Pages

Tuesday 27 September 2011

ပင္စည္ႏွင့္ သူ၏ ကိုင္းလက္ ရြက္ရွင္မ်ား

မေန႔ညက အိမ္မွာ ျဖစ္ပ်က္ သြားေသာ အျဖစ္ အပ်က္သည္ ကၽြန္မ၏ အိပ္စက္ျခင္း မ်ားကို ယူငင္ လုယက္ သြားသည္မွာ အမွန္ပင္။
ထစ္ခနဲဆို စကားေနာက္ တရားပါ ႏႈတ္ထြက္လြယ္ေသာ ကၽြန္မ၏ ခ်ဳိ႔ယြင္းခ်က္သည္ ယခုေတာ့ ကၽြန္မစိတ္ကို ေနာင္တေတြႏွင့္ အတူ ႏွိပ္စက္ကလူ ျပဳေနေခ်ၿပီ။ ကၽြန္မ စ႐ိုက္က မည္သည့္ကိစၥ မဆုိ စိတ္ဓာတ္ ထက္ထက္သန္သန္၊ အားမာန္ပါပါ ျပဳမူတတ္ၿပီး ထုိစိတ္ဓာတ္ အားမာန္ကို ႐ိုက္ခ်ဳိးသည္ (သုိ႔မဟုတ္) မထီေလးစား ျပက္ရယ္ ျပဳသည္ဟု ယူဆလွ်င္ မဆုတ္မဆုိင္း လက္တုံ႔ ျပန္တတ္ျခင္းပင္။

ထုိသုိ႔ တုံ႔ျပန္မႈ ျမန္ဆန္ျခင္းေၾကာင့္လည္း ယခုလုိ မေထြးႏိုင္၊ မအန္ႏိုင္ ကိစၥမ်ဳိးႏွင့္ ၾကံဳေတြ႔ ရင္ဆိုင္ရျခင္းပဲ ျဖစ္မည္။ “ေဒၚခ်ဳိခ်ဳိခိုင္က စိတ္ဆတ္ေပမယ့္ စိတ္ရင္း ေစတနာ ေကာင္းပါတယ္”ဟု ပတ္၀န္းက်င္က မၾကာခဏ မွတ္ခ်က္ ခ်သလုိ ကၽြန္မ စိတ္ဆတ္သူ၊ စိတ္ျမန္သူ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနၿပီလား။ ကၽြန္မႏွင့္မွ သည္လုိ ကိစၥမ်ဳိး တည့္တည့္ တိုးရတယ္လုိ႔။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္မ ဧရာ၀တီတုိင္း ေဒသႀကီးမွ ဤၿမိဳ႔ကေလးသုိ႔ ေရာက္ရွိတာ ၀န္ထမ္းေသာ ကာလသည္ ႏွစ္ႏွစ္ပင္ မျပည့္ေသး။

ေရာက္စက အိမ္ႀကီး တစ္ေဆာင္မွာ တစ္ေယာက္တည္း အထီးက်န္ ဆန္ဆန္ ျဖစ္ေနျခင္းက ေက်ာင္းသားေတြ အိမ္ေခၚ စာသင္သည့္ အစီအစဥ္ကို စမိျခင္း ျဖစ္သည္။ ငွားရမ္းထားသည့္ အိမ္က တိုက္ခံႏွစ္ထပ္ အိမ္ႀကီးဆိုေတာ့ ညေရးညတာ အေဖာ္အေလွာ္ ကိစၥလည္း ေျဖရွင္းၿပီးသားျဖစ္၊ စာမလုိက္ႏိုင္သည့္ ကေလးေတြကိုလည္း စာသင္ေပးၿပီး သားျဖစ္၊ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အက်ဳိးရွိေသာ အစီအစဥ္ကို ေက်ာင္းသား မိဘေတြလည္း သေဘာက် လက္ခံၾကသည္။

မႏွစ္က လူမ်ားေသာ္လည္း သည္ႏွစ္ေတာ့ ႏွစ္စမုိ႔ လူသိပ္ မရွိေသး။ မႏွစ္က ဆယ္တန္း က်ထားသူ အိအိမြန္ႏွင့္ ထားထားျမင့္တို႔ မိန္းကေလး ႏွစ္ေယာက္၊ နယ္မွ တက္လာေသာ ညီအစ္ကို ၀မ္းကြဲ ေတာ္စပ္သူ ညီေဇာ္၊ ေအာင္မ်ဳိး၊ ဖုိးတြတ္တို႔ သုံးေယာက္ အတြဲႏွင့္ ၿမိဳ႔ထဲဘက္မွ တကူးတက လာသူ ကိုကို ဦးပါမွ ေျခာက္ေယာက္တည္းပင္။

လူမ်ားတုန္းက ဘာျပႆနာမွ မေပၚ။ ယခု လူနည္းသည့္ ကာလမွာမွ ျပႆနာက ၿဂိဳဟ္ေထာင္ၿပီး ထြက္လာသည္။ ညရွစ္နာရီ ထုိးလွ်င္ အေပၚထပ္ တက္ၿပီး ကၽြန္မ ဘုရား၀တ္ ျပဳေနက်။ ထုိညက ကေလးေတြကို ေလ့က်င့္ခန္း ေပးထားၿပီး အေပၚ ထပ္သုိ႔ ဘုရား၀တ္ ျပဳဖုိ႔ တက္ခဲ့သည္။ မိနစ္ အစိတ္ခန္႔ပင္ ၾကာမည္ထင္သည္။ ဘုရားခန္းက ထြက္လာေတာ့ အျပင္ မွာ ရပ္ေနေသာ လူရိပ္ တစ္ခုက ညီေဇာ္။

“ဆရာမ ကၽြန္ေတာ္ အိမ္ျပန္ခ်င္တယ္”

