Pages

Tuesday 27 September 2011

ရြာ ့ဧကရီ ေဒၚေထြးၾကည္

နံနက္ ေစာေစာစီးစီး ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ ျခံ၀ကို အငွားယာဥ္ တစ္စီး ဆုိက္လာသည္။
ကၽြန္ေတာ္ မသိ၊ မမွတ္မိသည့္ အသက္ ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ အရြယ္ ခရီးသည္ အမ်ဳိးသမီးႀကီး တစ္ေယာက္ အငွား ယာဥ္ေပၚက ဆင္းသည္။ ခရီး ေဆာင္အိတ္ေတြ၊ ၀န္စည္စလြယ္ ေတြႏွင့္ အတူ အသက္ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ အရြယ္ အမ်ဳိးသမီးငယ္ တစ္ေယာက္လည္း ကားေပၚက ဆင္းသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ကုိ လာသည့္ ဧည့္သည္ေတြ ဆုိတာကေတာ့ ေသခ်ာသည္။

“သေဘၤာသား ဦးေမာင္စိုးတို႔ အိမ္လား”

ကၽြန္ေတာ္က ဟုတ္မွန္ေၾကာင္း ေျပာၿပီး ျခံတံခါး ဖြင့္ေပးလုိက္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ကို လာၾကသည့္ ဘုရားဖူး ဧည့္သည္ ေဆးကု ဧည့္သည္ေတြသည္ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္က ေဆြမ်ဳိးေတာ္သည့္ ဧည့္သည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ ဇနီးဘက္က ေတာ္သည့္ ဧည့္သည္ႏွစ္မ်ဳိး ရွိသည္။ ဒါေပမယ့္ ခက္တာက ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ဇနီး ေဒၚျဖဴတုတ္က ေမာင္ႏွမ ေတာ္ေနျပန္ေတာ့ သူ႔ဧည့္သည္ ကုိယ့္ဧည့္သည္ ခြဲရ ခက္ေနသည္။

“ေမာင္စိုး မဟုတ္လား။ ၾကည့္ေနလုိက္တာ ငါ့ကို မမွတ္မိဘူးလား”

“မမွတ္မိလုိ႔ ေသခ်ာေအာင္ ၾကည့္ေနတာ”

“မက်ည္းေတာရြာက ေဒၚေထြးၾကည္ေလ”

“ေၾသာ္... မေထြးၾကည္ပါလား”

မက်ည္းေတာရြာက ေဒၚေထြးၾကည္ ဆိုတာ သိသြားေတာ့ ခရီးေဆာင္ အိတ္ေတြႏွင့္ ၀န္စည္ စလြယ္ေတြကုိ ကူသယ္ရင္း အိမ္ထဲသြင္း ႀကိဳဆို လုိက္ရေတာ့သည္။ မက်ည္းေတာရြာက ေဒၚေထြးၾကည္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ ဧည့္သည္လည္း မဟုတ္၊ ကၽြန္ေတာ့္ဇနီး ေဒၚျဖဴတုတ္၏ ဧည့္သည္လည္း မဟုတ္။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဘယ္လုိ ပတ္သက္ေနတယ္ ဆုိတာကို ေနာက္မွ ေျပာျပပါမည္။

“မ်က္စိတစ္ဖက္က ေရတိမ္လုိ႔ေျပာတာပဲကြယ္။ တျဖည္းျဖည္း မႈန္လာတယ္။ မနာမကိုက္ရင္ေတာ့ ဒီအတုိင္း ထားမလုိ႔ဘဲ၊ ကုိက္လုိ႔ မေန ႏိုင္တာနဲ႔ လာခဲ့ရတယ္”

မ်က္စိကို ခြဲစိတ္ကုသခံ ရန္လာသည့္ ေဆးကုဧည့္သည္ ျဖစ္သည္။ ေဆးကုဧည့္ သည္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘုရားဖူး ဧည့္သည္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ့္အိမ္မွာ တည္းခုိဖုိ႔ လာသည့္ မက်ည္း ေတာရြာက ဧည့္သည္ကုိ ဧည့္၀တ္ ေက်ပြန္စြာ လက္ခံေစာင့္ ေရွာက္ရမည္ ျဖစ္သည္။ မက်ည္းေတာ ရြာသည္ပင္ ကၽြန္ေတာ့္ ရြာမဟုတ္၊ ကၽြန္ေတာ့္ ဦးေလးေဆးဆရာ (ဓာတ္၊ ဗိေႏၶာ၊ ပေယာဂ အထူးကုသမားေတာ္) ရဟန္း လူထြက္ အေျခခ် ေနထုိင္သည့္ ရြာျဖစ္သည္။ ဒါသည္ပင္ ေဒၚေထြးၾကည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ပတ္သက္ရသည့္ အေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ ဒီအေၾကာင္း အက်ယ္ကို ေနာက္မွ ေျပာပါမည္။ ကၽြန္ေတာ္က ကိႏၷရီ ေခ်ာင္းရြာသား ျဖစ္သည္။

