမက ေျပာသည္။ သူ႔သြားဖံုးေတြ ယားၿပီး ေမေမ့ခ်ဳိခ်ဳိ ကိုခဲသည္။ ေမေမ မခံစားႏိုင္ဘဲ အားခနဲ ေအာ္လွ်င္ ပုကေလးက ခဲထားသည္ကို လႊတ္ၿပီး ရယ္ ေနတတ္ေလသည္။
“ညီမေလးက ေမေမ့ခ်ဳိခ်ဳိ အထြက္ နည္းတာ အားမရလို႔ ေဒါပြတယ္ ထင္တယ္”ဟု ကၽြန္မက ထင္ျမင္ခ်က္ ေပးသည့္အခါ ေမေမက လက္မခံပါ။

“ဟုတ္ပါဘူးေနာ္၊ သူ႔သြားဖံုး ယားေနတယ္ လို႔ ေမေမက သမီးကို ေစာေစာကပဲ ေျပာျပေသး တာေကာ”

ေမေမက ကၽြန္မကို ေခတၱ ေတြေ၀ေငးစိုက္ ၾကည့္ေနသည္။ သူမ ေမြးထားခဲ့ေသာ သမီးႀကီး ကၽြန္မက သူမ ေမြးလိုက္ျပန္ေသာ သမီးငယ္ ပုကေလးကို အပိုင္ သိမ္းယူ ထားလိုက္သည္ အတြက္ အံ့ၾသသလို ၀မ္းသာသလို ခံစားေနရ သည္ထင္ရဲ႕။

“အရင္ ၁၂ ႏွစ္တုန္းက သမီးကုိ ေမေမ ေမြးတုန္းကေလ သမီးဟာ ပုကေလးလိုပဲ ပုပုကစ္ကစ္ကေလးပဲ သိလား”
ေမေမက ကၽြန္မကို တစိမ့္စိမ့္ ၾကည့္ၿပီး ခပ္တုိးတုိး ေရရြတ္သည္။
“ဟုတ္လို႔လား ေမေမရယ္ သမီးက အရပ္ ရွည္ရွည္ ကလန္ကလားနဲ႔ ဥစၥာႀကီးကို”

“ႀကီးလာမွ အ႐ိုးအဆစ္ေတြ ရွည္လာတာေလ၊ ခုလုိ လသားအရြယ္ ကေလးတုန္းက တကယ့္ကို ပုကစ္ကစ္ကေလးပဲ၊ သမီးရဲ႕ ဗုိက္ ကေလးကေလ ဖားဂံုညင္း ကေလးရဲ႕ ဗုိက္လိုပဲ ေဘးဘက္ကို အိုင့္ၿပီး ကားထြက္ေနတာ ပုကေလးရဲ႕ ဗိုက္လိုပါပဲ”

ေမေမ့ စိတ္ထဲမွာ ကၽြန္မႏွင့္ ပုကေလးသည္ အေတာ္ တူေနပံုရသည္။ ေမေမ့ အေျပာေၾကာင့္ပင္ လားမသိ ကၽြန္မ ငယ္ငယ္တုန္းက ပုကေလးလိုပဲ ပုကစ္ကစ္ကေလး ျဖစ္မွာပါပဲဟု ယံုၾကည္လာသည္။ ေအးေလ သူ႕၀မ္းမွ ကၽြတ္လြတ္လာသည့္ ကေလးေတြ ဆိုေတာ့လည္း သူအသိဆံုး ျဖစ္မွာ ပါပဲ။

“သမီးက ပုကေလးလိုပဲ ၾကမ္းေထာ္ ကေလးလား“

ကၽြန္မသေဘာအရ ဆိုလွ်င္ ပုကေလးသည္ ၾကမ္းတမ္းသည္။ ႏို႔ဘူး ကုန္သည္ႏွင့္ တြန္းကန္ လႊင့္ပစ္တာဟာ  ၾကမ္းတမ္းတာပဲ မဟုတ္လား။

“သူက သန္တယ္ေလ၊ သူ႔ဆႏၵကို ေမေမတို႔ သိႏိုင္ဖို႔ သူ တတ္သေလာက္ မွတ္သေလာက္ ျပသတာေပါ့ သမီးရဲ႕“
“သမီး ငယ္ငယ္တုန္းက ပုကေလးေလာက္ မသန္ဘူးလား”

“ဟင့္အင္း သမီးက ညႇက္တယ္၊ ေခ်ာင္းဆိုး ရင္က်ပ္ကလည္း ရွိတယ္ေလ”

“အခုေတာ့ သမီးက ရင္မက်ပ္ေတာ့ဘူး ေနာ္”

“ႀကီးလာေတာ့ ေပ်ာက္သြားလို႔ ေတာ္ေသးတာေပါ့”

“ပုကေလးကေတာ့ လံုး၀ အဖ်ားအနာ မရွိဘူးေနာ္၊ အသားလည္း ေတာ္ေတာ္လုပ္တယ္”