“ဘာကိစၥ ျပန္ရမွာလဲ။ နင္တို႔အေဒၚ လာမွာထားတယ္ မဟုတ္လား။ ဘာအေၾကာင္းပဲ ရွိရွိ ျပန္မလႊတ္ပါနဲ႔ ဆိုတာ၊ ဒီအခ်ိန္ႀကီး ဘာကိစၥ အိမ္ျပန္ ခ်င္တာလဲ”

ညီေဇာ္က သူ႔၀သီ အတုိင္း ေမးတာမေျဖဘဲ ေျပာခ်င္တာပဲ ဆက္ေျပာေနသည္။
“ဆရာမ ကၽြန္ေတာ္ အိမ္ျပန္ပါရေစ”

“ေၾသာ္ ဒီကေလးဟာ ေျပာေလ ကဲေလပါလား။ မျပန္ရဘူး။ သြား သြား သင္ခန္းစာေတြ ၿပီးေအာင္လုပ္၊ ငါ အခု ဆင္းခဲ့မယ္”

ကၽြန္မ စကားပင္ မဆုံးေသး၊ ညီေဇာ္ ေျပးဆင္းသြားကာ ေအာက္ေရာက္ေတာ့ ဒုန္းဒုန္းဒုိင္းဒုိင္း အသံေတြ ထြက္ေပၚလာသည္။ ကၽြန္မ လုိက္ဆင္းသြားေတာ့ သူက သူ႔ စက္ဘီးကုိ ထုတ္ကာ ဒုန္းစုိင္း သြားေခ်ၿပီ။
“ဟဲ့ ဟဲ့ ဘာသံေတြလဲ။ ဘာျဖစ္တာလဲ”

“ညီေဇာ္၊ ညီေဇာ္ နံရံကို လက္သီးနဲ႔ထုိး၊ ေလွကားကိုလည္း ေျခေထာက္နဲ႔ ကန္ၿပီး အိမ္ျပန္သြားၿပီ ဆရာမ”

“ေအးေလ၊ အဲဒါေမး ေနတာေပါ့။ သူ ဘယ္သူနဲ႔ ဘာျဖစ္သြားတာလဲ။ ေစာေစာက အေကာင္းပါ”

ေမးတာမေျဖဘဲ အားလုံး ၿငိမ္ေနၾကသည္။
“နင္တုိ႔ ဆယ္တန္းပဲ ေရာက္ေနၾကၿပီ။ ဒီေလာက္ ကေလးမွ ဆရာ မ်က္ကြယ္ ျပဳလုိ႔ မရဘူးလား။ ဘာကိစၥ ျဖစ္သြားလုိ႔ ညီေဇာ္က အိမ္ျပန္ခြင့္ လာေတာင္းရတာလဲ။ မျပန္ရဘူး ေျပာထားရက္နဲ႔ ဇြတ္တိုး ျပန္သြားေသးရဲ႕။ သူကပဲ နံရံလက္သီးနဲ႔ ထုိး ဟိုကန္သည္ေက်ာက္။ ဒါ ဆရာ့ အိမ္၊ ဆရာ့အရိပ္၊ အရိပ္ေနေန အခက္ခ်ဳိးခ်ဳိး လုပ္လုိ႔ မရဘူး။ ဒီလုိ လုပ္သြားတာ ဆရာမကို ေစာ္ကားတာ။ ေစတနာနဲ႔ မတန္တဲ့ေကာင္။ ငါ့အိမ္ရိပ္ မနင္းေစနဲ႔၊ ေအာင္မ်ဳိးနဲ႔ ဖုိးတြတ္ နင္တို႔အစ္ကို ညီေဇာ္ကို ေျပာလုိက္၊ ေနာင္ ဒီအိမ္ကို စာလုပ္ဖုိ႔ ဘယ္ေတာ့မွ မလာနဲ႔လုိ႔။ ၾကားတယ္ေနာ္၊ ေျပာျဖစ္ေအာင္ေျပာ။ နင္တုိ႔ အေဒၚကိုလည္း ငါ့ဆီ လႊတ္လုိက္ဦး”

ထုိညက မ်က္ႏွာငယ္ ကေလးေတြႏွင့္ ၿငိမ္သက္ေနေသာ သူတို႔ ကေလးေတြကို စာဆက္ သင္ေနရေသာ္လည္း ညီေဇာ့္ အျပဳအမူ အတြက္ ရင္ထဲမွာ တႏု႔ံႏုံ႔။
“ဆရာမရယ္၊ ကၽြန္မ အစ္ကိုနဲ႔ ေမာင္က ေမြးတဲ့ ကေလးေတြ စာတတ္ဖုိ႔ ေတာကေန လာထားတာပါ။ စာအုပ္စာတမ္းဖုိး အားမနာနဲ႔ေနာ္။ ဘယ္ေလာက္ကုန္ကုန္ ဒီကေလးေတြ ဒီႏွစ္ဆယ္ တန္းေအာင္ရင္ ေတာ္ပါၿပီ”

ညီအစ္ကိုေတြႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မၾကာခဏ ဆက္ဆံ ရေလ့ရွိသူ အေဒၚျဖစ္သူ လုိက္လာရင္ျဖင့္ သူ႔တူ ႐ိုင္းပ်သည့္ ကိစၥကို ေျပာျပရေပဦးမည္။ ထိုညက ေစတနာကို ေစာ္ကားသည္ ဟူေသာ ခံစားခ်က္ျဖင့္ ကၽြန္မ အိပ္မေပ်ာ္ ပါေခ်။