မေထြးၾကည္ (ေဒၚေထြးၾကည္) မ်က္စိခြဲစိတ္ ကုသမႈ ခံယူရန္လာသည္ ဆိုသည့္အတြက္ ကၽြန္ေတာ့္ အိမ္မွာ အနည္းဆုံး တစ္ပတ္၊ ဆယ္ရက္ၾကာေအာင္ ေနရ ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ရပ္အေၾကာင္း၊ ရြာအေၾကာင္း ေရွးေဟာင္း ေႏွာင္းျဖစ္ေတြကို ေျပာၾကရေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ မေထြးၾကည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ သက္တူ ရြယ္တူျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ အသက္ ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ၿပီ ျဖစ္လုိ႔ မေထြးၾကည္လည္း ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ၿပီ ျဖစ္သည္။ မေထြးၾကည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ မတူသည့္ အခ်က္ေတြ အမ်ား ႀကီးရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကိႏၷရီ ေခ်ာင္းရြာမွာ ေမြးၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႔မွာ ႀကီးခဲ့သည္။ ဘ၀မ်ဳိးစုံကို ေတြ႔ၾကံဳျဖတ္ သန္းခဲ့သည္။ တရား၀င္ ဇနီး ေဒၚျဖဴတုတ္ႏွင့္ တစ္ခါသာ လက္ထပ္ ဖူးေသာ္လည္း ျပည္တြင္းႏွင့္ ျပည္ပမွာ မိန္းမ မ်ဳိးစုံႏွင့္ ေတြ႔ၾကံဳ ဆက္ဆံဖူးသည္။ မေထြးၾကည္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဦးေလး ေဆးဆရာႀကီး ေနထုိင္ရာ မက်ည္း ေတာရြာမွာ ေမြးၿပီး မက်ည္း ေတာရြာမွာပဲ ေနထုိင္သည္။ မက်ည္းေတာရြာမွာပဲ ေသမည့္ အပ်ဳိႀကီး။ အၿငိမ္းစား မူလတန္း ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာမႀကီး ျဖစ္သည္။

မေထြးၾကည္၏ ငယ္ဘ၀ကို ကၽြန္ေတာ္ အပါအ၀င္ ေဒသခံ လူငယ္ ေမာင္မယ္ေတြ အတုယူ အားက်ခဲ့ရသည္။ မေထြးၾကည္သည္ သာမန္ လယ္သမားသမီး ျဖစ္ေသာ္လည္း လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ငါးဆယ္ေလာက္ကပင္ ဆယ္တန္း စာေမးပြဲကို ႏွစ္ခ်င္းေပါက္ ေအာင္သြားခဲ့သူ ျဖစ္လုိ႔ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကား လူႀကိဳက္သူ မ်ားခဲ့သူျဖစ္သည္။ အဲဒီ ေခတ္အခါက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အရပ္ ေဒသမွာ ဆယ္ႏွစ္ၾကာ လုိ႔မွ ဆယ္တန္းေအာင္သူ တစ္ေယာက္ မေပၚေပါက္ႏိုင္ သည့္ကာလ ျဖစ္သည္။ မက်ည္းေတာ ရြာက မေထြးၾကည္ ဆယ္တန္းေအာင္သြား ၿပီဆိုသည့္ သတင္းသည္ မက်ည္း ေတာရြာမွာ သာမက ကိႏ္ၷရီေခ်ာင္း၊ သဖန္းကုန္း၊ ပုန္းညက္ပင္၊ ေစတီကြင္း၊ သဲေတာကြင္း၊ ကညင္ကုန္း၊ ေညာင္ပင္ကြင္း၊ ၾကာညိဳေတာ၊ ဆူးပုတ္ကုန္း စသည့္ ရြာေတြက ျပည္ေတာ္သာ ေခတ္ ၇ တန္းကုိပင္ မေအာင္ႏိုင္သူ လူငယ္ေတြ ၾကားမွာ မေထြးၾကည္ စူပါစတား ျဖစ္ခဲ့တာကို မွတ္မိ ေသးေတာ့သည္။

အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ္က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ကုိရင္၀တ္ျဖင့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ပညာေတြကို သင္ယူေနသူ ျဖစ္လုိ႔ ေဒသခံ လူငယ္ေတြလုိ မခံစားရ၊ ခ်ဳိးဖဲ့ႏွိမ္ခ်  အေျပာမခံရ၊ ကဲ့ရဲ႕ခံရျခင္းမွ လြတ္ကင္း ေနခဲ့သည္။ “မက်ည္း ေတာရြာက ေထြးၾကည္မ ကေတာ့ ေက်ာင္းဆရာမ ျဖစ္ဖုိ႔ ေသခ်ာသြားၿပီ။ ၿမိဳ႔အုပ္ကေတာ္၊ ၀န္ေထာက္ကေတာ္ ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္။ နင္တုိ႔ကေတာ့ ေကာက္စုိက္သမ ဘ၀နဲ႔ ဒီရြာက ေျခသလုံး ရႊံ႕ေပေနတဲ့ ေက်ာေျပာင္ေျပာင္ အေကာင္ေတြကိုပဲ လင္လုပ္ၾကေပါ့”