“ကေလးေတြ အသား လုပ္တာကိုေတာင္ သမီးက သိေနပါေကာလား”

ေမေမသည္ ကၽြန္မအေျပာကို သေဘာက် ရယ္ေမာသည္။  တခ်ဳိ႕ကေလးေတြသည္ ေန႔စဥ္ ၀မ္းမသြားဘဲ သံုးေလးရက္မွ တစ္ခါ ၀မ္းသြားတတ္ကာ ၀မ္းထြက္ဖို႔ အေရး တအင္းအင္းညႇစ္ကာ ေနလ်က္ ထြက္လာျပန္ေတာ့လည္း ၀မ္းက ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေပ်ာင္း ၀ါ၀င္းလ်က္သာ ရွိတာကို အသား လုပ္သည္ဟု ေမေမတို႔ ေျပာေလ့ရွိသည္။ အဲသလို နားစြန္ နားဖ်ား ၾကားဖူးနား၀ ရွိသည္အတြက္ ကၽြန္မက မွတ္သားထားသည္။ ပုကေလး အသားျဖဴကေလး ရဲလာေအာင္ ၀မ္းညႇစ္ေနေသာ အခါမွာ အသား လုပ္သည္ဟု ကၽြန္မက ေျပာလိုက္ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။

ပုကေလးဆယ္လ အရြယ္မွာ ေမေမက ႏို႔ျဖတ္လိုက္သည္။
“မထြက္တဲ့ ႏို႔ကုိ သူကလည္း စိတ္မရွည္ဘူး မဟုတ္လား၊ ႏို႔မႈန္႔တို႔၊ ႏြားႏို႔တို႔၊ ၿပီးေတာ့ျဖည့္စြက္ စာေတြနဲ႔ အဆင္ေျပေနသားပါပဲ”

ႏို႔မစို႔ေတာ့ေသာ ပုကေလးကို ကၽြန္မ၏ အိပ္ရာသို႔ ေရႊ႕ေသာအခါ ပုကေလးသည္ ေမေမ့ရင္ခြင္အစား ကၽြန္မ၏ရင္ခြင္ထဲသို႔ ေျပာင္းရေလ သည္ဟု စိတ္ခံစားခ်က္ ရွိပံုမရပါ။  ကၽြန္မကေတာ့ ပုကေလးကို အတူ သိပ္ရတာ ေပ်ာ္သည္။ ပူအိုက္ေသာ ရာသီတြင္ သူ႔ကို ေခၽြးသုတ္ေပး၊ ယပ္ခတ္ေပး၊ ေအးခ်မ္းသည့္ ရာသီက်ျပန္ ေတာ့ ေစာင္ျခံဳေပး၊ ရင္ဘတ္ကေလးကို တဘက္ႏွင့္လႊမ္းေပး၊ ကၽြန္မငါးႏွစ္ သမီးမွာ အိပ္ရာ ခြဲသိပ္ၿပီးကတည္းက သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္သာ တစ္အိပ္ရာယူ ႏိုင္ခဲ့သည့္ ေမေမႏွင့္ ေဖေဖကလည္း ပုကေလး ေရာက္လာသည့္ အတြက္ က်ဥ္းက်ပ္ သြားခဲ့ၾကရာမွ ခုေတာ့ ေအးေဆး လြတ္လပ္ၾကၿပီဟု ႏွစ္သက္ ေက်နပ္ေနၾကေလမလား မသိ။

ယင္းသို႔လွ်င္ ပုကေလး၏ အခ်ိန္ပိုင္း နာနီ လုပ္လာခဲ့သည္မွာ ပုကေလး သြားေပါက္၊ လမ္းေလွ်ာက္၊ စကားေျပာ အဆင့္ဆင့္ ႀကီးျပင္း လာခဲ့ေတာ့သည္။ ကၽြန္မကလည္း ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီးေနာက္ အမွတ္ မေကာင္းသည့္ အတူတူ အေ၀းသင္ တကၠသိုလ္သာ တက္တာမို႔ ပုကေလးအတြက္ အခ်ိန္ပို ေပးႏိုင္ေလသည္။

ပုကေလးအတြက္ သနပ္ခါးေသြး စိမ္ေျပနေျပ လိမ္းေပး၊ ပါးကြက္ကြက္ေပး။ ကၽြန္မ အတြက္သာ ပ်င္းတာ ပုကေလး အတြက္ဆိုလွ်င္ မၿငီးေငြ႔ႏိုင္ပါ။ ကၽြန္မႏွင့္ ေသးငယ္သြားၿပီ ျဖစ္ေသာ အ၀တ္ေကာင္းေတြကို ေမေမက ပုကေလးအတြက္ ျပန္လည္ျဖတ္ေတာက္ ျပင္ဆင္ကာ ခ်ဳပ္ေပးသည့္အခါ ေတြမွာလည္း ခ်ဳပ္႐ိုးျဖဳတ္ဖို႔၊ ၾကယ္သီးေတြ ျဖဳတ္ဖို႔တပ္ဖို႔ တစ္ခါမွ် ကၽြန္မ မျငင္းဆန္ခဲ့ပါ။