ေမွ်ာ္သူက ေရာက္မလာ။ တကယ္တမ္း ေရာက္လာသူမွာ ညီေဇာ္တုိ႔ အတန္းပိုင္ ေဒၚသီတာျမင့္ ျဖစ္ေနသည္။ သူက ကၽြန္မထက္ အသက္ ဆယ္ႏွစ္ခန္႔ ငယ္ၿပီး ေက်ာင္းမွာေတာ့ သြက္လက္ ထက္ျမက္ေသာ ဆရာမ တစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။
“တီခ်ယ္ခ်ဳိ၊ အိမ္မွာ ညက ညီေဇာ္ ျပႆနာ ရွာလို႔ဆို”

“မိုးခ်ဳပ္မွ အိမ္ျပန္မယ္ ျဖစ္တာ။ ေပးမျပန္လုိ႔ ေသာင္းက်န္း သြားပါေရာ။ သူကပဲ ဟိုထုိးသည္ကန္ လုပ္သြားေသးရဲ႕။ ဒီလုိ႐ိုင္းတဲ့ ကေလးမ်ဳိး ေနာက္ဆို အိမ္ရိပ္ လာမနင္းနဲ႔လုိ႔ ေျပာထားတယ္”

“ညီေဇာ္ စိတ္ဆုိးတာ တီခ်ယ္ခ်ဳိ႔ကို မဟုတ္ပါဘူး။ သီတာ ဒီအမႈကို စစ္ေဆးၿပီး ပါၿပီ”

“အလုိေတာ္၊ သူ စိတ္ဆိုးတာ က်ဳပ္ကို မဟုတ္ဘူး တဲ့လား။ ဒါဆုိ ဘယ္သူ႔ကို စိတ္ဆုိးတာလဲ”

“ကိုကိုဦးနဲ႔ ျဖစ္ၾကတာတဲ့။ ညီေဇာ္မွာ Text Book မပါလာလုိ႔ အတူၾကည့္ရင္း စကားမ်ားၾကတာတဲ့။ စကား မ်ားေတာ့ ကေလးထုံးစံ တစ္ေယာက္ကုိ တစ္ေယာက္ နာက်င္ေအာင္ ေျပာေတာ့တာေပါ့။ အဲဒီမွာ ကိုကိုဦးက ညီေဇာ့္ကို ေဟ့ေကာင္ ငန္းေစာင္းလုိ႔ ေခၚလုိက္တာတဲ့”

“ငန္းေစာင္း၊ ဘာလဲ ငန္းေစာင္းဆိုတာ”

“တီခ်ယ္ခ်ဳိကလည္း ဟိုဒင္းေလ။ ညီေဇာ့္ လည္ပင္းက၊ လည္ပင္းက”

“ဟယ္”

ေဒၚသီတာျမင့္ ေျပာမထြက္ေသာ စကား ကၽြန္မ သိလုိက္ပါၿပီ။ ညီေဇာ္ လည္ပင္း အေနအထား မမွန္သျဖင့္ ေခါင္းမွာ အေတာ္ ေစာင္းေနသည္။ ေခါင္းေစာင္းမွေတာ့ မ်က္စိအၾကည့္ အေနအထားလည္း မမွန္ပါ။ ညီေဇာ့္ ခ်ဳိ႔ယြင္းခ်က္ကို အားနာသျဖင့္ ကၽြန္မ သူ႔မ်က္ႏွာကုိ ဘယ္ေတာ့မွ ေစ့ေစ့မၾကည့္။ အခု ရြယ္တူခ်င္း သူ႔ခ်ဳိ႔ယြင္းခ်က္ကို ထုတ္ေဖာ္ၿပီ ဆုိေတာ့
“သီတာတုိ႔ ေဒသမွာ ေႁမြတစ္မ်ဳိး ရွိတယ္။ အဲဒီေႁမြက သြားရင္တည့္တည့္ မသြားဘူး။ ပါးပ်ဥ္း ေထာင္ရင္လည္း တည့္တည့္ မေထာင္ဘူး။ ဒီေႁမြကို ငန္းေစာင္းလုိ႔ ေခၚေလ့ရွိတယ္။ အခု ကိုကုိဦးက ညီေဇာ့္ကုိ ဒီလုိ ထုတ္ေဖာ္ၿပီး ေခၚလုိက္တာ တစ္ဖက္သားရဲ႕ အ႐ိႈက္ကုိ ထိသြားတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီညက ဒီေကာင္ ႐ွဴးရွဴး ရွဲရွဲျဖစ္ၿပီး ေပါက္ကြဲသြားတာ။ အိမ္ျပန္မယ္ ခြင့္ေတာင္းေတာ့လည္း တီခ်ယ္ခ်ဳိ မလႊတ္ေတာ့ ပုိဆိုး သြားတာေပါ့”

“မသိဘူးေလဟာ။ သူတို႔ေအာက္မွာ ျဖစ္တဲ့ ျပႆနာကို၊ ဆရာမကို လာတိုင္ပါလား။ ဆုံးမ ေပးမွာေပါ့။ ဖ်န္ေျဖ ေပးမွာေပါ့။ အခုေတာ့ ငါ့ ေလွငါထုိး ပဲခူးေရာက္ေရာက္ လုပ္သြားတာ၊ သီတာေရ။ ကုိယ့္စိတ္လည္း မင္းအသိပါ။ ေကာင္းတာ လုပ္ေပးရက္နဲ႔ အေကာင္း မျဖစ္ရင္ ကိုယ္က သိပ္သည္းခံတတ္သူ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ငါ့ကို ေစာ္ကားသြားတာ၊ အိမ္ရိပ္ မနင္းနဲ႔လုိ႔ ကေလးေတြနဲ႔မွာ လႊတ္လုိက္တာ။ အဲဒီ ညကသာ အေၾကာင္းစုံ သိရင္ ဒီလုိ စကား ဘယ္ေျပာပါ့မလဲ။ ညီေဇာ္ ဘယ္လုိ ခံစားသြားရမလဲ ဆိုတာ စာနာ ႏိုင္ပါတယ္”