ပတ္၀န္းက်င္ ရြာေတြက ကြမ္းေတာင္ကုိင္ အပါအ၀င္ အပ်ဳိေတြကို မိဘေတြက ရြဲ႕ေျပာၾကသည့္ စကားျဖစ္သည္။ မိမိတို႔ တတ္ႏိုင္သေလာက္ တစ္ႏိုင္တစ္ပုိင္ ပညာ သင္ေပးပါလ်က္ ကိုယ့္သမီးေတြက မေထြးၾကည္လုိ အျဖစ္ မစြံသည့္ အခါ အားမလုိ အားမရျဖစ္ၿပီး ေျပာၾကတာ ျဖစ္သည္။ “မိေထြးၾကည္က မစ္ထ ရက္ကူေလးရွင္း ေအာင္သြားၿပီ ဆုိေတာ့ ဒီအရပ္ေဒသက ေဆးတံကိုက္ၿပီး ႏြားေနာက္က လုိက္ေနတဲ့ ကာလသား ေတြကို စိတ္ကူးထဲေတာင္ ထည့္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ယူနီဗာစီတီ ေကာလိပ္ ေက်ာင္းသားေတြထဲက ႀကိဳက္တဲ့သူကုိ ယူလုိ႔ရၿပီ”

ကာလသား ေခါင္းေဆာင္ ထြန္းေမာင္၏ မိဘေတြ အပါအ၀င္ ပတ္၀န္းက်င္ ေဒသက လူပ်ဳိေတြရဲ႕ မိဘေတြက ေျပာၾကတာ ျဖစ္သည္။ မိမိတို႔ သားေတြကို ေက်ာင္းထား ေပးႏိုင္ပါလ်က္ သားေတြက ၇ တန္းကိုေတာင္ မေအာင္ႏုိင္လုိ႔ ေက်ာင္းကထြက္ၿပီး လယ္ထြန္ ေနၾကတာကို ၾကည့္ၿပီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ကာ ေျပာၾကတာ ျဖစ္သည္။

အဲဒီ စကားေတြႏွင့္ ရပ္ရြာက ခ်ီးက်ဴး ဂုဏ္ျပဳၾကတာ ေတြဟာ မေထြးၾကည္ရဲ႕ အနာဂတ္ဘ၀ကို အႀကီးအက်ယ္ ထိခုိက္ ေျပာင္းလဲေစခဲ့ သည္ဆိုတာ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း ငါးဆယ္ခန္႔ ၾကာမွ သိလာၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္ေတာင္ အခုမွ သိေတာ့သည္။ မေထြးၾကည္ ၿမိဳ႕ကို သြားၿပီး ဆယ္တန္း ေအာင္စာရင္း ၾကည့္ဖုိ႔ သြားကတည္းက ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ အပါအ၀င္ ရပ္ရြာက နားစြင့္ ေနခဲ့ၾကသည္။ ဆယ္တန္း ေအာင္စာရင္း ထြက္တာကို ၾကည့္ဖုိ႔ မေထြးၾကည္ကုိ ႏြားလွည္းျဖင့္ တင္ေခၚၿပီး မုိင္သုံးဆယ္ အေ၀းမွာ ရွိသည့္ ၿမိဳ႕ကို သြားခဲ့ၾကသည္။

မေထြးၾကည္ ဆယ္တန္း စာေမးပြဲ ေအာင္သည္ဆိုသည့္ သတင္းကို ႏြားလွည္းျဖင့္ ျပန္ပုိ႔ပါက ၾကာေနမည္ ျဖစ္လုိ႔ ဘုိင္စကယ္စီး အျမန္ ဆက္သား တစ္ေယာက္ကို လႊတ္ၿပီး ရြာကို အေၾကာင္းၾကား အသိ ေပးခဲ့သည္။ အဲဒီမွာ ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္က အုန္းေမာင္းေခါက္ၿပီး အေရးေပၚ လူစုသည္။ ေက်ာင္းဒကာႀကီးေတြ ေက်ာင္းကို ေျပးသြားခဲ့ရသည္။

“ဒီကိစၥကို ေပါ့ေသးေသး လုပ္လုိ႔ မရဘူး။ ေထြးၾကည္မ အျပန္ကို ရြာက ထုိက္ထုိက္တန္တန္ ဂုဏ္ျပဳ ႀကိဳဆိုၾကရမယ္။ ငါကုိယ္တုိင္ ဦးေဆာင္ၿပီး ရြာထိပ္က ႀကိဳမယ္”

ဆရာေတာ္ ကုိယ္တုိင္ ရြာထိပ္က ႀကိဳမယ္ဆုိေတာ့ ၿမိဳ႔က ျပန္လာသည့္ မေထြးၾကည္တုိ႔ လွည္း ရြာကို ေရာက္မလာမီ ႀကိဳဆိုေရး အတြက္ ကမန္းကတန္း ျပင္ဆင္ၾကရ ေတာ့သည္။ ဆရာေတာ္ အတြက္ လွည္းတစ္စီးႏွင့္ မေထြးၾကည္ကုိ လဲႊေျပာင္း တင္ေဆာင္ယူမည့္ အထူး လွည္းကုိလည္း ျပင္ဆင္ၾကရ ေတာ့သည္။

