Pages

Thursday 29 September 2011

ေလထဲက အခိုက္အတန္႔ကို သီက်ဴးဖို႔ ဒ႑ာရီေရာင္ တေယာသံကို စိုက္ပ်ဳိးဖို႔

စကၠဴကို အပိုင္းပိုင္း အစစ ဆုတ္ျဖဲလိုက္၏။ ၿပီးေတာ့ ထုလံုးရွည္ ဆလင္ဒါ ခြက္ထဲသုိ႔ ထိုးႀကိတ္ ထည့္လုိက္သည္။ ခဏေလးပါပဲ။ ပ၀ါစေတြ ဘာေတြပင္ မအုပ္။ ေ၀ါခနဲ လက္ခုပ္သံေတြ ေသာေသာညံ၏။ တပည့္ေက်ာ္က တီးခ်က္“ေသာ့”လိုက္သျဖင့္ ဘင္သံ ဒံုးခ်မ္းခ်မ္းက ပိုမိုသြက္လက္ ၿမိဳင္ဆိုင္လာသည္။ လမ္းခြဆံုမို႔ ကြမ္းတစ္ယာညက္ သာသာတြင္ ၀ိုင္းပတ္လည္မွာ လူတံတိုင္း ခတ္ၿပီးသား ျဖစ္သြားၿပီ။

“လက္ခုပ္သံေလး ခ်ီးျမႇင့္လိုက္ပါဦး ခင္ဗ်ာ”

မ်က္လွည့္ ဆရာက အ၀တ္စ တစ္စကို လက္ဆုပ္ထဲ ထိုးထည့္ေနရင္း ျမႇဴဆြယ္ ဖိတ္ေခၚလိုက္သျဖင့္ ေျဖာင္းေျဖာင္း ထသြားေသာ ၾသဘာသံ ေနာက္၀ယ္ လူစုလူေ၀း ပိုမို သိပ္သည္း ထူထပ္ လာေတာ့သည္။

”ဖိနပ္ေတြ ဖင္ခု မထိုင္နဲ႔၊ ဆံပင္ေတြ ဖားလ်ား မခ်ၾကနဲ႔။ တစ္စံုတစ္ခု ျဖစ္ရင္ တာ၀န္ မယူႏိုင္ပါဘူး”

သတိေပးသလုိ ၿခိမ္းေျခာက္သလိုလို ဟန္႔လံုးေၾကာင့္ သူ႔ကိုယ္ၾကည့္၊ ကိုယ့္ သူၾကည့္ႏွင့္ အေနျပင္ ကုန္ၾက ျပန္သည္။ ပလတ္စတစ္ ေျမခင္း အနီစေပၚမွာ သံကြင္းေတြ၊ ႏွစ္ဆစ္ခ်ဳိး သံုးဆစ္ခ်ဳိး သံေခ်ာင္းေတြ၊ သံုးေခ်ာင္း ေထာက္ေထာင္ထားေသာ လံွရွည္ အစည္းလိုက္လည္း ျမင္ရ၏။ ေႁမြပျခဳပ္ေတြ၊ ငွက္ေလွာင္ အိမ္ေတြကိုေတာ့ ေျမေျပာင္ေျပာင္မွာ သည္အတိုင္း ခ်ထားသည္။

လက္ယာဘက္ ေခါက္စားပြဲေပၚတြင္ မီးခိုး တလူလူ အလင္းတိုင္၊ အေမႊးတိုင္ေတြ    မိုးမႊန္ေနသည့္ အုန္းငွက္ေပ်ာ ကန္ေတာ့ပြဲ တစ္ပြဲ တင္ထားသည္။ စားပြဲခင္း အျဖဴႏွင့္။ လက္၀ဲဘက္ ခံုမွာေတာ့ ေလးေထာင့္ အံစာတံုး သဏၭာန္ အံ၀ွက္ပါ ေမွာ္ ေသတၱာ၊ အ႐ိုးေခါင္းႏွစ္လံုး၊ ဖဲထုပ္၊ ခ်ဳိကားကား ေျပာင္ ေခါင္းခြံ၊ ေရာင္စံုရြဲလံုးေတြ၊ နံခ်ပ္ကူ၊ စားပြဲတင္နာရီ၊ ဘူမာရင္း လက္နက္တစ္ခု အျပင္ ဖန္ဒိုး၊ ေက်ာက္ဒိုး ေရာင္စံု စသျဖင့္ တိုလီမုတ္စေတြ ပြ႐ႈပ္လို႔ေနေသး၏။

ထန္းေခါက္ဖာႀကီး တစ္လံုး၊ ထင္း႐ွဴးေသတၱာ (လက္ဆြဲကြင္း လြန္ႀကိဳးတပ္) အခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဘင္တီးတဲ့ ေကာင္ေလးနားမွာ အစီအရီ။
“ေယာ၊ ေဆာ၊ ဂန္႔ေဂါ၊ ေဇာ္ဂနီ၊ ေဇာ္ဂနက္၊ ေမာက္ လံုး၊ ေမာက္ျပား၊ ဆယ့္ႏွစ္ ႀကိဳး၊ ႀကိဳးေလးဆယ္”