“ဒီေန႔ ညီေဇာ္ ေက်ာင္းမတက္ဘူး တီခ်ယ္ခ်ဳိ။ သူက ၿမိဳ႕ထဲက အိမ္တင္ ျပန္သြားတာ မဟုတ္ဘူး။ ရြာကို တန္းျပန္သြားတာတဲ့”

“ဒုကၡပါပဲဟယ္။ ဘယ္လုိ လုပ္ၾကမလဲ။ ကေလးမွာ အလကား ေနရင္း စာေတြ ေနာက္က် ကုန္ေတာ့မယ္”

“သူ႔၀မ္းကြဲညီ ေအာင္မ်ဳိးကိုေတာ့ ရြာအထိ လုိက္ခုိင္း ထားပါတယ္။ တီခ်ယ္ခ်ဳိ သိပ္လည္း စိတ္ပူ မေနပါနဲ႔။ အနာသိရင္ ေဆးရွိရမွာေပါ့”
ထုိညက ညီေဇာ့္အေပၚ စာနာစိတ္ျဖင့္ ကၽြန္မ အိပ္မေပ်ာ္ပါေပ။

ကၽြန္မ အခ်ိန္ ဘုိင္အုိ သင္ရန္ အတန္းထဲ ၀င္ေတာ့ လစ္ဟာေနေသာ ညီေဇာ့္ခုံ ေနရာက ဆီးႀကိဳ ေနေလသည္။ အတန္းသား ေတြမွာလည္း ထုိကိစၥကုိ သိၿပီးျဖစ္လို႔ ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ တိတ္ဆိတ္ဆိတ္၊ ျပႆနာ အရင္းအျမစ္ ကုိကုိဦးကေတာ့ ကၽြန္မႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္း မဆုိင္ ေခါင္းကို တြင္တြင္ ငုံ႔ထား၏။

“မင္းတုိ႔အားလုံး ဆယ္တန္း ေက်ာင္းသားေတြ၊ ေက်ာင္းသူေတြ ျဖစ္ေနၾကၿပီ။ ဆယ္တန္းဆုိတာ ဒီေက်ာင္းမွာ အႀကီးဆုံးေပါ့။ အတန္းေရာ၊ အသက္ အရြယ္ေရာ အစ္ကိုႀကီး၊ အစ္မႀကီးေတြ အေနနဲ႔ ကုိယ့္ထက္ အသက္ ငယ္တဲ့၊ အတန္းငယ္တဲ့ ကေလးေတြ ေရွ႕က စံျပ ျဖစ္ေနရမယ္။ ေျပာတာဆိုတာ၊ ေနတာထုိင္တာ၊ စဥ္းစား ေတြးေခၚတာ အားလုံးပါပဲ။ မင္းတို႔ကို ငယ္စဥ္ကတည္းက မဂၤလာ တရားေတာ္ သင္ၾကားေပးခဲ့တယ္။ မဂၤလာ တရားေတာ္နဲ႔ အညီ ေနထုိင္ တတ္ေအာင္ သြန္သင္ေပးခဲ့တယ္။ ႀကီးႏိုင္ ငယ္ညႇဥ္း၊ အားသာတဲ့သူက အားနည္းတဲ့ သူကုိ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္း အႏုိင္ က်င့္တာမ်ဳိး၊ သူတစ္ပါးရဲ႕ အားနည္းခ်က္၊ ခ်ဳိ႔ယြင္းခ်က္ကုိ နင္းၿပီး သေရာ္ ေလွာင္ေျပာင္တာမ်ဳိး၊ ေက်ာင္းေတာ္သား တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အခ်င္းခ်င္း စည္း႐ုံးေရး ပ်က္ျပားႏိုင္တဲ့၊ ေသြးကြဲႏုိင္တဲ့ အျပဳအမူ အေျပာအဆုိမ်ဳိးကို ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ဒါမ်ဳိး ေျပာဆိုသံ ၾကားရင္ ဆရာမ အေနနဲ႔ ခြင့္မလႊတ္ဘူး ဆိုတာ စြဲစြဲျမဲျမဲ မွတ္ထားၾကပါ”

ထုိကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကၽြန္မ သူတို႔ကို တင္းတင္း က်ပ္က်ပ္ ကိုင္တြယ္မွ ျဖစ္မည္။ သို႔မဟုတ္ပါက အတန္းထဲမွာ ေနာက္ထပ္ ညီေဇာ္ေတြ ေပၚထြက္လာဦး မည္။ ညီေဇာ့္လုိပင္ ေထာက္ထား ညႇာတာရမည့္သူ တစ္ေယာက္ရွိေသးသည္။ ေမြးရာပါ ေျခေထာက္တစ္ဖက္ မသန္ရွာသူ ရည္ရည္မြန္။ ကၽြန္မ ေက်ာင္းကုိ ေရာက္စက ေလ့က်င့္ခန္း စာအုပ္ေတြ စားပြဲေပၚမွာ တစ္ေယာက္ခ်င္းဆီ လာထပ္ေစရာမွ ထုိမိန္းကေလးကို သတိျပဳမိ သြားျခင္းျဖစ္သည္။ လိမ္ဖယ္ ေနေသာ ေျခတစ္ဖက္ျဖင့္ တစ္လွမ္းခ်င္း လွမ္းလာေနေသာ ေက်ာင္းသူေလး၊ ကၽြန္မ ကပ်ာကယာပင္ သူမ ရွိရာ အေျပးသြားၿပီး
“အုိ ေဆာရီး၊ ေနရာမွာပဲ ေနပါ။ ေနာက္ဆုိ မင္းဆီကို ဆရာမပဲ လာခဲ့မယ္”