ဆရာေတာ္ လုိက္ပါမည့္ လွည္းေပၚမွာ ေကာ္ေဇာ ခင္းရသည့္ အျပင္ ယာယီ ေပါင္းမုိးပါ လုပ္ၾကရသည္။ ၿမိဳ႕က နံနက္ေစာေစာ ထြက္လာသည့္ မေထြးၾကည္တို႔ လွည္းသည္ မက်ည္းေတာ ရြာကို ညေန ၄ နာရီ မထိုးမီ ေရာက္လာႏိုင္သည္။ ဆရာေတာ္ကို ေနမပူေအာင္ လွည္းေပၚမွာ အမုိး တင္ရသည္။ ၿမိဳ႕ကလာသည့္ လွည္း ၾကမ္းေပၚက မေထြးၾကည္ကုိ လႊဲေျပာင္း လက္ခံယူမည့္ အထူး လွည္းကုိမူ ေကာ္ေဇာ ခင္းေသာ္လည္း အမုိး ဖြင့္ထား ရမည္ဟု ဆရာေတာ္က မိန္႔သည္။ လွည္းေဘးက လက္ ရန္းတိုင္ေတြမွာ ပန္းစကၠဴ ေရာင္စုံေတြႏွင့္ အရြက္လွ၊ အပြင့္လွပန္းေရာင္စုံေတြ ခ်ိတ္ ဆြဲဆင္ျမန္းထားရမည္။ မေထြးၾကည္ ေဆာင္းဖုိ႔ ေငြ႐ိုးတပ္ ပုသိမ္ထီး တစ္လက္ အသင့္ တင္ထားရန္ ဆရာေတာ္က မိန္႔သည္။

လွည္းဆြဲၾကမည့္ ႏြားထီးႀကီး ေလးေကာင္ကုိလည္း ကႀကိဳး တန္ဆာေတြ ဆင္ၿပီးမွ လွည္းထမ္းပိုးမွာ တပ္ေစသည္။ ႏြားႀကီးေလးေကာင္ ကလည္း အေရးႀကီး ပုဂၢိဳလ္ကုိ ႀကိဳဆိုမည့္ အထူး တာ၀န္ကုိ ထမ္းေဆာင္ရ ေတာ့မည္ ဆိုၿပီး နတ္ျမင္းပ်ံေတြလုိ ျမဴးႂကြေနၾကသည္။ အခုမွ တစ္ခု ကိုသတိရဟန္ တူသည့္ ဒကာတစ္ေယာက္က ေလွ်ာက္သည္။

“အိုးစည္ ဒိုးပတ္လုိ သလား ဘုရာ့”

“လိုတာေပါ့ဟ။ ဟုိ ေကာင္ေတြ ထြန္းေမာင္၊ ေအာင္ဘု၊ လြန္းေရႊတို႔ ဘယ္ေရာက္ ေနၾကလဲ။ နာရီကိုလည္း ၾကည့္ဦး”

ဒီေတာ့မွ ေက်ာင္းဒကာ ႀကီးေတြမွာ ေခါင္းေပါင္းႀကီးေတြ၊ တုိက္ပုံ အက်ႌေတြ တကားကားျဖင့္ အုိးစည္၊ ဒိုးပတ္ သမားေတြကို ေျပးေခၚၾကရသည္။ ထြန္းေမာင္က အိုးစည္ ဒိုးပတ္သမား၊ ေအာင္ဘုက လင္းကြင္း၊ လြန္းေရႊက ႏွဲသမား ျဖစ္သည္။ တစ္ေကာင္မွ ၇ တန္းေတာင္ မေအာင္ၾကလုိ႔ ရွက္ၿပီး ဒီပဲြကို ေရွာင္ဖယ္ဖယ္ လုပ္ေနၾကသည္။ အုိးစည္ ဒုိးပတ္ ေတြကေတာ့ တစ္၀ိုင္းစာ၊ ဆက္လုိက္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာပင္ ရွိေနသည္။ တီးမည့္မႈတ္မည့္သူေတြကိုပဲ ရြာထဲက ေျပးေခၚ ၾကရသည္။ ညေန ၃ နာရီ ထုိးၿပီးျဖစ္သည္။ မေထြးၾကည္တို႔ လွည္း ေညာင္ပင္ကြင္ ရြာေလာက္ ေရာက္ၾကေရာ့မည္။ အေရး ႀကီးပုဂ္ၢိဳလ္ ႀကိဳဆုိေရး အဖြဲ႕၀င္ေတြႏွင့္ လွည္းယဥ္ႏွစ္စီး အသင့္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဆရာေတာ္၏ ဒူလာေသြး၀မ္း မၾကာခဏ သြားေနလုိ႔ ကုဋီ မၾကာခဏ ၀င္ေနရသျဖင့္ ေစာင့္ေနၾကရသည္။ ရြာထိပ္က ႀကိဳဆိုေရး တုိင္ပင္ မကိုက္ျဖစ္မွာ စုိးရိမ္ေနသည့္ ေခါင္းေပါင္း၀တ္ ေက်ာင္းဒကာႀကီး ေတြက ေက်ာင္းက တုိင္ကပ္ နာရီႀကီးကို ၾကည့္လုိက္၊ ဆရာေတာ္ ၀င္ေနသည့္ ကုဋီကုိ ၾကည့္လုိက္ျဖင့္ ဂနာမၿငိမ္ ျဖစ္ေနၾကသည္။

