Pages

Monday 26 September 2011

အိုက္တင္နံပါတ္ တစ္ဆယ့္ရွစ္

“ေသခ်ာတာမွ ဟိုဘက္ ဘူတာေတာင္ လြန္ေသး၊ တစ္ရပ္ကြက္လံုး သိတဲ့ဟာ၊ ညည္းသာ မသိတာ”ဟူေသာ အေမ့စကား အဆံုးမွာ စန္းမူရာ တစ္ေယာက္ ၾကက္ကို လည္လိမ္သလို ငိုင္ဆင္း က်သြားသည္မွာ တုတ္တုတ္မွ မလႈပ္။
အနီႏွင့္ အေမတို႔ တစ္ဦးမ်က္ႏွာ တစ္ဦးၾကည့္ကာ ဘာဆက္ ေျပာၾကမလဲ စကား စီေန ၾကခ်ိန္မွာပင္ ေတာင့္ခနဲ၊ ဆတ္ခနဲ ျဖစ္သြားေသာ စန္းမူရာ၏ ကိုယ္ခႏၶာမွာ လ်င္ျမန္ေသာ အဟုန္ျဖင့္ ဘယ္ဘက္သို႔ ဗိုင္းခနဲ ပစ္လဲက်သြားေတာ့သည္။

“ေအာင္မေလး” ဆိုေသာ အနီတို႔ သားအမိ အသံမွာ ယိမ္းတိုက္ ထားသလို စီစီရီရီ ထြက္လာကာ အေမက မၾကည့္ရဲသလို သူ႔မ်က္ႏွာသူ လက္၀ါးျဖင့္ အုပ္လ်က္။ အနီကေတာ့ ကိုယ့္ေခါင္းကိုကိုယ္ ေယာင္ကာ ဖိအုပ္မိရင္း စန္းမူရာေတာ့ သြားၿပီဟု ဘုရားတ ေတြးမိသည္။ ၾကမ္းျပင္မွာ သစ္သား ခင္းထား၍သာ ေတာ္ေသး၏။ သမံ တလင္းသာ ဆိုက စန္းမူရာတု႔ိ ပြဲခ်င္းၿပီးၿပီ ထင္သည္။ ဒါေတာင္ သူ ပစ္အက်မွာ အုန္းခနဲ အသံက ပစၥည္းတစ္ခု ေပါက္ခြဲသံလို ျပင္းလွသည္။

ဒီ့ေနာက္မွာေတာ့ အေမေရာ အနီေရာ စန္းမူရာနား ေျပးကပ္ကာ ေျခမ ခ်ဳိးၾက၊ ႏွာႏွပ္ၾက လုပ္ၾကရေလေတာ့သတည္း။  မ႐ိုးႏိုင္ေအာင္ ႏိွပ္စက္ လွပါလား စန္းမူရာလို႔သာ အနီ ေတြးမိလိုက္ေတာ့သည္။

၂။
“သူမွသူ အစစ္ပါေအ” ဆိုေသာ အေမ့ စကားသံသည္ အနီ႔ရင္ဘတ္ တစ္ခုလံုးကို ဒိန္းခနဲ ေဆာင့္တက္ေစကာ နားထင္ ေသြးေၾကာမ်ားကို တဒုတ္ဒုတ္ ျမည္ေစ၏။ မ်က္ႏွာ တစ္ခုလံုးမွာလည္း ခံရခက္ ေဒါသမ်ားျဖင့္ တေငြ႔ေငြ႔ တရွိန္းရွိန္း။ ေသြးတက္သည္ ဆိုသည္မွာ ဒီလို ခံစားမႈမ်ဳိးဟု နားလည္ လုိက္မိသည္။ ေသြးမတက္ ခံႏိုင္႐ိုးလား။ အနီ ခုေလးပင္ ေစ်းက ျပန္လာသည္မို႔ အဆင္းအတက္ ေလွကားက ပ်ဳ႕ိအန္ခ်င္စရာ အပံုႀကီးကို ျမင္ခဲ့ၿပီးၿပီ။ အဆင္းအတက္ လုပ္သည့္ တျခားေသာ အခန္းက လူမ်ားကလည္း တေအာ့ေအာ့ တေအ့ေအ့ႏွင့္ ေရရြတ္ ျမည္တမ္းသံေတြလည္း ၾကားေနရၿပီမုိ႔ အနီ အံႀကိတ္ကာ-
“စန္းမူရာ” ဟု ေအာ္မိလ်က္သား။