တစ္ခါတစ္ရံ ပုကေလး ဆိုးေတတတ္သည္။ မိန္းကေလးမို႔ အလွအပ မက္ေမာတာက ေတာ္ေတာ္၊ ေဆာ့ခ်င္တာကမ်ားမ်ား။ ကၽြန္မ၏ ရွားရွားပါးပါး အလွျပင္ ပစၥည္းဘူးကေလးကို အမိအရဖြင့္ကာ ႏႈတ္ခမ္းနီ ဆိုးရင္း ပါးေတြ၊ နဖူးေတြ၊ လက္ေတြပါ နီရဲကုန္သည္။ ၿပီးေတာ့ သူက ညာေသးတာေလ။

“မမ အဲဒီႏႈတ္ခမ္းဆိုးေဆးေတာင့္ကို ပုကေလးက ေလွကားရင္းက ေတြ႔တာ”

သူ ေဆာ့ရင္း ႏႈတ္ခမ္းနီ ဘူးက ေလွကားရင္းသို႔ က်သြားသည္ကို သူက အဲသည္က ေတြ႔သလို ေရာခ်သည္။ ပ်က္စီးသြားတာကို အျပစ္ရွိမွန္း သူသိ ေနသည္။

“မမမွာ ႏႈတ္ခမ္းနီဘူးဆိုလို႔ ဒီတစ္ေတာင့္ပဲရွိတာ၊ ပုကေလးက ဘာလို႔ ခ်ဳိးပစ္ရတာလဲ၊ ခုေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္သြားရင္ မမ ဆိုးစရာ ႏႈတ္ခမ္းနီ မရွိေတာ့ဘူး”

ပုကေလးက တရႊတ္ရႊတ္ က်ိတ္ငိုေလသည္။
“ကဲပါ ကဲပါ မငိုပါနဲ႔ ကေလးရယ္၊ ေနာက္ဆို အဲသလုိ မေဆာ့ပစ္နဲ႔ေနာ္”

ပုကေလး ခ်စ္ဖို႔ ေကာင္းတာက ရြယ္တူ ကေလးေတြ ေတြ႔လွ်င္ ကစားစရာ အ႐ုပ္ကို ေ၀မွ် ကစားခ်င္သလို မုန္႔ပဲ သေရစာဆိုလည္း မွ်ေကၽြးခ်င္သည္။
“ပုက မုန္႔ဆိုအ၀ စားခ်င္တာ၊ ပု မ၀ခင္ မမကို မေကၽြးခ်င္ဘူး၊ အဲဒါဆိုရင္ မမ စိတ္ဆိုးလား”

“သူငယ္ခ်င္းကို က်ေကၽြးၿပီး မမကိုက် မေကၽြးခ်င္ဘူး ဆိုေတာ့ မမ ငိုလိုက္မွာေပါ့”
“မမက လူႀကီးဆိုေတာ့ မုန္႔မႀကိဳက္ပါဘူး”

“ႀကိဳက္ေတာ့ ႀကိဳက္တာေပါ့ ပုကေလးရယ္၊ ပုကေလး စားေစခ်င္လို႔ မမက အငတ္ ေနတာပါ”
ကၽြန္မကလည္း ပုကေလးကို စခ်င္သည္။ ပုကေလး စဥ္းစား ေတြေ၀ေနတာကို ကၽြန္မက မသိသလို ေနရင္း အသာ အကဲခတ္သည္။ ပုကေလး အားနာ ေနတာကို ေတြ႔ျမင္ရေတာ့ ကၽြန္မ သေဘာက်မိသည္။ ပုကေလးကို တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ မသြားေစခ်င္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ကၽြန္မတို႔က အလိုလိုက္ ေစကာမူ ပုကေလးသည္ အျခားေသာ သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္းေတြကိုေတာ့ မွ်မွ်တတ ရွိေစခ်င္သည္။ ၾကင္နာ ေစခ်င္သည္။

ပုကေလးသည္ သူမ၏ လက္ထဲမွ ကြတ္ကီး ကုိ ကၽြန္မအား လွမ္းေပးသည္။
“အဲဒီမုန္႔ကုိ မမစားလိုက္ေတာ့၊ ပုကေလး ၀ေနၿပီ”

ေျပာသာေျပာေနတာ မ်က္စိေတြကေတာ့ ႂကြင္းက်န္ ေနေသးေသာ ကြတ္ကီးမုန္႔ဆီမွ မခြာတာမို႔ ကၽြန္မမွာ ရယ္လည္းရယ္ခ်င္ ပုကေလးကိုလည္း သနားကာ သူ႔ပါးကေလးကို အသာ ဖိနမ္းရသည္။
“စားလိုက္၊ စားလိုက္ ပုကေလး စားရင္ မမ ငတ္တာပါပဲ အဲ အဲ မမ ၀တာပါပဲ ပုကေလးရယ္”