ဆရာေတာ္ ကုဋီက ထြက္လုိ႔ ေက်ာင္း၀င္းထဲက ႏြားလွည္းႏွစ္စီး ေမာင္းထြက္သည့္ အခ်ိန္မွာ ညေန ၄ နာရီ ထုိးခါ နီးၿပီ ျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္ လုိက္ပါလာသည့္ ႀကိဳဆိုေရး လွည္းေတြ ရြာကထြက္သည္ အထိ ဒိုးပတ္ အဖြဲ႔က တူရိယာစုံေအာင္ မတီးႏုိင္ေသး ျဖစ္ေနသည္။ ႏွဲသမား လြန္းေရႊမွာ ႏွဲအခင္ ေပ်ာက္ေနလုိ႔ မမႈတ္ရေသး ျဖစ္ေနသည္။ အိမ္က ေျပးထြက္ လာခဲ့ရစဥ္က အိတ္ထဲကို ကမန္းကတန္း ထည့္လုိက္တာ အက်ႌအိတ္ထဲ မ၀င္ဘဲ လမ္းမွာက် က်န္ခဲ့တာ ျဖစ္သည္။ လာခဲ့ရာ လမ္းအတုိင္း ျပန္ရွာေတာ့မွ လမ္းေပၚက ျပန္ေတြ႔ၿပီး ႏွဲမႈတ္ႏိုင္ေတာ့သည္။

ဆရာေတာ္ ကိုယ္တုိင္ လုိက္ပါလာသည့္ ႀကိဳဆိုေရး အဖြဲ႔ ရြာထိပ္က လမ္းမႀကီးေပၚကို ေရာက္သြားသည့္ အခါ ၿမိဳ႔ကလာသည့္ မေထြးၾကည္တို႔ လွည္းက ေရာက္ႏွင့္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ အႀကိဳဆို ခံမည့္သူက ေစာေရာက္ေနၿပီး ႀကိဳဆိုၾကမည့္ သူေတြက ေနာက္က်ေနသည္။ ဆရာေတာ္ ဒူလာေသြး၀မ္း သြားေနလုိ႔ ၾကာသြားတာ ျဖစ္သည္။

“ေထြးၾကည္မ ပုသိမ္ထီးေဆာင္း၊ ႀကိဳဆိုေရး လွည္းေပၚတက္။ ငါ့လွည္းေနာက္က လုိက္။ ဟုိေကာင္ေတြ တီးမႈတ္ၿပီး ေနာက္က လုိက္ခဲ့ၾက”

ဆရာေတာ္၏ အမိန္႔ရ သည္ႏွင့္ လွည္းသုံးစီး ရြာထဲ ၀င္ရန္ စတင္ ထြက္ခြာၾကသည္။ ဆယ္တန္းေအာင္ မေထြးၾကည္ကုိ ဆရာေတာ္ ကုိယ္တုိင္ ႀကိဳဆိုၿပီး လွည္းတန္းႀကီး ရြာထဲ ၀င္လာေသာ အခါ ရြာသူ ရြာသားေတြ အားလုံး ထြက္ၾကည့္ ၾကရသည္။ ဟုိလြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ငါးဆယ္ေလာက္က မေထြးၾကည္ ဆယ္တန္း ေအာင္ခဲ့လုိ႔ ဆရာေတာ္ ကိုယ္တုိင္ ဦးေဆာင္ၿပီး ရပ္ရြာက ဂုဏ္ျပဳခဲ့တာေတြကို ျပန္လည္ အမွတ္ရေနသည္။

မေထြးၾကည္ကုိ ႀကိဳဆုိၿပီး ေနာက္ေန႔မွာ ရြာဦး ေက်ာင္းမွာျပဳလုပ္သည့္ ရြာ့ဧကရီဘြဲ႔ ေပးအပ္ပြဲကလည္း စည္ကားသည္။ မက်ည္း ေတာရြာက ပထမဦးဆုံး ဆယ္တန္း ေအာင္သည့္ မေထြးၾကည္ကို ဘာဘြဲ႕ေပးရင္ ေကာင္းမလဲ စဥ္းစားၾကသည္။ ရြာ့လုံေမ၊ ရြာ့ကုမၼာရီ၊ ရြာ့မဒီ၊ ရြာ့ေဒ၀ီ စသည္ျဖင့္ ဘဲြဲ႕နာမည္အမ်ဳိးမ်ဳိး စဥ္းစား ခဲ့ၾကသည္။ ေနာက္ဆုံးမွာ ဆရာေတာ္ေပးသည့္ နာမည္ကုိပဲ အတည္ျပဳလုိက္ၾက သည္။

“ရြာ့ဇကရာဇ္ ဆုိလွ်င္ ရြာဘုရင္ဘြဲ႔၊ ရြာ့ဧကရီ ဆိုလွ်င္ ရြာဘုရင္မလုိ႔ အဓိပၸာယ္ရ မယ္။ ရြာ့ဧကရီ မေထြးၾကည္လုိ႔ ေပးလုိက္”
ဆရာေတာ့္ အမိန္ျဖင့္ ကိစၥ ၿပီးသြားသည္။ သာမန္ မေထြးၾကည္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ရြာ့ဧကရီ မေထြးၾကည္။ တစ္နည္း ဆုိရေသာ္ ရြာဘုရင္မ မေထြးၾကည္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။