အရပ္သား နား႐ႈပ္ေအာင္ ေမွာ္ဆန္ဆန္၊ မႏၲရား ဆန္ဆန္ ေ၀ါဟာရေတြ သမားဂုဏ္ျပ ေရရြတ္ရင္း မာန္ခ်ီ သြင္းေနေသာ မ်က္လွည့္ဆရာက အက်ဳိင္းအ႐ိုင္း ေျဖာင့္သလို လူေကာင္လည္း ထြားသည္။ မ်က္လံုးစူးစူး အသံေအာင္ေအာင္ႏွင့္ ခ်က္ က်လက္က် ေျပာဆိုလႈပ္ရွား ေနသည္မွာ အနက္ေရာင္ အကႌ်ေဘာင္းဘီေတြႏွင့္သာ မဟုတ္လွ်င္ ဒါ့ထက္႐ုပ္ေရး ထြက္မည့္ သဏၭာန္ရွိသည္။    

“ေခ်ာက္ခ်ီးေခ်ာက္ ခ်က္ မ်က္လွည့္ေလး အေယာင္ျပၿပီး ေဆးေရာင္း စားတဲ့အထဲမွာ ေယာျပန္-ေက်ာ္ဗလ မပါဘူး”

သည္ယုန္ျမင္လို႔ သည္ ခ်ဳံထြင္တာေနမွာဟု စိတ္ထဲ ကက်ိတ္အထင္ေသးေနေသာ ပရိသတ္ေတြ နည္းနည္းတြန္႔သြား၏။
“လက္လွည့္၊ မ်က္ လွည့္၊ ပၪၥလက္၊ အ႒လက္ တဲ့။ အဲဒီလို အ႒ာရႆတန္း ၀င္ျမန္မာ့႐ိုးရာ ပညာတစ္ရပ္ ကို မတိမ္ေကာရေအာင္ ထိန္းသိမ္းတဲ့ အေနနဲ႔ အက်ဳိးေဆာင္ ေနတာပါ”

ေျပာေျပာဆိုဆို မ်က္လွည့္ဆရာက ေျခာက္မူးလံုး သံေခ်ာင္း တစ္ေခ်ာင္းကို လည္မ်ဳိမွာ ေထာက္ၿပီး ေကြးျပဖို႔ လုပ္ေနသည္။ ယင္းအခိုက္မွာပင္ မ်က္လွည့္၀ုိင္း၏ စက္၀ိုင္းျပတ္ တစ္ေနရာ၌ ႐ုတ္ပြ႐ုတ္ပြ ျဖစ္ကာ အေျခ ပ်က္သြား၏။ ေဘးဖယ္၊ ေဘးဖယ္ဆိုေသာ အာဏာသံႏွင့္ အတူ လူၾကားထဲကေန ေနာက္ထပ္ ပရိသတ္တစ္ဦး ေပၚထြက္လာျခင္းပင္ ျဖစ္ သည္။
ဦးစကၠ။ ဦးစကၠနဲ႔ သူ႔ တပည့္ေတြ။

အားလံုး၏ အာ႐ံု သက္ေရာက္မႈက မ်က္လွည့္ဆရာ ထံမွသည္ လူသစ္ထံသို႔ အလ်င္အျမန္ ကူးေျပာင္းသြား ပံုရ၏။ ၀န္ရွင္ေတာ္မင္း ႂကြခ်ီလာသလိုမ်ဳိး တပည့္တပန္းေတြ ျခံရံၿပီး ေရာက္လာသည့္ ဦးစကၠကေတာ့ ေယာျပန္ ေက်ာ္ဗလဆိုသူကို စူးစူးစိုက္ စိုက္ႀကီး တူ႐ူျပဳေနေတာ့ သည္။

“ဒံုးခ်မ္း ဒံုးခ်မ္း”
ေလာေဆာ္လိုက္ေသာ ဘင္သံက စိတ္ပ်ံ႕သြားေသာ ပရိသတ္အာ႐ံုကို ျပန္လည္ ဆြဲေဆာင္ဖို႔ တမင္ အရွိန္ျမႇင့္ လိုက္သလိုရွိ၏။ ခုေနအခါမွာ ျပကြက္က ဖဲထုပ္ဆီ ေရာက္သြားျပန္ေတာ့၏။ ဆရာသမားက ငါး ဆယ့္ႏွစ္ခ်ပ္ စံုညီ ပါ၀င္ေသာ ဖဲထုပ္ကို လက္ထဲမွာ ဘာဂ်ာ ဆြဲသလိုမ်ဳိး ဆန္႔လိုက္စုလိုက္ သြက္သြက္ႀကီး ဆြဲျပေန၏။ ဘယ္ဖဲ တစ္ခ်ပ္တေလမွ ထြက္မက်ေအာင္ ျပဳစားႏိုင္ သည့္ကၽြမ္းက်င္မႈ အေပၚ လူေတြ ရင္သပ္႐ႈေမာ ျဖစ္ေနၾက ေတာ့သည္။

ဒါတင္မဟုတ္ ဖဲထုပ္ကို ေလထဲမွာ လွလွပပ ကုလားဖန္ ထိုးျပလိုက္ေသး၏။ သို႔ေသာ္ သူ႔မ်က္လံုးေတြ ကေတာ့ ခုမွေရာက္လာေသာ မာက်ယ္က်ယ္ ပုဂ္ၢိဳလ္ရဲ႕ မ်က္ႏွာသို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ျဖန္႔ၾကက္ အကဲခတ္ ဖိုးကပ္စ္  လုပ္ေနမွန္း သိသာလြန္းလွ သည္။

အံ့ၾသဘနန္း ျပကြက္တစ္ကြက္ အဆံုးသတ္ေလတိုင္း ၀ိုင္းထဲသို႔ ေငြစကၠဴေတြ ထိုးဆင္းလာၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ အမ်ားစုက ျဖတ္သြား ျဖတ္လာ သူလိုကိုယ္လိုေတြ မို႔ ငါးဆယ္တန္၊ တစ္ရာတန္ ႏုပ္ႏုပ္ဖြဲဖြဲေလးခ်ည္း ျဖစ္ေနေတာ့သည္။