ကၽြန္မ ကီ်စယ္သည္ကို ရိပ္မိေကာင္းရိပ္မိ မွာေပမယ့္ ပုကေလးက ဣေႁႏၵမပ်က္ပင္ ကြတ္ ကီးကို ကိုက္ပစ္ လိုက္ေလေတာ့သည္။ ကေလး ဆိုေတာ့ စားခ်င္တာက အဓိကေပါ့ေနာ္။ ဟန္လုပ္ မေနႏိုင္သလုိ ေနတတ္မွာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။

ပုကေလးကို ေမေမႏွင့္ ကၽြန္မက ႏွစ္ဦး သေဘာတူညီစြာပင္ မူႀကိဳ မပို႔ၾကပါ။  ကၽြန္မ အလွည့္တုန္းက ျဖစ္ပံုေတြကဆို ေမေမက မူႀကိဳပို႔ရင္း ကၽြန္မက ဖ်ားရင္း။ ေက်ာင္းတက္လိုက္သည္ႏွင့္ သံုးရက္ပင္ မေနဘဲ တေငြ႔ေငြ႔ကို ဖ်ားေတာ့တာ။

ေဖေဖေရာ ေမေမပါ ကၽြန္မကို ေဆးခန္းသ႔ုိ ပို႔ၾကရသည္။
“မင္းကိုက အကဲ ပိုတာပါ၊ ကေလး သူ႔ဘာသာ အိမ္မွာေနတာ အေကာင္းသားနဲ႔” ဟုေဖေဖက ေမေမ့ကို ျငဴစူသည္။
“ေတာ္ၾကာ ႀကီးလာလို႔ သူမ်ား ရြယ္တူေတြ စာတတ္ၾကတဲ့ အခါ ေမေမတို႔ ေက်ာင္းမထားလုိ႔ သမီးမတတ္တာလုိ႔ သမီးက အျပစ္တင္မွာေပါ့”
ဟု ေမေမကလည္း ခြန္းတင္မခံျပန္လည္ ေခ်ပသည္။

ေမေမက ေဆးကို အမႈန္႔ႀကိတ္ကာ ကၽြန္မကို ေပြ႔ခ်ီ ေျခလက္ေတြကို ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထား၊ ေဖေဖက ကၽြန္မ၏ ႏွာေခါင္္းကို ပိတ္ၿပီး ေဆးတိုက္။  ကေလးတုိ႔ သဘာ၀ ကၽြန္မသည္ ေဆးေသာက္ ရသည္ကို လံုး၀ မႏွစ္ၿမိဳ႕ခဲ့ပါ။ သို႔တိုင္ ဖ်ားခါမွ ဖ်ားေစေတာ့၊ ေက်ာင္းမသြားရတာကို ေက်နပ္ ေနခဲ့ပါသည္။

ေက်ာင္းသံုးရက္ေလာက္ တက္ရင္း ဖ်ားရင္းမို႔ ၾကာေတာ့ မူႀကိဳ ဆရာမကလည္း ကၽြန္မ ေက်ာင္းတက္မွာကို စိုးရိမ္လာသည္။
“ေသြးလြန္တုပ္ေကြး ျဖစ္သလား၊ ငွက္ဖ်ား လားနဲ႔ သူဖ်ားတုိင္း ကၽြန္မ ေခါင္းႀကီးသြားတာပဲ၊ ေက်ာင္းမွာ ဖင္ေထာင္ကိုက္တဲ့ ငွက္ဖ်ားျခင္ေရာ၊ ျခင္က်ားေရာ မရွိေအာင္ ကၽြန္မ သတိထားေဆး ဖ်န္းပါတယ္။ ျခင္ဇကာေတာင္ အလံု တပ္ထားတာ”

ဆရာမ ေျဖရွင္းသည္ကို ကၽြန္မငယ္စဥ္က နားမလည္တတ္ေသာ္လည္း ႀကီးလာေသာ အခါ မွာေတာ့ အႀကိမ္ႀကိမ္ ဖ်ားတတ္ေသာ ကေလး၏ အေမ ျဖစ္ရသည္အတြက္ ေမေမ့မွာ မ်က္ႏွာပူကာ အေနခက္ခဲ့သည္ဟု ရိပ္စား မိလာ၏။

“အစ္မႀကီးရဲ႕ကေလးမွာ တီဘီေတြ၊ ဘာေတြ ရွိေနလား စစ္ၾကည့္ေသးလားဟင္”
ဟု ဆရာမက စိတ္ပူကာ အၾကံေပးသည့္ ေနာက္မွာေတာ့ ေမေမက ကၽြန္မကို မူႀကိဳ မပို႔ ေတာ့ပါ။

သည္ေလာက္ေတာင္ ေနမေကာင္းျဖစ္ျဖစ္ ေနတတ္ေသာ ကၽြန္မကား ေက်ာင္းမသြားရေသာ အခါမွစၿပီး အသက္ ၅ ႏွစ္အရြယ္ အတန္း ေက်ာင္းစတက္ရသည္ အထိ လုံး၀ မဖ်ားနာေတာ့ပါ။