မေထြးၾကည္ ယူနီဗာစီတီ ေကာလိပ္ကို ဆက္မတက္ႏုိင္လုိ႔ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕က ဆရာ အတတ္သင္ သိပၸံေက်ာင္းကုိ တက္ခဲ့သည္။ မူလတန္းျပ ဆရာမေလး ဘ၀ျဖင့္ မက်ည္းေတာ ရြာေက်ာင္းမွာ တာ၀န္ က်ခဲ့သည္။ မူလ ေက်ာင္းအုပ ဆရာႀကီး အၿငိမ္းစား ယူသြားသည့္ အခါ မေထြးၾကည္ မူလတန္း ေက်ာင္းအုပ္ ျဖစ္လာသည္။

မေထြးၾကည္ အသက္ သုံးဆယ္ ေက်ာ္လာသည္ အထိ ရြာက ဘယ္ကာလသားကမွ ရည္းစားစကား မေျပာရဲ၊ စာမေပးရဲ ျဖစ္ေနသည္။ ဆယ္တန္းေအာင္လုိ႔ ရြာ့ဧကရီ ဘြဲ႔ရထားသူ ျဖစ္ေနသည့္ အျပင္ ရြာစာသင္ေက်ာင္း၏ ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာမႀကီး ျဖစ္ေနျပန္သည့္ အတြက္ ရြာက လူပ်ဳိေတြက မေထြးၾကည္ကို အထင္ႀကီးၿပီး မမွန္းရဲ ျဖစ္ေန ၾကသည္။အဲဒါဟာ မေထြးၾကည္ အပ်ဳိႀကီး ျဖစ္ရဖုိ႔ ကံၾကမၼာ ဖန္လာတာ ျဖစ္သည္။

ဒီကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မေထြးၾကည္ဘက္က အမ်ားႀကီး ေလွ်ာ့ေပးထားသည္။ ကာလသားေခါင္း ကုိထြန္း ေမာင္သည္ ၇ တန္းေတာင္ မေအာင္ေသာ္လည္း ကုိယ္ပုိင္လယ္ကို လုပ္ေနသည့္ က်န္းမာသန္စြမ္းသူျဖစ္သည္။ အသား မည္းတာကေတာ့ အမ်ားနည္းတူ မည္းတာ ျဖစ္သည္။ မက်ည္းေတာရြာက လူပ်ဳိ ကာလသားေတြ အားလုံး အသား မည္းၾကသည္။ အသားမည္းလည္း ဘာျဖစ္လဲ၊ မေထြးၾကည္ လက္ခံႏုိင္ပါသည္။ ကုိထြန္းေမာင္ ကိုယ္တုိင္က မေထြးၾကည္ကို အထင္ႀကီးၿပီး သူနဲ႔ မတူဘူး၊ မတန္ဘူးလို႔ ထင္ေနတာက ခက္ေနသည္။

ရြာကိုလာၿပီး ရြာသူႀကီး အိမ္မွာ တည္းခိုသြားသည့္ ၿမိဳ႔က ေျမတုိင္းစာေရး ေမာင္လွျမင့္က အစည္းအေ၀းမွာ မေထြးၾကည္ကို စိတ္၀င္စား သည့္အၾကည့္ျဖင့္ မၾကာခဏ ၾကည့္တာ ခံခဲ့ရလုိ႔ ရင္ခုန္ခဲ့ရသည္။ ဒါေပမယ့္ ေမာင္လွျမင့္က ၿမိဳ႕ကိုသာ ျပန္သြားေရာ ဘာစကားမွ မေျပာခဲ့သည့္ အတြက္ မေထြးၾကည္ ရင္ထဲမွာ ဟာတာတာႀကီး ျဖစ္က်န္ရစ္သည္။

ေမာင္လွျမင့္ဟာ မိမိကုိ စိတ္၀င္စား ေနတယ္ ဆိုတာကို သိသည္။ ေယာက်္ားပဲ ဖြင့္ေျပာခဲ့ဖုိ႔ ေကာင္းသည္။ မေျပာရဲလွ်င္ ေအာင္သြယ္ ေဒၚေရႊယုန္က တစ္ဆင့္ ေျပာလွ်င္လည္း မိမိက လက္ခံဖုိ႔ အသင့္ျဖစ္သည္။ အခုေတာ့ ဘာမွ မေျပာခဲ့ဘဲ ၿမိဳ႕ကို ျပန္သြားခဲ့သည္။ သူႀကီးသား ကိုေအာင္တင္ဟာ တစ္ခုလပ္ ဆိုေသာ္လည္း သားသမီး မရခဲ့သည့္ အတြက္ လူပ်ဳိလုိ သေဘာထားလုိ႔ ရသည္။ မက်ည္း ေတာရြာက လူလတ္ပိုင္းေတြထဲမွာ ကိုေအာင္တင္က အသားလတ္သူ ျဖစ္သည္။ တျခား ေယာက်္ားေတြလုိ အသားမမည္း။ လယ္မထြန္၊ ကုိင္းမထြန္ရလုိ႔ အသားအေရ စိုျပည္ေနတာ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ကိုေအာင္တင္ကသာ မိမိကို လက္ထပ္ ခ်င္ပါသည္ ဆိုလွ်င္ သေဘာ မတူႏိုင္စရာ မရွိဟု ထင္သည္။ ကိုေအာင္တင္ အရက္ႀကိဳက္တာ၊ ၾကက္တိုက္တာေတြကို တျဖည္းျဖည္း ေဖ်ာင္းဖ် ျပဳျပင္သြားလုိ႔ ရသည္။