တပည့္တစ္ေယာက္အား ႀကိဳးတုပ္၊ ထန္းေခါက္ ဖာႀကီးထဲထည့္၊ လွံေတြ  အမ်ားႀကီးနဲ႔ ထိုးျပေသာ ျပကြက္ အလြန္တြင္ သူ႔ထက္ ဂမာၻီရဆန္ေသာ တင္ဆက္မႈ ေတြက ဒီဂရီျမင့္သထက္ျမင့္ လာ၏။

လူႀကီးမင္း ဦးစကၠကေတာ့ ခုထိ ၀င္ေရာက္ စြက္ဖက္မႈ တစ္စံုတစ္ရာ မျပဳေသး ဘဲ ေအးေဆး တည္ၿငိမ္စြာ အကဲခတ္ဆဲျဖစ္သည္။ လက္ပိုက္လိုက္၊ ေဆးတံေကာက္ မည္းမည္းႀကီးကို ဖြာလိုက္၊ သူ႔တပည့္ ႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ တီးတိုးေျပာလိုက္၊ ဒါေလာက္္ပဲ ရွိသည္။

စင္စစ္ ဦးစကၠ ဆိုတာက ေဟာသည္ ေဂါစရဂါမ္မွာ ျဖင့္ သူမပါ ဘယ္ဟာမွ မၿပီး ဆိုတာမ်ဳိး ဓနရွိန္ေစာ္ အျပင္  အျခား ၾသဇာ သက္ေရာက္မႈ၊ လက္ညႇဳိး ၫႊန္ရာ လိုရာျဖစ္မႈ စေသာ တန္ခိုး ဣဒၶိပါဒ္ေတြ ေၾကာင့္ တစ္နယ္လံုးက“ရွိန္း” ရေသာ လူထက္ႀကီးျဖစ္သည္ကို နယ္ခံေတြကေတာ့ လံုး၀ သိႏွင့္ၿပီးသားပင္။ ပစၥကၡ အခင္းအက်င္း မွာေတာ့ သည္ေနရာတြင္ ျဖစ္႐ိုးျဖစ္စဥ္မွ ေသြျဖည္သည့္ထူး ျခားျခင္းရာ တစ္ခုတေလမွ ေပၚေပါက္လာျခင္း မရွိေသး။ သုိ႔ေသာ္...

ဦးစကၠ အာ႐ံုက်လ်က္ ရွိေသာ အရပ္တစ္ပါးက မ်က္လွည့္ဆရာ။ ၿပီးေတာ့ အဆိုပါ ေယာျပန္ ေက်ာ္ဗလ ဆိုသူနဲ႔ ေစတသိက္ စူးေရာက္ရာ တူ႐ူ ခ်က္ျဖစ္ေသာ နယ္ခံဦးစကၠ။ အ၀ိညာဏက အသက္မဲ့ ႏြား႐ုပ္ ႏွစ္႐ုပ္ကို အခ်င္းခ်င္း ေ၀ွ႔ေစျခင္း၊ လူကို အိပ္ေမြ႔ခ်ၿပီး ေလထဲမွာ ေပါေလာ ေမ်ာေစျခင္း စတာေတြကေတာ့ ပရိသတ္၏ စိတ္လႈပ္ရွားမႈ ေရခ်ိန္ကို ခပ္ျမင့္ျမင့္ ဆြဲတင္လိုက္ေသာ ျပကြက္ေတြ ျဖစ္သည္။

လက္ခုပ္ ၾသဘာသံ ေနာက္မွာ လက္ကြင္းမႈတ္သံ ေတြေတာင္ ေရာပါလို႔ လာၾက ၏။ ပိုက္ဆံေတြ တေဖ်ာေဖ်ာ ပစ္ခ်သျဖင့္ စည္း၀ိုင္းမွာ ေဖြးေဖြး လႈပ္သြားသည္။ သို႔ေသာ္ အားလံုးရဲ႕စက္၀န္းမွာ အထင္ကရ ၿငိေနေသာ ဦးစကၠ တစ္ေယာက္ကေတာ့ ဘာမွ မထူးျခားသလိုမ်ဳိး နကမ္ၸတိ၊ အလႈပ္အရွား မရွိ ျဖစ္ေနဆဲ။ သည္လိုႏွင့္ အသင့္ ယူလာေသာ လင္းတ တစ္ေကာင္ကို ေဖ်ာက္ျပသည့္ အခန္း က႑သို႔ ေရာက္ရွိလို႔ လာခဲ့သည္။ သည္တစ္ခ်ီတြင္ေတာ့ ေက်ာ္ဗလ တစ္ေယာက္ ေကာင္းကင္ဆီ ေမာ့ကာ လက္အုပ္ခ်ီလိုက္၏။ ပါးစပ္ တလႈပ္လႈပ္ ႏုပ္ပြႏုပ္ပြျပဳ ကာအလြန္႔အလြန္ ေလးနက္သည့္ အသြင္မ်ဳိး ေဆာင္လို႔ေနသည္။

ႏွစ္မိနစ္ခန္႔ ရြတ္ဖတ္ သရဇၩာယ္ျမည္တမ္းသည္။ ထို႔ေနာက္ ဖ်င္နီစေလးဖက္ ေလးတန္ ကာရံထားေသာ ယာယီ အကန္႔ငယ္ အတြင္းသို႔ လင္းတအား မထည့္မီ ဖေနာင့္ တစ္ခ်က္ေပါက္ၿပီး ႀကိတ္ေျခလုိက္၏။ ဖေနာင့္ ေအာက္မွ မီခိုးေတြ အူထြက္ လာမႈေၾကာင့္ အာေမဍိတ္ျပဳ ၾကရျပန္သည္။