“တခ်ဳိ႕ကေလးေတြဟာ အိမ္မွာပဲေပ်ာ္တယ္၊ အိမ္ကေန ခြဲထုတ္ၿပီး ေက်ာင္းသြားရရင္ စိတ္ မခ်မ္းသာ ျဖစ္ေရာ၊ အဲဒီအခါမွာ လြမ္းဖ်ားလြမ္းနာ က်ေတာ့တာေပါ့။ အခ်ိန္က ကုစားေပးပါတယ္။ နည္းနည္းပိုၿပီး အရြယ္ ရလာတဲ့ အေလ်ာက္ ေက်ာင္းေနရမယ္ ဆိုတဲ့ ဘ၀ေပး တာ၀န္ကိုယူ တတ္လာတယ္၊ စာတတ္ခ်င္လာသလို ေက်ာင္းမွာ ေတြ႕ရတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြကုိလည္း ခင္မင္ တတ္လာတယ္”

ေမေမက သူမ ေမြးထားေသာ သမီးေတြမွာ တူတာေတြခ်ည္း ျမင္ေစကာမူ လသားကေလးမွ သည္ တစ္ႏွစ္ၿပီးတစ္ႏွစ္ အခ်ိန္ ေျပာင္းလာသည္ ႏွင့္အမွ် ကၽြန္မႏွင့္ ပုကေလးမွာ မတူတာေတြ အမ်ားအျပား ရွိေနေၾကာင္းျဖင့္ တရိပ္ရိပ္ ထင္ရွား ျပတ္သားလာၾကပါေတာ့၏။

ကၽြန္မႏွင့္ ကြာျခားလွစြာပင္ ပုကေလးသည္ အသက္မွ ႏွစ္ႏွစ္ မျပည့္မီကတည္းက ေက်ာင္း လြယ္အိတ္ လြယ္ခ်င္ေနခဲ့ၿပီ။ ေက်ာက္သင္ပုန္းႏွင့္ ေက်ာက္တံလိုခ်င္သည္။ ေရးတာသာ ၀လံုးမွ မတက္တာ၊ ပါးစပ္က ေအာ္ဆိုေနတာကေတာ့ သင္႐ိုးညႊန္းတန္းကုန္ေလာက္ရဲ႕။

အိမ္နီးခ်င္း ကေလးတစ္ေယာက္ ေန႔စဥ္ စာအံသည္ကို ၾကားရာမွ လိုက္ဆိုရင္း အလြတ္ ရေနသည္။ သူတို႔အိမ္သို႔ ညီအစ္မ ႏွစ္ေယာက္သြားလည္ရင္း သူငယ္တန္း ဖတ္စာကို ပုကေလး ေတြ႔ဖူးသြားရာမွ လက္မွ မခ်ေတာ့ဘဲ တတြတ္တြတ္ ပူဆာငိုယို ေနေတာ့တာေၾကာင့္ စာအုပ္ အေဟာင္း တစ္အုပ္ ရွာ၀ယ္ေပးရေလရာ လက္မွမခ်ေတာ့။ သည္တြင္ႏွင့္ မၿပီးဘဲ သူ႔ကို အဖန္ တလဲလဲ ဖတ္ျပၾကရသည္။ ေမေမလည္း ဖတ္ျပရသလို ႐ံုးမွ ျပန္လာေသာ ေဖေဖပင္လွ်င္ မၾကာခဏ အလွည့္ က်ေလသည္။

ေက်ာင္းေနခ်င္လွေသာ ပုကေလးကို ၄ ႏွစ္ ေက်ာ္လာၿပီးေနာက္ ေမေမ့ သူငယ္ခ်င္း မူလတန္း ျပေက်ာင္း ဆရာမက ေက်ာင္းေပ်ာ္ေခၚသြားသည္။ အတန္း ေက်ာင္းခ်ိန္မွာ ေန႔တစ္၀က္ ျဖစ္ၿပီး နံနက္ ၇ နာရီမွ ေန႔ခင္း ၁၂ နာရီ။ တစ္ရက္ ႏွစ္ရက္မွ်ေလာက္သာ လိုက္ခ်င္မည္ ထင္ၾကေသာ္လည္း ပုကေလးကား နံနက္ ၆ နာရီဆုိ အိပ္ရာမွ ငုတ္တုတ္ထထိုင္ကာ ေက်ာင္းသြားမယ္ ေၾကညာေလေတာ့၏။