ယခု ကၽြန္မ ရည္ရည္မြန္ အတြက္ပါ တစ္ခါတည္း ကာေပးလုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ကၽြန္မ စကားေတြကို ၿငိမ္သက္စြာ နားေထာင္ေနရေသာ္ လည္း ကုိကိုဦးကေတာ့ အစာေၾကပုံ မေပၚပါ။ ဆရာမ မုိ႔ ျပန္မေျပာသာဘဲ ၿငိမ္ေန ျခင္းျဖစ္မည္။ ညီေဇာ္ရြာ ဆင္းခါနီး မင္းနဲ႔ ငါေတြ႔မယ္လုိ႔ ႀကိမ္းသြားသတဲ့။ ကုိကို ဦးကလည္း အခ်ိန္ မေရြးဘဲ ဟု ျပန္ေျပာလုိက္သည္ဆို၏။ သည္လုိဆို အေျခအေနက ေအးပါဦးမည္လား။

ညေန ေက်ာင္းလႊတ္ေတာ့ အိမ္မွာ ဧည့္သည္ ေရာက္ေနသည္။ ဧည့္သည္က လူစိမ္း၊ မ်က္ႏွာစိမ္း။
“ကၽြန္ေတာ္ ညီေဇာ့္ အစ္ကို မုိးေဇာ္ပါ ဆရာမ”

“ေၾသာ္ ကုိမိုးေဇာ္ ထုိင္ပါ၊ ထုိင္ပါ။ ကၽြန္မလည္း ညီေဇာ့္အိမ္က တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ေတြ႔ခ်င္ေနတာ။ သူ႔အေဒၚကို မွာေနတာလည္း ေပၚမလာတာနဲ႔”

“ဟုတ္ကဲ့၊ အေဒၚက ရြာမွာ နာေရး တစ္ခုရွိလုိ႔ ျပန္ေနတာပါ။ အေဒၚ မရွိတုန္း ျဖစ္သြားတယ္ ဆုိပါေတာ့”

“ေအးကြယ္၊ ဆရာမ အိမ္မွာ စာသင္တုန္း ျဖစ္ၾကတာ ဆိုေတာ့ ဆရာမမွာလည္း တာ၀န္ရွိပါတယ္။ သူတို႔ ျဖစ္ၾကတဲ့ ကိစၥ ဂဃနဏ မသိ လုိက္လုိ႔ ေနာက္တစ္ခါ ငါ့အိမ္ရိပ္ မနင္းေစနဲ႔လုိ႔ေတာင္ ေဒါသ အေလ်ာက္ ေျပာမိ ေသးတယ္”

“ညီေဇာ္ ႐ိုင္းသြားရင္ ညီေဇာ့္ကိုယ္စား ေတာင္းပန္ ပါတယ္။ ဒီလို ျပႆနာမ်ဳိး ဘယ္ေတာ့မ်ား ေပၚလာမလဲလုိ႔ စုိးတထိတ္ထိတ္နဲ႔ ေစာင့္ေနခဲ့တာ။ တကယ္ပဲ ျဖစ္လာပါေရာ”

“ဘာရယ္၊ ကိုမိုးေဇာ္က ျပႆနာကို ေစာင့္ေနတယ္၊ ဟုတ္လား”

“ဟုတ္ပါတယ္ ဆရာမရယ္။ သူနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဒီကိစၥမ်ဳိးေတြ ခဏခဏ ၾကံဳေနရေတာ့ အခုလည္း မိသားစုက ရြာမွာသာ ေနတယ္၊ ဘယ္ေန႔ ဘာသံၾကားရမလဲ နားစြင့္ ေနရတာ က်ိန္စာမိ ေနသလုိပါပဲ။ ဆရာမကုိ သူ႔ရဲ႕ ငယ္ဘ၀ အေတြ႔အၾကံဳေတြ ေျပာျပမွ ျပည့္စုံမယ္ ထင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မိဘ ေတြက ရြာမွာ ငါးကန္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ပိုင္လုိ႔ စီးပြားေရး ေတာင့္တင္းပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ညီကို ပညာတတ္ပဲ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ မိ႐ိုးဖလာ အလုပ္ လုပ္မယ္ဆုိ ရင္ေတာင္ သူ ဘြဲ႔ရၿပီးမွ လုပ္ေစခ်င္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အတြက္ ေငြမလုိပါဘူး။ ပညာတတ္ဆုိတဲ့ ဂုဏ္ပဲ လုိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၿမိဳ႕မွာ တကူးတက လာထား ရတာပါ”

“ေနာက္တစ္ခ်က္က သူ႔ရဲ႕အားနည္းခ်က္ဟာ သူ႔ စိတ္ကိုျပန္ၿပီး အေရာင္ ဆိုးေနတာ ႏွစ္ၾကာပါၿပီ၊ သူငယ္တန္းကတည္းက ဆိုပါေတာ့။ ေက်ာင္းမွာ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကေလးခ်င္း ရန္ျဖစ္တာ၊ ခဲတံခၽြန္နဲ႔ ထိုးလာတယ္။ အဲဒီတုန္းက ကေလးဆိုေတာ့ မိဘခ်င္း ေတာင္းပန္႐ုံနဲ႔ ၿပီးသြားတယ္။ ေနာက္ ေျခာက္တန္းႏွစ္မွာ ခဲတံခၽြန္ဓားနဲ႔ ထုိး လုိက္တာ ခ်က္ေကာင္း မထိလုိ႔ ေတာ္ပါေသးတယ္။ ရွစ္တန္း ေရာက္ေတာ့ သူ႔လြယ္ အိတ္ထဲ ဓားေျမႇာင္ေတြ၊ ဘာေတြ ေဆာင္တာ ေတြ႔ရေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေတာ္ စိတ္ပူသြားတယ္။ သူက ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ သည္းမခံႏုိင္ဘူး။ မထိနဲ႔၊ ထိရင္ မီးပြင့္ သြားမယ္ဆိုတာမ်ဳိး ျဖစ္ေနေတာ့ ရြာေက်ာင္းမွာ ဆက္မထားရဲေတာ့ဘဲ ၿမိဳ႕ကို ေျပာင္းထားလုိက္တာပါ။ ပတ္၀န္းက်င္ ေျပာင္းေပး လုိက္ရင္ ဘယ္လုိ ေနမလဲလုိ႔ေပါ့”