လင္းတကို ေဖ်ာက္ၿပီး ခ်ိန္တြင္ေတာ့ ေက်ာ္ဗလ စကား အနည္းငယ္ေျပာ၏။
“ေရႊပြဲလာ ပရိသတ္မ်ား  ခင္ဗ်ာ။ အားလံုးျမင္တဲ့ အတိုင္း သက္ရွိ သတၱ၀ါ တစ္ေကာင္ကို အေမြးစ မက်န္ေအာင္ ေဖ်ာက္တဲ့ ကိစၥကျဖင့္ ၿပီးခဲ့ပါၿပီ။

“ဒါေပမဲ့ ျပန္ေရာက္ေအာင္ ဘယ္လို လုပ္မလဲ ဆိုတာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း မတတ္ႏိုင္ဘူး။ ျပန္မရလည္း ဆံုးေပါ့ဗ်ာ။ မသကာ ေခြးေသေကာင္ပုပ္ က်တတ္တဲ့ လယ္ကြင္း တစ္ေနရာရာ ေလွ်ာက္ရွာၿပီး အသစ္တစ္ ေကာင္ ထပ္ဖမ္း႐ံုပါပဲ။

“ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္းရဲ႕ အတြင္းေၾက သီခ်င္းကို အပီ အျပင္ဟဲျပမယ့္ ဟဲဗီးေရာ့ခ္ အဆိုေတာ္ သာလိကာမေလး ရဲ႕စတိတ္႐ိႈးနဲ႔...”
ေနာက္ထပ္ ႏုပ္ႏုပ္ဖြဲဖြဲ အာကရံပါကရံ ျပကြက္ႏွစ္ခု သံုးခုလာ၏။ တစ္ခ်ိန္တြင္ေတာ့ မ်က္ လွည့္ဆရာက စတီးသြား လက္လက္ ဓားေျမႇာင္သံုး ေခ်ာင္းကို ေျမႇာက္ကာ လက္ႏွင့္ ကစားလိုက္၊ ေျခဖ်ားျဖင့္ ခတ္လိုက္ ပညာ ဆန္းျပေန၏။ အသည္းတယားယား ရင္တဖိုဖို ျဖစ္ေနၾကသျဖင့္ အသက္ ႐ွဴဖို႔ေတာင္ ေမ့ေနေတာ့မလို။

ထိုစဥ္ ၀ိုင္းထဲသို႔ ၀ွီးခနဲ တစ္စံုတစ္ရာ ပစ္က်လာ၏။ ေစာေစာက လင္းတ။ လည္ပင္းမွာ ပိတ္နီစေလး ခ်ည္ေႏွာင္ ေပးလိုက္ေသာ အေဖ်ာက္ခံ လင္းတပင္ျဖစ္သည္။ ေရႊပြဲလာတို႔၏ အုတ္ ေအာ္ေသာင္းတင္း လက္ခုပ္သံက ေသာေသာ ညံသြားရ ျပန္၏။

ေသြ႔ေျခာက္လာဟန္ ရွိေသာ မ်ည္လွည့္ ဆရာ၏ မ်က္လံုးေတြက ကိုယ္ပိုင္ ယံုၾကည္မႈ ျပင္းထန္ျခင္း သေကၤတ အျဖစ္ ပိုမို စူးလက္လို႔ လာသည္။

“ျမန္မာ့ပၪၥလက္ ပညာရဲ႕ လွ်ိဳ႕၀ွက္ နက္နဲမႈကေတာ့ တစ္နံတစ္လ်ား မဆံုးႏိုင္ပါဘူး။

“တခ်ဳိ႕ အေနာက္တိုင္းမွာ မီးရထားစင္းလံုး၊ ေလယာဥ္စင္းလံုး ေဖ်ာက္ၾကတာတို႔၊ ေရတံခြန္ထဲေမွ်ာ ခုန္ခ် တာေတြကိုမွ အံ့ခ်ီးဘနန္း အထင္ေတာ္ႀကီးၾကပါတယ္။

“အဲဒီ ေဒးဗစ္ေကာ့ပါး ဖီးတင္ မဟုတ္ပါဘူး ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ မိ႐ိုးဖလာအေမြ အႏွစ္ျမန္မာ့ ပညာရပ္ေတြမွာ လည္းပဲ...”

“ဟိတ္ ဟိတ္၊ ဒီမယ္”

မ်က္လွည့္ဆရာ၏ ကိုယ္ရည္ေသြး တီးလံုးအား ကန္႔လန္႔ျဖတ္နင္းခ်ဳိးပစ္လိုက္ ေသာ အေႏွာင့္အယွက္တစ္ခု။ ထိုတစ္ခုက ပရိသတ္ထဲမွ ထြက္လာသည္။ အျခား မဟုတ္ ဦးစကၠပဲျဖစ္သည္။

သေဟာက္သဟန္ ေလ သံေၾကာင့္ ေယာျပန္ေက်ာ္ ဗလမ်က္ႏွာက ပထမေတာ့ ရဲတက္သြားရာမွ ညိဳမည္းကာ အလိုမက်ဟန္သို႔ သိသိသာသာ အသြင္ေျပာင္းသြားသည္။