ဒါေပမယ့္ ကုိေအာင္တင္က တစ္ခုလပ္ ျဖစ္ေနသည့္ အတြက္ မိမိဘက္က ေဆြမ်ဳိးမိဘေတြက သေဘာ တူမည္မဟုတ္။ ရြာ့ဧကရီ ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာမႀကီး ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ေၾကာင့္ လူပ်ဳိ စစ္စစ္ႏွင့္သာ ေပးစားခ်င္ၾကမည္ ျဖစ္သည္။ အဲဒီေတာ့ ကုိေအာင္တင္က မိမိကို အတင္း အဓမၼလွည္းတင္ၿပီး ခုိးေျပးမည္ ဆုိပါက မိမိက သေဘာမတူ ဟန္ေဆာင္ၿပီး လုိက္ပါသြားလုိ႔ ရသည္။

ကိုေအာင္တင္ ကုိယ္တုိင္ကလည္း မိမိကို ႀကိဳက္ပါလ်က္နဲ႔ ရြာ့ဧကရီ၊ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီး ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ ေတြေၾကာင့္ စိတ္ေတာင္မကူးရဲ ျဖစ္ေနသည္။ သူကသာ မိမိကို အဓမၼ ဆြဲေခၚၿပီး ခိုးယူ ေပါင္းသင္းမည္ ဆိုလွ်င္ ပထမေတာ့ သေဘာမတူ သေယာင္ ဟန္ေဆာင္ပန္ေဆာင္ ငိုျပရမည္ ျဖစ္သည္။ အမႈျဖစ္လာၿပီ ဆိုေတာ့မွ မိမိဘက္က အမႈကို ႐ုပ္သိမ္း လုိက္မည္။

“ကၽြန္မဘ၀ မထူးေတာ့ဘူး။ အပ်ဳိ ျပန္မျဖစ္ ေတာ့တဲ့ အတူတူ ကိုေအာင္တင္ကုိပဲ ဆက္လက္ ေပါင္းသင္းပါေတာ့မယ္”

အဲဒီလုိ ငုိယို ေျပာဆိုလုိက္လွ်င္ ကိုေအာင္တင္လည္း အမႈ မျဖစ္ေတာ့ဘူး၊ ကုိယ္ျဖစ္ခ်င္တာလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု မေထြးၾကည္ ေတြးေနမိသည္။ မိမိ၏ လက္ေအာက္က အတန္းျပ ဆရာ ေရႊထြန္းခုိင္ ကလည္း အ႐ုပ္ဆိုးရသည့္ အထဲမွာ မိမိကုိ ဟုတ္ကဲ့ပါ ဆရာမႀကီး၊ ဟုတ္ကဲ့ပါ ဆရာ မႀကီးနဲ႔ ႐ိုေသလုိက္တာ ထုိင္ၿပီး ရွိခုိးေတာ့မလို ျဖစ္ေနသည္။ ေယာက်္ားျဖစ္ၿပီး မိန္းမကို ေၾကာက္သလုိလုိ လုပ္ျပေနသည့္ အတြက္ စိတ္ပ်က္မိသည္။ ကုိယ္လည္း အပ်ဳိ၊ သူလည္း လူပ်ဳိပဲ မိမိ လုပ္ပုိင္ခြင့္ ရွိသေလာက္ လုပ္ၾကည့္ေပါ့။ မိမိဘက္က တစ္စုံတစ္ခု အေျဖကို သိခြင့္ရ သြားမွာေပါ့။ မိမိဘက္ကလည္း အသက္ေလးဆယ္ ျပည့္ခါနီးလာလုိ႔ ဘယ္သူ႔ကိုမွ် မရႏိုင္ေတာ့ဘူး ဆုိရင္ ထြန္းေရႊခိုင္လုိ မည္းပိန္ပိန္ အ႐ုပ္ဆုိးဆိုးကိုလည္း စဥ္းစားသင့္ စဥ္းစားရမည္ျဖစ္ သည္။

မေထြးၾကည္ လင္မရဘဲ အပ်ဳိႀကီး ျဖစ္ခဲ့ရသည့္ အေၾကာင္းက ဆယ္တန္း ေအာင္ခဲ့တာက စသည္။ ရြာ့ ဧကရီဘြဲ႔ ရတာႏွင့္ ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာမႀကီး ျဖစ္လာတာေတြဟာ လင္မရဖုိ႔ ျဖစ္လာသည့္ အေၾကာင္းေတြး ျဖစ္ေတာ့သည္။ အခုေတာ့ အသက္ ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ မ်က္စိ ေ၀ဒနာသည္ အဘြားအုိ ဘ၀ျဖင့္  ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ေဆး၀ါး ကုသမႈခံယူရန္ ေရာက္လာခဲ့ တာျဖစ္သည္။