အစ္ကိုျဖစ္သူ ေျပာျပေသာ ညီေဇာ့္ အေၾကာင္းကေတာ့ ပင့္သက္ျဖာ ရင္ေမာစရာေတြခ ်ည္းပင္။ သူ႔ငယ္ ဘ၀ ျဖတ္သန္းမႈ အေတြ႔အၾကံဳ က သူ႔စိတ္ကို ဒဏ္ရာ အနာတရ ျဖစ္ေစခဲ့ၿပီ။ သနားစရာ ေကာင္းလွပါဘိ ကေလး ေလးရယ္။

“လူဆိုတာကလည္း ခက္သားကလား ဆရာမရယ္။ အားနည္းခ်က္ကို မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္မယ့္သူထက္ ဒါကို ေဖာ္ထုတ္ၿပီး မခံခ်င္ေအာင္ တူးဆြမယ့္သူ ကမ်ားေနတယ္။ ၿမိဳ႔ကေန ဘာအသံမ်ား ၾကားရမလဲ၊ ၾကားရမလဲနဲ႔ အခုေတာ့ ထင္တာေတြ ျဖစ္လာျပန္ၿပီ။ သူနဲ႔ ကိုကိုဦးက တြဲလာတာ တစ္ႏွစ္ပဲ ေက်ာ္ၿပီ၊ ကိုကိုဦးက မၾကာခဏ သူ႔ကို အဲဒီလုိ ေခၚေလ့ ရွိသတဲ့။ သူလည္း အေရထူထူနဲ႔ သည္းခံပါတယ္တဲ့။ အခု ဟိုမိန္းကေလး ႏွစ္ေယာက္ေရွ႔မွာ ေခၚလုိက္ေတာ့ ပိုဆုိး သြားတာေပါ့”

“ကၽြန္မ သူ႔အတန္းပိုင္ ဆရာမနဲ႔ တုိင္ပင္ပါဦးမယ္။ သူ႔ကိုေတာ့ ေခ်ာ့ေမာ့ ေဖ်ာင္းဖ်ၿပီး ေက်ာင္းျပန္ တက္ခိုင္းပါ။ စာေတြ ေနာက္က်ကုန္ၿပီ။ ဒီႏွစ္ အေရးႀကီးတဲ့ ႏွစ္က်မွ ျဖစ္ရတယ္လုိ႔။ ကၽြန္မလည္း သူ႔အေပၚ စိတ္ဆိုးမိၿပီးမွ ေနာင္တေတြ အခါခါ ရေနတာပါ။ သူ႔စိတ္ ဒဏ္ရာကို သိၿပီးတဲ့ အခါ ေနာင္ဆိုပုိၿပီး သတိထား ဆင္ျခင္ႏိုင္ေအာင္ ကေလးေတြကို အသိေပး ဆုံးမေပးပါ့မယ္။ အထူးသျဖင့္ ကိုကိုဦးကုိေပါ့”

ေနာက္ပုိင္းေတာ့ ညီေဇာ္ ေက်ာင္းျပန္တက္ေသာ္လည္း ကိုကိုဦးႏွင့္ ခပ္တန္းတန္းပင္။ ကၽြန္မမွာေတာ့ သူ႔ အတန္းပိုင္ ေဒၚသီတာျမင့္ႏွင့္ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ တိုင္ပင္ကာ ညီေဇာ့္ လြယ္အိတ္ထဲ ဓားေျမႇာင္ပါ မပါ အကဲခတ္ စစ္ေဆးရတာ အေမာ။ လူငယ္ေတြ ဆုိတာက သူတို႔ စိတ္ထဲက ဘာျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာ သိပ္ၿပီး အကဲရလွတာ မဟုတ္။ ဆရာေရွ႕ၿငိမ္ကုပ္ ေနၿပီး တစ္ေနရာမွာ ခ်ိန္းမထိုးဘူးဟု ေျပာႏုိင္မလား။

“တီခ်ယ္ခ်ဳိေရ၊ အတန္း သားေတြေရွ႔မွာ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ကိုေတာ့ လက္ဆြဲ ႏႈတ္ဆက္ ခုိင္းၿပီးပါၿပီ။ တကယ္ အက်ိတ္အခဲ ေျပ မေျပေတာ့ မသိဘူး။ မတစ္ရာ သားေတြ ထိန္းရတာ မလြယ္ပါလားေနာ္”

သူတုိ႔ အတန္းပိုင္၏ ညည္းခ်င္းျဖစ္သည္။ ကၽြန္မကေတာ့ ခပ္ျပတ္ျပတ္ ေၾကညာထားသည္။ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ စည္းစည္းလုံးလုံး မေနႏိုင္သူေတြ ကၽြန္မအိမ္သုိ႔ စာသင္ မလာရ၊ ကၽြန္မကစာပဲ သင္ခ်င္သူ၊ ျပႆနာ မေျဖ ရွင္းခ်င္သူ။ သည္ေတာ့ ျပႆနာ ျဖစ္ထားေသာ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ အလာခက္ ေနၾကေတာ့သည္။

စာသင္ႏွစ္၀က္ က်ဳိးသြားၿပီ ျဖစ္၍ စာေတြ ခက္လာတာေရာ၊ က်က္မွတ္စရာေတြ မ်ားလာတာပါ။ အိမ္မွာ လာေနသူေတြ မ်ားလာသည္။ ည ျပန္အိပ္သူေတြ ရွိသလုိ၊ အိမ္မွာပင္ ညအိပ္ ညေန ေနသူေတြပါ ရွိလာသည္။ စာသင္သံ၊ စာအံသံေတြ ေသာေသာ ညံေနသည္။ ဒီႏွစ္ ဆယ္တန္းေအာင္ရမည္ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ တက္တက္ႂကြႂကြ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆုိင္ဆုိင္။

သည္လုိအိမ္မွာ လူေတြ စည္ကားေနေလ၊ ကၽြန္မ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ကို သတိရေလပင္။ တစ္ေန႔ေတာ့ ေရပိုက္ ပ်က္သြားသည္။
“ကုိကုိဦးဆုိရင္ ျပင္တတ္တယ္။ ဟုိတစ္ခါ ေရ စက္ပ်က္တုန္းက...”