ဆရာမသည္လည္း ကေလး တတန္းတန္း ေခၚသြားဖို႔ရာ ေန႔စဥ္ တာ၀န္ေတာ့ ဘယ္ျဖစ္လိုပါ့ မလဲ။ အသက္မျပည့္ေသးဘဲ ေက်ာင္းလာေသာ ကေလးကို ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးက ႐ိုက္တတ္သည္ဟု တစ္စုတစ္ေ၀းတည္း ပုကေလးကို လိမ္ညာ ၾကရသည္။ လူေကာင္ႀကီးၿပီး မ်က္ႏွာထားတင္းေသာ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးခမ်ာမွာ ကၽြန္မတုိ႔က သူ႕နာမည္ကို အလြဲသံုးစား လုပ္ထား ေၾကာင္း ဘယ္သိရွာပါ့မလဲ။ ပုကေလး နားလည္လာၿပီး အမွန္တရားကို သိမသြားမခ်င္းေတာ့ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးအား မ်က္ကြယ္မွ ကၽြန္မတို႔ သားအမိ သည္ မ်က္ႏွာ ပူေနရပါဦးမည္။

ကၽြန္မသည္လည္း ပုကေလး နည္းတူ ျမင္႐ံုၾကားရံုႏွင့္ ဆိုကတတ္ခဲ့ပါ သည္။ မိဘေတြ မ်က္စိပသာဒ၊ နားပသာဒျဖစ္ၾကသည္အတြက္ ကၽြန္မ လည္း ေပ်ာ္ရႊင္ ေက်နပ္ခဲ့တာပါ။ သို႔တေစ ဧည့္သည္ေတြလာလွ်င္၊ သို႔မဟုတ္ အိမ္လည္သြားလွ်င္ျဖစ္ေစ ေမေမတို႔က ကၽြန္မကို သမီးေရ ဘာဘာဘလက္ရွိ (ဒါမွမဟုတ္ ယုန္ကေလးက နားရြက္ေထာင္ ပညာရွိဟန္ေဆာင္)ဆိုၿပီး အမူ အရာ လုပ္ျပလိုက္ပါဦးကြယ္ဟု ပြဲထုတ္ခ်င္သည္။ ကၽြန္မကေတာ့ ေမေမတို႔ ဘာခိုင္းခိုင္း လံုး၀မလုပ္၊ သူတုိ႔နားမလည္တာက ကၽြန္မက အရွက္ႀကီး တာေလ။ ပုကေလးကေတာ့ ခုိင္းဖို႔ေတာင္ မလိုဘဲ လက္ညႇိဳးကေလး ႏွစ္ေခ်ာင္းကုိ နားရြက္ေနာက္မွာ ေထာင္တဲ့ၿပီး ေတးသံ အရင္ေပးကာ ဧည့္သည္ေတြက လည္ဆန္႔နားစြင့္ ေနေတာ့မွ လႈပ္တုပ္လႈပ္တုပ္ အမူအရာအျပည့္ႏွင့္ ခန္းဆီးၾကားမွ ထြက္လာတတ္တာ။

သူ႔ေခတ္ႏွင့္သူ ဆိုေတာ့လည္း ကၽြန္မတုိ႔ လက္ခုပ္လက္၀ါး တီးၿပီး အားေပး ၾကရပါသည္။ တီဗီြထဲမွာ ပုကေလးတုိ႔ အရြယ္ ကေလးမကေလးေတြ ေတးဂီတႏွင့္ ခုန္ေပါက္ ကျပေဖ်ာ္ေျဖ ၾကတာကုိလည္း ကၽြန္မတို႔ အားေပး ၾကသည္။ ငယ္တုန္းဆိုေတာ့ ခ်စ္စရာပါ။ ကၽြန္မလို ဆယ္ေက်ာ္သက္ ျဖစ္လာလွ်င္ေတာ့ အႏၲရာယ္ မ်ားမွာပဲေနာ္။ ပုကေလး ေက်ာင္းေနေသာ အခါ ကၽြန္မတို႔ အလုပ္ မပိုလွပါ။ ေက်ာင္းစိမ္း ဂါ၀န္ႏွင့္ အက်ႌ အျဖဴကို သန္႔ရွင္း သစ္လြင္စြာ ျပင္ဆင္ ေပးလိုက္ၿပီး သူတို႔၏ မူလတန္း ေက်ာင္း၀င္းတံခါး အေရာက္ ပို႔လိုက္ၿပီးလွ်င္
“ပုကေလးတို႔ အတန္းထဲက ေကာင္မေလးက ႏွစ္ေယာက္ ေကာင္ေလးက တစ္ေယာက္ ဆံပင္ အူေၾကာင္က်ား ေဆးဆိုးလို႔ ဆရာမက ကတံုးရိတ္ခိုင္း လိုက္တယ္”

“ဒီရပ္ကြက္က ၿမိဳ႕စြန္ဆိုေတာ့ ေရွး႐ုိးအတိုင္း ေမြးရာပါ ဆံပင္အနက္ ကိုပဲ တန္ဖိုး ထားတာေလ၊ ႏိုင္ငံျခားသားေတြကို မလိုအပ္ဘဲ အတု မခိုးဘူး ပုကေလးရဲ႕”

ပုကေလးက အားမက်ဘဲ မေနပါ။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္မ၏ စကားကိုလည္း နာယူသည္။ ေရႊအိုေရာင္ က်စ္ဆံၿမီး ႏွစ္ေခ်ာင္းခ်ထားေသာ ဦးထုပ္ကေလး ေဆာင္း႐ံုႏွင့္ ႏွစ္သိမ့္ ေက်နပ္ေနေလသည္။