သို႔ေသာ္ အေတြ႔အၾကံဳလည္း ရင့္က်က္၊ အမ်ားႏွင့္ လုပ္စားရသည့္ သေဘာ သဘာ၀ကိုလည္း ေနာေက် ေနရကား ခ်က္ခ်င္းပင္ အျပံဳးတု တစ္ခုကုိ မ်က္ႏွာသို႔ အခ်ိန္မီ တင္လိုက္၏။

“ဟုတ္ကဲ့၊ အမိန္႔ရွိပါ ခင္ဗ်ာ”

ခါးကို ေကြးညြတ္ကာ တ႐ိုတေသ တုံ႔ျပန္ ေမးျမန္းၿပီးေနာက္ က်ဳိးႏြံေသာကၽြန္ အခစား၏ အမူအရာျဖင့္ ေစာင့္ေပးေနလိုက္သည္။
“လူတစ္ေယာက္ကို အရွင္လတ္လတ္ ေဖ်ာက္ျပရမယ္။ ၿပီးေတာ့ အခ်ိန္မီ နဂို ေနအတိုင္း ျပန္ေခၚေပးႏိုင္ မယ္ဆိုရင္ ေဟာဒီမွာ...”
ဦးစကၠ ဆန္႔ထုတ္လိုက္ ေသာလက္တြင္ ငါးေထာင္ တန္ေငြစကၠဴ က်ပ္ခၽြတ္တစ္ အုပ္။ က်ပ္ငါးသိန္းတိတိ။
“ဗ်ာ”

အံ့ၾသျခင္းႏွင့္ စူးစမ္း ေစာေၾကာျခင္း အဓိပၸာယ္ႏွစ္ရပ္ အခ်ဳိးညီ ေပ်ာ္၀င္ေနေသာ ထုိ“ဗ်ာ”က ကာယကံရွင္သာ သိႏိုင္ေသာ စိတ္ခံစားခ်က္ေၾကာင့္ တုန္ခါလႈပ္ခတ္သလို ေတာ့ရွိသည္။
“ေဖ်ာက္ျပရမွာက ေဟာဒီက ငါ့တပည့္ မိုးေမွာင္။ ၿပီးေတာ့ ဆယ့္ငါးမိနစ္ အတြင္း အေကာင္းပတိ ျပန္ေခၚေပးရမယ္”

တစ္ဖက္သတ္ စိန္ေခၚ မႈေၾကာင့္ တစ္၀ုိင္းလံုး၊ ပတ္၀န္းက်င္ တစ္ခုလံုး အသံမဲ့ ဇုန္ျဖစ္ကာ တိခနဲ အၿငိမ္။ စိတ္၏ အင္ဒီေကတာ ျဖစ္ေသာမ်က္လံုး အၾကည့္ေတြသာ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ေတာ့ သည္။ သို႔ေသာ္ အဲဒါေတြက ဘာသာျပန္လုိ႔ မရႏိုင္။

“ဘယ့္ႏွယ္လဲ၊ အာမခံ တကယ္“ရဲ”မွလုပ္ ကိုယ့္လူ”

စဥ္းစား သံုးသပ္ေနဆဲ တစ္ဖက္လူသို႔ ေနာက္ထပ္ ခနဲ႔တဲ့တဲ့ စိန္ေခၚခ်က္တစ္ရပ္ က ခပ္ျပင္းျပင္း ႐ိုက္ခ်လိုက္ ျပန္သည္။ ေယာက္်ားႏွစ္ဦး၏ အတၱမာန အခ်င္းခ်င္းအား ၿပိဳင္မႈက အျပင္းအထန္႐ုန္း ႂကြလို႔လာ၏။ လူပံုအလယ္ မွာ ေျပာင္ေျပာင္ႏႊဲေနၾကရ ကား ဘယ္သူမဆို အေလွ်ာ့ မေပးတမ္း အ႐ိုးေၾက အေရ ခန္း ထိုးႏွက္ၾကမည့္ အသြင္မ်ဳိး အတိအက် ေဆာင္လာ ေတာ့သည္။

တင္းၿပီးသား မ်က္ႏွာ ျပင္ႏွစ္ျပင္၌ အကဲဖမ္းရခက္ ေသာ အေရျပား အဆတ္ အတြန္႔ႏွင့္ ျဖတ္ေျပးသြား ေသာ အရိပ္လႈိင္းတခ်ဳိ႕ လူး လာခတ္သည္။ တစျပင္၏ ဆိတ္ၿငိမ္ ျခင္းမ်ဳိး ခဏ၀ယ္ လႊမ္းမိုးၿပီး ေနာက္ ေက်ာ္ဗလမွ အသံ စတင္ထြက္လာသည္။
“ဟုတ္ပါၿပီ။ ဒီက ဆရာသမား ေျပာသလို...”

“ငါ့နာမည္ စကၠ”

“ဟုတ္ကဲ့၊ ဦးစကၠ ေျပာသလို မဟုတ္ဘဲ တျခား အစီအစဥ္ ဆိုရင္ေကာ”

“တျခားအစီအစဥ္”

“ဦးစကၠရဲ႕ တပည့္ကို မဟုတ္ဘဲ ဦးစကၠရဲ႕လက္ တစ္ဖက္။ ညာဘက္ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္ဘက္ျဖစ္ျဖစ္ ႀကိဳက္ရာ တစ္ခုခုေပါ့ေလ။ ကၽြန္ေတာ္ ေဖ်ာက္ျပခ်င္ပါတယ္”