“ရွန္”
ဆိုေသာ အသံက ထူးတာ ျမန္သလို ေရွ႕ေမွာက္ ေရာက္တာလည္း ျမန္၏။ မည္းျပာေသာ အသားအေရက ဘယ္အခ်ိန္ကတည္းက ထလိမ္း ထားမွန္း မသိေသာ မိတ္ကပ္ မ်ားျဖင့္ လူက ေျပာင္ေခ်ာေခ်ာ ျပာတာတာ။ မရွိေသာ မ်က္ခံုးေမြးကိုက် ဆြဲရ ေကာင္းမွန္း မသိေသးတာလား၊ မဆြဲရေသးတာလား မသိဘဲ အရွိအရွိ အတိုင္း ျဖစ္ ေနသည္မို႔ စပယ္ယာေတြ ေအာ္သလို- “တစ္ေယာက္လို၊ တစ္ေယာက္လို”

လို႔ မေအာ္ဘဲ- “တစ္ခုလုိ တစ္ခုလို”ဟူ၍သာ စိတ္ေပါက္စြာ ထေအာ္ပစ္ဖို႔ပဲ ေကာင္းေတာ့ သည္။ သူ႔မ်က္လံုးမ်ားကေတာ့ အသက္ကေလးႏွင့္ မလိုက္ေအာင္ပင္ သူလုပ္ခဲ့သမွ် အျပဳအမူတိုင္းကို အသက္သာ အေသခံမည္၊ မ်က္လံုးကေတာ့ သဲလြန္စ မရေစရဟု အဓိ႒ာန္ထားသည့္ ပမာ မ်က္၀န္း ေသမ်ားျဖင့္။    

ကိုယ့္အလုပ္ႏွင့္ ကိုယ္ထာ၀စဥ္ ႐ႈပ္ယွက္ခတ္ေန ေသာ အနီ႔အတြက္ “ဒီေကာင္မေလး ထြားလာတယ္” ဟု ဖ်ဳိးခနဲ ဖ်တ္ခနဲ အျမင္ျဖင့္ ခဏခဏ ေတြးမိခဲ့ေသာ္ျငား အခုလို ေရွ႕တည့္တည့္ လာရပ္ ခ်ိန္မွာေတာ့ ထြား႐ံုတင္ မဟုတ္၊ ကိုယ္လံုးကိုယ္ေပါက္ မေခသူ အျဖစ္ပါ အသိ အမွတ္ျပဳ ျဖစ္သြားေတာ့သည္။

သူ ၀တ္ထားသည္က အနီ အပ်ဳိဘ၀က ၀တ္ေသာ စကတ္ထဘီေတြ၊ ကိုယ့္ဆိုက္ႏွင့္က ဘယ္လိုမွ စြပ္ မရေတာ့၍ စြန္႔ၾကဲ ထားေသာ္လည္း အေရာင္အဆင္းက အလတ္ႀကီးရယ္မို႔ သင္းကိုယ္ ေပၚမွာ အေတာ္ေလးကို ပံုက် ပန္းက် ရွိေနေတာ့သည္။ ေၾသာ္- မဲျပာျပာ စန္းမူရာ၊ ညည္း အခုကိစၥကို ဘယ္လို ရွင္းမည္လဲ။

“စန္းမူရာ၊ ဟုိေလွကား ထစ္ကဟာက နင့္လက္ခ်က္ဆို”

“ရွန္ ဘာကိုေျပာတာလဲ အန္တီေလး”

“အံမေလး အနီရယ္၊ စန္းမူရာကိုမ်ား ညည္းမုိ႔ ေ၀့ကာ၀ိုက္ကာ လုပ္ေနေသးတယ္၊ မိမူရာ ညည္းအဆင္း အတက္ ေလွကားေထာင့္မွာ အီးပါထားတယ္ မဟုတ္လား၊ ငါတို႔ကို အမွန္အတိုင္း ၀န္ခံစမ္း၊ ညည္းေအ အပ်ဳိေလး အရြယ္ေလး ျဖစ္ၿပီး တကယ္ အထိန္းအသိမ္း မရွိ၊ ဟင္း ငါေနာ္”

“အာ မပါပါဘူး ဘြားဘြားရယ္၊ ေပါက္ေပါက္ရွာရွာ၊ သမီးျဖင့္ ျမင္ေတာင္ မျမင္ပါဘူး”

ေသစမ္း၊ ေသလိုက္စမ္း စန္းမူရာ။ အဆင္း အတက္ လူတိုင္း ျမင္ေနသည့္ ကိစၥ။ ၿပီးေတာ့ သူလည္း ခုန ေလးတင္ အမႈိက္သြန္လိုက္ ျပန္တက္လိုက္ လုပ္ေနသည့္ဟာ မျမင္ဘူး ဆိုျခင္းမွာ တရားခံ ေျဗာင္ညာၿပီဆိုတာ  ေသခ်ာသထက္ ေသခ်ာလို႔ သြားခဲ့ၿပီ။