“ပုကေလးတို႔ အတန္းမွာ တန္းခြဲငါးခု ရွိတယ္။ ေအတန္းက ေကာင္မေလးကလည္း သမီးလိုပဲ ႏွစ္တိုင္း ဗိုလ္စြဲေနက်”

ပုကေလး ေျပာေသာ ႏွစ္တိုင္း ဆိုသည္မွာ သူငယ္တန္းႏွင့္ ပထမတန္းပဲ ရွိတာပါ။ သူက ခုမွ ဒုတိယတန္း တက္ကာ ရွိေသးတာကလား။

“ဒီလပတ္ စာေမးပြဲေတာ့ သမီး ပထမရဦးမွာ၊ အမွတ္ေတြက ရွယ္ပဲ၊ သခ်ၤာ၊ သိပၸံ၊ အဂၤလိပ္၊ တစ္ရာျပည့္ခ်ည္းရယ္”

“အဂၤလိပ္တစ္ရာ ျပည့္ဆိုတာ ဟုတ္ႏိုင္ပါ့မလား ပုကေလးရဲ႔”

“ဟုတ္တယ္ေလ၊ သမီးက ေဘာဖ်က္ရင္း ဆရာမ အမွတ္ျခစ္ေနတာကို ခိုးၾကည့္လုိက္တာ”

“အဲသလိုလား”

ေမေမႏွင့္ ကၽြန္မ ရယ္ေမာၾကရေလသည္။  တကယ္တမ္း ေအာင္စာရင္း ထြက္လာေတာ့ ပုကေလး၏ အဆင့္က စတုတၳ။ သူ တငိုငိုျဖစ္ေနသည္ကုိ သနားလွေသာ္လည္း သူ အမွတ္ခုိးၾကည့္ ထားတာကို ကၽြန္မတို႔က ဘယ္လို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ပါ့မလဲ။ ေမေမက သူ႔သူငယ္ခ်င္း ေက်ာင္းဆရာမကိုပဲ တိုင္တန္း ရင္ဖြင့္ခဲ့ေလသည္။

“ခုေခတ္ကေလးေတြက ႀကိဳးစားၾကေတာ့ အမွတ္ရာျပည့္ေတြဟာ ေလး၊ ငါး၊ ရွစ္ေယာက္ အစီအရီပဲဟဲ့၊ သူတို႔ရဲ႕ လက္ေရး၊ စာလံုးေပါင္းေတြကအစ အမွတ္တုိးေပး ေလွ်ာ့ေပးရတာေလ”
ေမေမ့သူငယ္ခ်င္းက စဥ္းစားေသးသည္။
“ေအတန္းက ေကာင္မေလးဆိုတာ ေက်ာင္းအက်ဳိးေဆာင္ အဖြဲ႔ထဲက သားသမီးလား”

“ဟုတ္မလားပဲ၊ သူ႔အေမက ၿမိဳ႕မစင္တာကတဲ့၊ ပါဂ်ဲ႐ိုးႀကီးနဲ႔ ေက်ာင္း လာလာပို႔တာ ေတြ႔တယ္”

“ၾသ ၾသ”

ပုကေလး၏ ပညာေရး အေျခအေနကား ေကာင္းမြန္ တိုးတက္ေနသည္ပဲ ဆုိရေပမည္။ ကၽြန္မကလည္း သူ ေမးျမန္းလွ်င္ ေခတ္ႏွင့္ ေလ်ာ္ညီစြာ ေျဖဆို တတ္ေအာင္ စာဖတ္ရသည္။ အင္မ္အာတီဗီြဖိုးေတြ ဘာေတြ ၾကည့္ရသည္။ လူလတ္တန္းစား အဆင့္မေရာက္ေတာင္ လက္လုပ္လက္စား အဆင့္ထက္မက သည့္အျပင္ ကိုယ္ပိုင္တီဗီြ ရိွႏိုင္တတ္က တစ္တပ္တစ္အားပါ။

သည္ညေနေတာ့ ပုကေလးက တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု သစ္ဆန္း ေနျပန္ေတာ့ သည္။ ပုကေလးကိုင္ထားတာက ႏွစ္လက္မပတ္လည္ေလာက္ ရွိမည့္ ပစ္တုိင္းေထာင္႐ုပ္ကေလး။ ၾကမ္းျပင္ေပၚတြင္ ပုကေလးက တင္ပ်ဥ္ေခြ ထုိင္ၿပီး ပစ္တုိင္းေထာင္ကေလးကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ပစ္လွဲသည္။ အ႐ုပ္ကေလး ကလည္း ပစ္တုိင္းကို ေထာင္ေနေတာ့တာ။
“ပုကေလးအတြက္ မမ ၀ယ္ေပးထားတာ”