“ဘာ”
“ဒီလိုပါ။ ဦးစကၠရဲ႕ လက္တစ္ေခ်ာင္းကို တံ ေတာင္ဆစ္ကေန ပိုင္းၿပီး ေဖ်ာက္ျပေပးမယ့္ အစီအစဥ္ ပါ။
“ပထမဆံုး တံေတာင္ ဆစ္ေနရာကေန ဖဲႀကိဳးနဲ႔ စည္းလိုက္မယ္။ ၿပီးရင္ အဖ်ားပိုင္းကို ေဖ်ာက္လိုက္မယ္။ ဆယ့္ငါးမိနစ္ မဟုတ္ဘူး၊ ဆယ္မိနစ္အတြင္း အဲဒီ လက္ျပန္ ေရာက္လာေအာင္ လုပ္ေပးမယ္။ ဘယ္လို ေနမလဲ”

႐ုတ္တရက္ႀကီးမို႔ ဦးစကၠ “ေတြ”သြားသည္။ လက္ပတ္နာရီေတြ၊ လက္စြပ္ေတြ ဆင္ျမန္းထားေသာ သူ႔ ဘယ္ဘက္လက္ႏွင့္ အဖိုးတန္ ဒန္းဟီးလ္ေဆးတံႀကီး ကိုင္ထားဆဲ ဘယ္ဘက္ လက္ကို ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ဘာလုပ္လို႔ လုပ္ေနမိမွန္း မသိဘဲ ငံု႔ၾကည့္ေနျပန္သည္။

“စိတ္ခိုင္မယ္၊ စိတ္ႏိုင္ မယ္၊ ျပတ္သားမယ္ဆိုရင္ ေပါ့ ခင္ဗ်ာ”
မ်က္လွည့္ဆရာ ထပ္ “ကြန္႔”လိုက္ေသာ ထိခ်က္ပိုင္ပိုင္ ေထ့လံုးေၾကာင့္ ဦးစကၠ မ်က္ႏွာ ဟသၤျပဒါးေရာင္ နီေစြးသြား၏။
“ေကာင္းၿပီ၊ စိန္လိုက္”

အသံကစူး၏။ ထန္၏။ၿပီးေတာ့ မိုးႀကိဳးပစ္ခ်လိုက္ သလို ပိန္းပိန္းထ၏။
“ဒါေပမဲ့၊ ေျပာတဲ့ အတိုင္း ျပန္မလာရင္ေတာ့..”

“စိတ္ခ်ပါ ဦးစကၠ။ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ တစ္ခုလံုး ရက္ရက္ေရာေရာ အေပါင္ထားၿပီး မွ အလုပ္ လုပ္မွာပါ။

“အကယ္တည့္ ေျပာတဲ့ အတိုင္း တည္ေအာင္မလုပ္ ႏိုင္ခဲ့ရင္ ႀကိဳက္သလိုစီရင္ခြင့္ အတြက္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ၿပီးမွ အပီ လုပ္မွာပါ။

“ေယာျပန္ ေက်ာ္ဗလ တစ္ေယာက္ မိမိအသက္အား မိမိဘာသာ အဆံုးစီရင္ ဘ၀ ျဖစ္သြားေၾကာင္း ၀န္ခံခ်က္ စာခ်ဳပ္ လူႀကီးစံုရာနဲ႔ လက္မွတ္ထိုးခဲ့မယ္ ဆိုရင္ ေက်နပ္ ေလာက္ပါရဲ႕”

ပဋိညာဥ္ ကိစၥေတြရဲ႕ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဦးစကၠ၏ လက္၀ဲဘက္လက္မွ ေရႊ ေရာင္ အိုမီဂါနာရီႏွင့္အေဆာင္ အျဖစ္ ေဗဒင္ကိန္းခန္း အတိုင္း တိတိပပစီရင္ထားေသာ န၀ ရတ္လက္စြပ္အား ခၽြတ္သိမ္း ေပးပါရန္ မ်က္လွည့္ဆရာက ေမတၱာရပ္ခံ၏။

ထုိ႔ေနာက္ တံေတာင္  ဆစ္ေနရာတြင္ ဖဲႀကိဳးအနီ စည္း၍ အမွတ္အသား ျပဳသည္။ ခံုေပၚတြင္ တင္ထား ေသာ ဦးစကၠ၏ လက္ကို ႏွစ္ေပခန္႔ ရွည္ေသာ ႏွစ္ဖက္ပြင့္ ဆလင္ဒါထုလံုး ရွည္ျဖင့္စြပ္၏။ ၿပီးေတာ့ ထိုေပၚမွာ အ၀တ္နက္ တစ္စ ဖံုးသည္။
ေက်ာ္ဗလ မ်က္ႏွာက အေလးအနက္ “တည္”ရာမွ ပိုမိုညိဳ႕မႈိင္းသြား၏။ တပည့္ တစ္ဦးက ကတ္ၱီပါအိတ္နီညိဳ ေရာင္စြပ္ထားေသာ ပန္းပြား တပ္ေမွာ္ႀကိမ္လံုးကို သူ႔ဆရာသို႔ တ႐ုိတေသ ကမ္းသည္။ ထုိအခိုက္ စားပြဲတင္ နာရီအား အတိအက် အခ်ိန္ တိုက္ရန္ ေက်ာ္ဗလ မေမ့ မေလ်ာ့ ညႊန္ၾကားေသး၏။

ကန္ေတာ့ပြဲ၌ အဓိ႒ာန္ ဖေယာင္းတိုင္ သံုးတိုင္ထပ္မံ ပူေဇာ္ ထြန္းညႇိသည္။ ရင္ဘတ္မွာ ပ၀ါျဖဴတစ္ထည္  စည္းသည္။ ေကာင္းကင္သို႔ လက္အုပ္ခ်ီကာ တစ္စံုတစ္ရာ ရြတ္ဖတ္ ရင့္က်ဴးသည္။ ထို႔ ေနာက္ဖေနာင့္ သံုးခ်က္တိတိ ေပါက္၏။ တတိယ ဖေနာင့္ခ်က္တြင္ မီးေတာက္ထြက္ သည္။