မိန္းကေလးေတြဆီမွ အသံ ထြက္လာသည္။ ဟုတ္ပါရဲ႕။ ကိုကိုဦး ရွိရင္ ပိုက္ေတြ၊ စက္ေတြကိစၥ သိပ္ကုိ အားကိုးရသည္။ သူ႔အေဖက စက္ဆရာမုိ႔ သူက အေဖ့ဆီက ပညာကုန္ ရထားဟန္ တူသည္။ သူ မရွိေတာ့ ပိုက္ဆရာပတ္ ရွာေပဦးေတာ့ေပါ့။ ညီေဇာ့္ ၀ါသနာ က်ေတာ့ တစ္မ်ဳိး။ မနက္ မိုးလင္းတာႏွင့္ တစ္ျခံလုံး ရွင္းေအာင္ တံျမက္စည္း ေျပာင္ေျပာင္ လွဲထားၿပီးၿပီ။ ျခံထဲမွာ အမိႈက္ တစ္ပင္၊ သစ္ရြက္တစ္ရြက္ မရွိေစရ။ ယခုေတာ့ ျခံထဲအလုပ္ ဘယ္သူမွ သတိမရၾက။ သူတို႔ေလးေတြ၏ ေကာင္းကြက္ ကေလးေတြက ကၽြန္မ၏ တင္းခဲေနေသာ စိတ္ကို တြန္းၿဖိဳ ေနသေယာင္။ ႏွစ္ေယာက္စလုံး ဉာဏ္ေကာင္း ၾကသျဖင့္ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆုိင္ဆိုင္ ႀကိဳးစားလုိက္လွ်င္ တစ္ႏွစ္တည္းႏွင့္ ပါသြားႏိုင္သည့္ ကေလးေတြ။ ကၽြန္မပဲ စိတ္ေလွ်ာ့ၿပီး ကိုယ့္မူ ကုိယ္စည္းကမ္းကို ျပင္ကာ အေခၚ လႊတ္လုိက္ရင္ ေကာင္းမလား။ ဒါဆုိလွ်င္ က်န္သည့္ ကေလး အားလုံးကို အကိုင္အတြယ္ ခက္သြားၿပီ။ သူတို႔ အေပၚ ဘယ္ေတာ့မွ ၾသဇာ တည္မည္ မဟုတ္။
တစ္ခုေသာ တနဂၤေႏြ၊ အိမ္မွာ စာသင္ ေကာင္းေနဆဲ မိန္းကေလးေတြ ဘက္မွ စီခနဲ အသံ ထြက္လာသည္။

“ေဟာေတာ့ ၾကည့္ၾကပါဦး၊ ျခံေရွ႔မွာ ညီေဇာ္ရယ္။ ကုိကုိဦးနဲ႔ အတူ စက္ဘီးစီး လာပါလား။ ဆရာမေရ ညီေဇာ္”

ကၽြန္မ လွမ္းၾကည့္လုိက္ေတာ့ ဟုတ္ပ။ ကိုကုိဦးက ေရွ႕မွ နင္းလာၿပီး စက္ဘီးရပ္ေတာ့ ညီေဇာ္က စက္ဘီး ေနာက္ကယ္ရီယာ ခုံေပၚက ခုန္ဆင္းလုိက္သည့္ ျမင္ကြင္း။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ျခံထဲ၀င္လာ ၾကပါလား။ ညီေဇာ့္ ပခုံးေပၚ မွာလည္း ဘာႀကီးမွန္း မသိ ထမ္းထားေသးသည္။ ေစာင္းေနသည့္ ေခါင္းနားမွာ တစ္ခုခု ထမ္းထားေတာ့ ႐ုတ္တရက္ ၾကည့္လွ်င္ ေခါင္းႏွစ္လုံး လုိလုိ။ အလုိ ဘုရားေရ၊ အဲဒါႀကီးက အုန္းသီး၊ ငွက္ေပ်ာသီးေတြႏွင့္ ျပင္ထားေသာ ကန္ေတာ့ပြဲ တစ္ပြဲပါ လား။

ကေလးေတြ အားလုံး စာသင္ ေနရာမွ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ဆီ အာ႐ုံ ေရာက္ေလရာ အပ္က်သံပင္ ၾကားေလာက္ေပသည္။ ကၽြန္မ အံ့ၾသ မွင္သက္ေနဆဲ။
“ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ဆရာမ အေပၚ ျပစ္မွားမိတဲ့ အျပစ္ေတြ ရွိရင္ ခြင့္လႊတ္ပါ ဆရာမ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆရာမ အိမ္မွာ စာလာျပန္ သင္ပါရေစ။ သူငယ္ခ်င္းေတြ အားလုံး ဆရာမနဲ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ရႊင္ရႊင္ စာသင္ ေနၾကခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အျပင္ က်ဴရွင္လည္း သြားမတက္ခ်င္ဘူး။ ဟိုတစ္ေန႔က ေရပိုက္ ပ်က္သြားလုိ႔ ဆရာမ ပိုက္ဆရာ လုိက္ရွာ ေနကတည္းက လာခ်င္ေနတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ရွိရင္ ဒါေတြ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ေနက် မဟုတ္လား။ ဒီေကာင့္ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ ေျပလည္ေအာင္ ေတာင္းပန္ၿပီးပါၿပီ။ ေနာက္ဆို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရန္ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ မခံခ်င္ေအာင္ မေျပာေတာ့ပါဘူး။ လက္ခံပါေနာ္ ဆရာမ”