ေၾသာ္ ေျပာစရာ တစ္ခု က်န္ေနတာ ေျပာဖုိ႔ ေမ့ေတာ့မလုိ႔၊ ကၽြန္ေတာ့္ဦးေလး ေဆးဆရာႀကီးမွာ သားလူပ်ဳိႀကီး တစ္ေယာက္ ရွိခဲ့သည္။ အဲဒီ လူပ်ဳိႀကီးသည္ အတန္း ေက်ာင္းမေနခ်င္လုိ႔ ကိုရင္ ၀တ္ရာမွ ရဟန္း ဆယ္၀ါေလာက္ ရခဲ့သည္။ ရဟန္း လူထြက္ ဘ၀ျဖင့္ ငွက္ဖ်ားပိုး ဦးေႏွာက္ ထဲ၀င္ၿပီး ယဥ္ယဥ္ေလး ႐ူးေနသည္။ အေၾကာင္း မသိလွ်င္ လူေကာင္း ပကတိလုိ႔ ထင္ရေလာက္ေအာင္ အေျပာေကာင္း၊ အေဟာေကာင္း ျဖစ္သည္။ ၀တ္တာဆင္တာ ကလည္း အသန္႔အျပန္႔ ၀တ္ဆင္သည္။ အဲဒီ လူပ်ဳိႀကီး အ႐ူးက ဆရာမ မေထြးၾကည္ကို တစ္ဖက္သတ္ ပိုးပန္း ေနခဲ့သည္။ ေျပာမည္ဆုိလွ်င္ အဲဒီ လူပ်ဳိ ႀကီးသည္ ကၽြန္ေတာ့္အစ္ကုိ ၀မ္းကြဲျဖစ္သည္။

“ေထြးၾကည္ကသာ ငါ့ သားႀကီးကို ယူမယ္ဆိုရင္ လယ္တစ္တာႏွင့္ ေရႊတစ္ဆင္စာ လက္ဖြဲ႔မယ္”

ဒါက လူပ်ဳိႀကီးရဲ႕ အေမ ကၽြန္ေတာ့္ အေဒၚက ေျပာသည့္စကား ျဖစ္သည္။ ဒီစကားသည္ မေထြးၾကည္ကုိ ရင္ခုန္ေစခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ဦးေလးႏွင့္ အေဒၚတုိ႔ အိမ္ကို အ၀င္အထြက္ လုပ္လာသည္အထိ ခရီး ေရာက္သြားခဲ့သည္။ ရြာသူရြာသားေတြကလည္း ရိပ္မိသည္။
“ပုံမွန္အတုိင္း ဆိုရင္ ေထြးၾကည္ဟာ ဒီရြာက လူပ်ဳိ တစ္ေယာက္ေယာက္နဲ႔ ညားႏိုင္တယ္။ ရြာ့ဧကရီ ျဖစ္သြားေတာ့ လူပ်ဳိကာလသားေတြက ေထြးၾကည္ကုိ ေမာ္မၾကည့္ရဲ ျဖစ္သြားတယ္။ င႐ုတ္ဆုံ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ ေက်ာက္တုံးကို ဘုရား႐ုပ္တု လုပ္ျခင္း ခံလုိက္ရသလုိ ျဖစ္သြားတယ္”

ဒါက ရြာထဲက ေနာက္ေျပာင္ ေျပာတတ္သူ ဦးဘပု ေျပာတာျဖစ္သည္။ သူေျပာတာ ဟုတ္သလုိလုိ ျဖစ္ေနသည္။ ကာယကံရွင္ မေထြးၾကည္သာ အသိဆုံးျဖစ္မည္။ ကၽြန္ေတာ့္အစ္ကုိ လူပ်ဳိႀကီး ေနမေကာင္း ျဖစ္ၿပီး က်န္းမာေရး အေျခအေန ဆုိးသည္ထက္ ဆုိးလာသည့္အခါ မေထြးၾကည္ က ဆန္ျပဳတ္ ျပဳတ္ပုိ႔ၿပီး အနီးကပ္ ျပဳစုခဲ့ေသးသည္။ က်န္းမာ ေရး ျပန္ေကာင္းလာလွ်င္ ဆိုသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္မည္။ လူပ်ဳိႀကီးက ထူထူေထာင္ေထာင္ ျပန္ျဖစ္မလာဘဲ ကြယ္ လြန္သြားခဲ့သည္။ မေထြးၾကည္ကေတာ့ မေတာ္လိုက္ရသည့္ ေယာကၡမအိမ္ကို အ၀င္အထြက္ မပ်က္သည့္အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ပတ္သက္ေနရတာ ျဖစ္ပါသည္။ ရြာ့ဧကရီ ေဒၚေထြးၾကည္ အပ်ဳိႀကီး ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။
အဏၰ၀ါစိုးမုိး
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊ဒီဇင္ဘာ ၂၀၁၀)

No comments:

Post a Comment