“ကိုင္း ခုအခ်ိန္ကစၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေနာင္ေတာ္ႀကီး ဦးစကၠ ကိုယ္တိုင္ရဲ႕သေဘာတူ ခြင့္ျပဳခ်က္ အရ လုပ္ငန္း စပါေတာ့မယ္။

“မ်က္လွည့္ေလာက၊ မ်က္လွည့္ သံသရာ၊ မ်က္လွည့္ ကမာၻ၊ မ်က္လွည့္ သမိုင္းမွာ ဘယ္တုံးကမွ မရွိခဲ့ဘူးေသးတဲ့ လူသားရင့္မာႀကီး တစ္ဦးရဲ႕အရွင္လတ္လတ္ ခႏၶာကိုယ္ ကေန အဂၤါ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း တစ္ရပ္ကုိ ကြက္ၿပီးေတာ့ ေဖ်ာက္ျပမယ့္ ထူးထူးဆန္းဆန္း ဂမၻီရျပကြက္ပါ။ အႏၲရာယ္ ႀကီးသလို အမွားလည္း မခံတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးပါ”

ထို႔ေနာက္ မ်က္စိစံုမွိတ္ လက္အုပ္ခ်ီကာ တစ္စံုတစ္ရာကို တိုင္တည္ဟန္ျဖင့္ ခပ္ၾကာၾကာ ရြတ္ဖတ္မႈ ျပဳေနျပန္ေလ ၏။
“ဆိုင္ရာေတြ ကူညီညာ ၀ိုင္းလို႔ မိႈင္းမေတာ္မူပါဗ်ား”

“ဟိုင္း”
ဘင္သံေဆာ္၏။
ဆရာသမားက ေဆးႀကိမ္လံုးအား ထုလံုးရွည္ စြပ္ထားေသာ၊ အ၀တ္နက္အုပ္ ထားေသာ ဦးစကၠ၏ လက္ဖ်ံ လက္ေမာင္းေပၚက ေန၍ အရင္းမွသည္ အဖ်ားသို႔ ျဖည္းညင္းစြာ ဆြဲသပ္သည္။ ျဖည္းျဖည္း ခ်င္း ဂ႐ုတစိုက္ သံုးခ်က္တိတိ မန္းမႈတ္ေ၀့ ဆြဲသပ္ခ်ျခင္း ျဖစ္သည္။

ထို႔ေနာက္တြင္ေတာ့ လံုး၀ ဥႆုံ ေသခ်ာေသာ သမာဓိျဖင့္ ရွိသမွ်ေသာ အရံအတား ေတြကို ရဲရဲသြက္သြက္ႀကီး ဖယ္လွပ္ပစ္လိုက္၏။
“ဟာ”

ပါးစပ္ေပါက္ မ်ားစြာမွ အံ့ၾသဘနန္း အာေမဍိတ္သံေတြ ထြက္လာၿပီးေနာက္ ကာယကံ ရွင္ ဦးစကၠကိုယ္တုိင္ သူ႔လက္ တိုငံုးတိႀကီးကို ေသြးပ်က္စြာ စူးစူးစိုက္စိုက္ ငံု႔ၾကည့္ေနေတာ့သည္။

“မိဘမ်ား ခင္ဗ်ာ။ အခုက စၿပီး အခ်ိန္ဟာ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ “အသက္”ျဖစ္သြား ပါၿပီ။ ဆယ္မိနစ္ အတြင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိတ္ေဆြေတာ္ႀကီးရဲ႕လက္ကို မူလအတိုင္းျဖစ္ ေအာင္ျပန္ၿပီး စီရင္ေပးရလိမ့္ မွာပါ။

“သို႔ေသာ္ ဒီစကၠန္႔ေတြ ကိုေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ေနေန၊ ႀကိဳက္ႀကိဳက္ မႀကိဳက္ႀကိဳက္ အားလံုးျဖတ္သန္း သြားရ ေတာ့မွာပါပဲ။

“အသားလြတ္ႀကီး ေစာင့္ရမယ့္ အတူတူ ျပကြက္ဆန္းေလး တစ္ခုျပရင္း အခ်ိန္ ျဖဳန္းရရင္ ေစာင့္လို႔ ေစာင့္ရမွန္း မသိ၊ ၿငီးေငြ႔မႈလည္း ေျပေပ်ာက္ ဆိုသလို အားလံုး အတြက္ အဆင္ေျပၾကမယ္ ထင္ပါတယ္”

ဆရာေကာင္း တပည့္ က အလိုက္သိစြာ ေႁမြပျခဳပ္ ႏွစ္လံုးအား ဆြဲယူလာသည္။
“ဒီဘက္က ေႁမြေပြး၊ ဒီထဲမွာက ေတာႀကီး ေႁမြေဟာက္ပါ။ သူတို႔ကို ဖိုက္တင္ပေလး ခိုင္းဖို႔ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေျမေပၚမွာ မဟုတ္ဘူး ေလထဲမွာ၊ အာကာသ ေကာင္းကင္ျပင္မွာပါ”