ျမင္ကြင္းကို ၾကည့္ၿပီး လည္ေခ်ာင္းထဲ ဆုိ႔နင့္နင့္ႀကီး ျဖစ္လာသျဖင့္ ႐ုတ္တရက္ ဘာစကားမွ် ဆို၍ မထြက္ပါ ေခ်။ မ်က္စိထဲမွာ စိမ့္တက္လာေသာ မ်က္ရည္တုိ႔ကို အျမန္ သိမ္းဆည္းရန္ ႀကိဳးစားရသည္။ ကၽြန္မ ကေလးေတြ ေရွ႕မွာ ဣေႁႏၵပ်က္လုိ႔ မျဖစ္။ တစ္ခုခုေျပာမွ ျဖစ္ေတာ့မည္။

“လက္ခံရမွာေပါ့ကြယ္၊ လက္ခံရမွာေပါ့။ တပည့္ကို မုန္းတဲ့ ဆရာဆုိတာ ေလာကမွာ ရွိ႐ိုးလား။ ဆရာနဲ႔ တပည့္ဆုိတာ ပင္စည္နဲ႔ ကိုင္းလက္ေတြလုိ ေပါင္း စပ္ယွဥ္ တြဲေနတဲ့ အရာေတြပါ။ အႏွစ္အသားရဲ႕ ကိုင္းလက္ရြက္ရွင္ စည္ပင္မႈမွာ ဆရာ့ရဲ႕ ေပးအပ္မႈနဲ႔ တပည့္ေတြရဲ႕ ခံယူမႈ အျပန္အလွန္ ခ်ိန္သား ကုိက္ဖုိ႔လုိတယ္။ ကုိကိုဦးက ညီေဇာ့္အေပၚ ေတာင္းပန္တယ္ ဆိုတဲ့ ကိစၥကုိလည္း ဆရာမအေနနဲ႔ ၀မ္းေျမာက္စြာ ႀကိဳဆို လုိက္ပါတယ္။ စာေရး ဆရာ Collen O’Connor က ထိေရာက္ေသာ ေတာင္းပန္ျခင္းသည္ အမ်က္ ေဒါသႏွင့္ အက်ဳိးနည္း ဖိႏွိပ္မႈမ်ားကို ေပ်ာက္ကြယ္ေစသည္။ အခ်င္းခ်င္း အေလးထား ျခင္းကို ျပသည္။ ယုံၾကည္ မႈကို တည္ေဆာက္ေပးသည္။ ေနာက္ထပ္ နားလည္မႈ လြဲျခင္း မရွိေအာင္ ကူညီေပးသည္။ စိတ္အရင္းအမွန္နဲ႔ ေတာင္းပန္ျခင္းျဖင့္ လြယ္လင့္တကူ ခြင့္လႊတ္လုိ စိတ္ကို ျဖစ္ေပၚေစ၏လုိ႔ ေရးသား ထားတာ ဖတ္ဖူးပါတယ္”

“တစ္ၿပိဳင္နက္တည္းမွာပဲ ညီေဇာ္ရဲ႕ ခြင့္လႊတ္ႏုိင္မႈ ကို ဆရာမတို႔ အေလးအနက္ အသိအမွတ္ ျပဳၾကရမယ္။ လူတစ္ေယာက္ဟာ ခႏၶာကိုယ္ တစ္စုံတစ္ရာ ခ်ဳိ႔ယြင္းေနတိုင္း အျခားအရာေတြပါ ခ်ဳိ႔ယြင္း နိမ့္ပါးသြားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ပင္ကုိ အရည္အေသြး ဆိုတာ ႏွလုံးသားနဲ႔ စပ္ဆိုင္တဲ့ ကိစၥပါ။ ႏွလုံးသား ျဖဴစင္ေန သေရြ႕၊ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြ ေကာင္းမြန္ေနမယ္။ လုပ္ရပ္ေတြ မွန္ကန္ေနမယ္။ ေလာက ႀကီးကို မိမိပါးနပ္ လိမၼာ ကၽြမ္းက်င္ရာ ႐ႈေထာင့္က ေနၿပီး အက်ဳိး ျပဳႏိုင္တယ္ ဆုိရင္ လူ ပီပီျဖစ္ၿပီေပါ့။ ဆရာမ တပည့္ေတြ လူပီသသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစ”

ထုိေန႔က ကုိကုိဦးႏွင့္ ညီေဇာ္ပါမက အိမ္မွာ စာလာသင္သည့္ ကေလးေတြ အားလုံး ၀ုိင္းကန္ေတာ့ၾကသည္မွာ စည္စည္ကားကား ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ပါးပါးႀကီး ျဖစ္သြားေတာ့သည္။ သူတို႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ျပန္လည္ပါ၀င္လာ သျဖင့္ အေပ်ာ္တို႔ျဖင့္ စုိလက္ ျမဴးထူးေနေသာ ကေလးတုိ႔ အနားမွ ထြက္ခြာလာသည့္ ကၽြန္မ မ်က္၀န္းထဲမွာေတာ့ မ်က္ရည္မ်ား ျပည့္အုိင္လာ ျပန္သည္။သည္တစ္ခါေတာ့ ထုိ မ်က္ရည္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားရန္ ကၽြန္မမွာ စိတ္ကူး မရွိေတာ့ပါ။

မိခ်မ္းေ၀
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊ဇန္န၀ါရီလ ၂၀၁၁)

No comments:

Post a Comment