ကၽြန္မ၏ ဂုဏ္ပုဒ္ကို ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ ပုကေလး သတိရသျဖင့္ ကၽြန္မ ေက်နပ္ သြားသည္။
“ဘုရားေစ်းမွာ ေတြ႔တာနဲ႔ သူ ႀကိဳက္မွာပဲဆိုၿပီး”

ပုကေလးက ၾကည္လင္ေသာ အသံကေလးပင္ ရြတ္ဆိုေနသည္မွာ အားကစား ဂ်ာနယ္ ဖတ္ေနေသာ ေဖေဖပင္လွ်င္ ေခါင္းေထာင္ နားစြင့္ေနေတာ့သည္။

ပစ္တိုင္းေထာင္ေလးပုတိုတို
မ်က္ႏွာျပံဳးခ်ဳိခ်ဳိ
ပစ္ခ်င္သလိုပစ္လို႔ခ်
က်ရာေထာင္လို႔ထ
သူ႔ဘ၀နဲ႔သူ႔အျမင္ေတြ
အံ့ၾသေလာက္ပါေပ
ေျခေတြလက္ေတြ မရွိပါဘဲ
ကုိယ္ထူကုိယ္ထျမဲ
အခက္အခဲ သူရင္ဆိုင္
စိတ္ဓာတ္မယိမ္းမယိုင္
အႏိုင္မခံအ႐ံႈးမေပး
အေျပးၿပိဳင္ခ်င္ေသး
“ဟုတ္ပါရဲ႕ ပုကေလးဟာ ခုထိ ပုတိုတို ကေလးပဲေနာ္“

ပုကေလးသည္ သူမ အရပ္ပုသည္ဟု ေျပာလွ်င္ မႀကိဳက္ပါ။ ေနာက္ေတာ့ ႀကီးလာေတာ့ အရပ္ျမင့္လာမွာပါဟု ေခ်ပတတ္ေလသည္။
“ဒီမွာ ၾကည့္စမ္း မမ၊ ဘာလို႔ ပစ္တုိင္း ပစ္တုိင္း ျပန္္ေထာင္တာလဲ သိလား”

ပုကေလးက ပစ္ခ်လိုက္၊ ပစ္တုိင္းေထာင္ ကေလးက ျပံဳးၿဖီးၿဖီးျပန္ေထာင္လိုက္။
“သူက ပစ္တိုင္းေထာင္မို႔လို႔ေပါ့ ပုကေလး ရဲ႕”
“ဘာလို႔ အဲသလိုျဖစ္တာလဲ သိလား”

“ပုကေလးကလည္း ပစ္တုိင္းေထာင္မို႔ပါ ဆုိတာ”

ပုကေလးက ေအာင္ႏိုင္သူ အသြင္ျဖင့္ ၿမိန္႔ၿမိန္႔ ႀကီးျပံဳးေလသည္။
“ဘာလို႔ပစ္တုိင္းေထာင္သလဲ ဆိုတာ မမ ေသခ်ာၾကည့္”

ပုကေလးသည္ ပစ္တုိင္းေထာင္႐ုပ္ကေလး ကို ေဇာက္ထိုးကိုင္ျပသည္။
“သူ႔ကို ဖင္ေအာက္မွာ ခ်ဳိင့္ထားတယ္ သိလား မမ၊ သူ႔ကိုယ္ထဲမွာလည္း ေလးေအာင္ ရႊံ႕လား၊ ဘာလားထည့္ထားတယ္”

“ဟုတ္လား”

ကၽြန္မသာမက ေမေမေရာ ေဖေဖပါ ပစ္တုိင္းေထာင္႐ုပ္ကေလး၏ (ပုကေလး၏ အေခၚက ဖင္၊ ကၽြန္မတို႔အေခၚက ေအာက္ေျခ) အထိုင္ကို ၀ုိင္း၀န္းၾကည့္ၾကပါေလၿပီ။

“ဟုတ္ပါ့ေတာ္၊ အဲဒါ ပုကေလး ဘယ္လို သိတာလဲ”

ပုကေလးက လက္ႏွစ္ဖက္ပိုက္ကာ လည္ဆန္႔ၿပီးေခါင္းကိုေမာ့၏။
“မမေျပာေနက် အတိုင္းေပါ့၊ ေခတ္ကာလ ကေလးေတြကို ေလွ်ာ့တြက္လို႔ မရဘူးေနာ္”

ကၽြန္မသည္ အရင္ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္က ကေလးအျဖစ္ ေမေမတို႔၏ မ်က္ႏွာကို လွမ္းၾကည့္ အကဲခတ္ပါသည္။
ေမေမကလည္း ေဖေဖ့ဘက္သို႔ ေမးေငါ့ပါ သည္။
“ေအးပါေလ၊ ေမေမတို႔က အရင္အႏွစ္ေလး ငါးဆယ္တုန္းက ကေလးေတြ ဆိုေတာ့လည္း” 
ျမေႏွာင္းညိဳ
(Teen မဂၢဇင္း၊မတ္လ ၂၀၁၁)

No comments:

Post a Comment