တပည့္ထံ လက္ကမ္းလိုက္ေတာ့ သာမန္ဆိုက္ထက္ ႀကီးေသာ အပ္ခ်ည္ျပည့္ တညင္းလံုး တစ္လံုး ရသည္။
“ဒီခ်ည္မွ်င္ရဲ႕ထိပ္မွာ ခုလိုမ်ဳိး ဖဲႀကိဳး လိေမၼာ္ေရာင္ေလး တစ္စ ခ်ည္လႊတ္လိုက္ ပါ့မယ္။ အပ္ခ်ည္ရဲ႕ထိပ္ဖ်ား ဘယ္နား ေရာက္သြားမလဲ ျမင္ရေအာင္ပါ။ မ်က္စိမွိတ္ရင္း တြတ္တြတ္ရြတ္ျပန္သည္။

“မိႈင္းဆရာ မိႈင္း၊ မ ဆရာ မ”

ဘင္သံ၊ ပေလြသံေတြ ဘ၀ဂ္တိုင္ ညံ၏။ ေက်ာ္ဗလ အပ္ခ်ည္မွ်င္ကို ေကာင္းကင္သို႔ စတင္ဆြဲ ထုတ္လႊတ္တင္သည္။ လိေမၼာ္ေရာင္ ဖဲစေလး ဦးေဆာင္ေသာ အပ္ခ်ည္္မွ်င္ ျဖဴျဖဴက အေပၚကေန တစ္စံု တစ္ေယာက္ ဆြဲယူသလိုမ်ဳိး ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ျမင့္တက္သြားသည္။

ဆယ္ေပ၊ ေပတစ္ရာ၊ ေပႏွစ္ရာ။ ၿပီးေတာ့ သာ၍ သာ၍ ျမင့္ရာ...။ အပ္ခ်ည္ ကုန္ခါနီးတြင္ မ်က္လွည့္ ဆရာက က်န္သည့္ အစြန္း တစ္ဖက္အား သံငုတ္ တစ္ခုမွာ ခ်ည္သတ္ ထားလိုက္၏။
“ကိုင္း...ဆရာေပြးက ေရွ႕က အရင္ေျပးႏွင့္ေခ်..”

အီတာလ်ံ ေကာ္ေဇာလို အကြက္ကြက္ ထေနေသာ ေႁမြေပြးႀကီးက အပ္ခ်ည္မွ်င္ တစ္ေလွ်ာက္ လူးလြန္႔ခ်ိတ္ တက္သြားသည္။
“ေႁမြေဟာက္က ေနာက္က လိုက္ေစဗ်ား”
ပါးပ်ဥ္းႀကီး တစ္ေတာင္ေက်ာ္ ေထာင္ထားေသာ ေႁမြေဟာက္က ေႁမြေပြးေနာက္ အေလာတႀကီး လိုက္တက္ သြားျပန္သည္။

ေကာင္းကင္ ျမင္ကြင္း၌ ေႁမြႏွစ္ေကာင္၏ ပံုရိပ္သည္ ခဏပိုင္းေလး အတြင္းမွာပင္ ေသးရာမွမႈန္၊ မႈန္ရာမွ၀ါး၊ ၀ါး ရာမွ ကြယ္ကာ အပ္ခ်ည္မွ်င္မွ တစ္ပါး ဘာမွ မျမင္ရေတာ့ေပ။
အားလံုး အေပၚ ေမာ့ၿပီး ဘာမွန္းမသိ ေမွ်ာ္ၾကည့္ ၾကည့္ၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္မွာပင္ ဗလာ ေကာင္းကင္မွ ခြီခြီးရႊီးရႊီး ေႁမြ ႏွစ္ေကာင္ သတ္သံေတြ ထြက္လာ၏။ ေနာက္ေတာ့ အသံတင္ မဟုတ္။ ေသြးေတြ၊ ေႁမြ အေရအခြံ အစုတ္အျပဲေတြ၊ အရိအရႊဲ စိမ္းေရႊေရႊေတြပါ ေျမေပၚ ျပဳတ္က်လာတာ မ်က္ျမင္ ျဖစ္လာ၏။

“ေဟာဗ်ာ၊ ဒုကၡပဲ။ ဒီ အတိုင္း လႊတ္ထားလို႔ မျဖစ္ေခ်ဘူး။ ၾကာရင္ အားလံုးမ်ဳိး ကန္းကုန္မယ့္ အေပါက္”

“လာစမ္း”

ႀကိတ္လိုက္ေသာ ဖေနာင့္မွ မီးေတာက္ႀကီး တစ္ခု ထေတာက္ၿပီးေနာက္ ေယာျပန္ ေက်ာ္ဗလ ကိုယ္ တိုင္ အပ္ခ်ည္မွ်င္ အတိုင္း အေလာတႀကီး တြယ္တက္ သြားေတာ့သည္။  ေအးစက္စက္၊ ၿငိမ္ သက္သက္၊ ျဖဴဖပ္ျဖဴေရာ္ မိနစ္ေတြ တရိရိ တအိအိ ဆံုးပါးေန၏။ ပရိသတ္ထုက ေတာ့ ေကာင္းကင္ဆီကို မခ်င့္ မရဲ ေငးေမွ်ာ္ရင္း စိတ္ေစာဖို႔ ကလြဲၿပီး အျခား ဘာတစ္ခုမွ် မစဥ္းစားႏိုင္အားေပ။
သို႔ေသာ္ ထိုဟာသည္ပင္ မ်က္လွည့္ ဆရာအား ေနာက္ဆံုး ေတြ႔လိုက္ရသည့္ အႀကိမ္ျဖစ္ေၾကာင္း သူတို႔ ကိုယ္သူတို႔...။  
ဆြန္အဲလူ
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊မတ္လ ၂၀၁၁)

No comments:

Post a Comment