အေမကေတာ့ သည္းခံ ႏိုင္စြမ္းအား ကုန္သြားသလို စန္းမူရာ၏ ဘူးခံသံ စကား အဆံုးမွာ မ်က္လံုး တ၀ဲ၀ဲျဖင့္ ေကာက္ေပါက္စရာ ပစၥည္း ရွာေန၏။ ဒီေလာက္ တည့္မတ္ေနေသာ ပစ္ကြင္းႀကီးထဲမွာ အေမသာ တစ္ခုခုႏွင့္ ေကာက္ေပါက္လိုက္လို႔က ဒီကေလးမ အထိ နာေတာ့မည္။

အနီမွာ အမႈကို ၿပီးဆံုးေအာင္ မစစ္ျဖစ္ေတာ့ဘဲ စန္းမူရာကိုသာ စိတ္ပ်က္ လက္ပ်က္ျဖင့္ “သြား သြား” ဟူ ေသာ အမူအရာ လုပ္ျပလိုက္ ရေတာ့သည္။ သူကလည္း ျမန္လိုက္သမွ လွစ္ခနဲ ေနေအာင္ ခပ္သြက္သြက္ ထြက္သြားလိုက္ ပံုမ်ား တစ္ခ်ဳိးတည္း ျဖစ္ေတာ့၏။

“ဒီေကာင္မေလးကို ျပန္သာ ပို႔လိုက္ပါေတာ့ သမီး ရယ္၊ သူ႔ကို ျမင္ေတြ႔ေနရတာ အေမ ေသြးတက္လြန္းလို႔ပါ”

“ပို႔မယ္ အေမေရ...ပို႔မယ္၊ ဒီလကုန္ထိေတာ့ နည္းနည္း သည္းခံလိုက္ဦး၊ လကုန္ ရက္က်မွ မေမႊးက လာမွာ ေလ။ သူနဲ႔ျပန္ထည့္လိုက္မွ ျဖစ္မွာဆိုေတာ့ ခဏေလး သည္းခံ လိုက္ပါဦး။ ဒါနဲ႔ ဟုိကိစၥကို အေမက သူလို႔ ဘာလုိ႔ အတပ္ ေျပာေနရတာလဲ”

“တပ္အပ္ႀကီး ေျပာဆို တပ္အပ္ႀကီး ေသခ်ာေနလို႔ ေပါ့ ေအ... အေမက ဘုရား ေရခ်မ္းစြန္႔ရင္း သင္း တိုက္ေခါင္းထဲ ၀င္လာတာ ျမင္တယ္။ တံခါးေခါက္မွာစိုး လို႔ေတာင္ တံခါးႀကိဳၿပီး သြားဖြင့္ေပးထားတာ။ ၿပီးေတာ့ ေျမးေလးကို ပုခက္တစ္ခ်က္ လႊဲေပးတယ္။ ေျမးေလး ပါးစပ္မွာ ႏို႔နည္းနည္း အန္ထားလို႔ ေရခဲေသတၱာေပၚက တစ္ရွဴးေတာင္ ယူသုတ္ေပး လိုက္ေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့ က်ဳပ္  ဘုရား ရွိခိုးဖို႔ ထုိင္တုန္း တံခါးသံ လွစ္ခနဲ ဖြင့္သံၾကားေတာ့ စိတ္ထဲ သူပဲထင္လို႔ ငဲ့ေတာင္ ၾကည့္လုိက္ေသးတယ္”

“သမီး အိမ္သာထဲမွာ  ရွိေနတဲ့ အခ်ိန္ေပါ့”

“ဟုတ္ပ... ဟုတ္ပ၊ အေမ ဘုရား ရွိခိုးေနတုန္း ေျမးေလး အဲ့ အဲ့လုပ္ေနတာနဲ႔ ထၿပီး ပုခက္ လႊဲရေသးတယ္၊ သင္းကို မျမင္လို႔ စိတ္ထဲ ဘယ္ေရာက္သြားလဲ ေတြးေနေသးတာ။ ဘုရား ရွိခိုးၿပီးမွ သင္း တက္လာတာေလ။ အေမက ခုနက ျမင္လုိက္ပါတယ္ ဆိုတာကို သူက မဟုတ္ဘူးခ်ည္း ျငင္းတာေအ။ အဲဒီထဲက စိတ္ထဲ မသကၤာ ျဖစ္ေနတာ။ ေဟာ မၾကာပါဘူး၊ ေလွကား အဆင္းအတက္ အသံေတြ ၾကားရတာပဲ။ အေမလည္း မေနႏိုင္လို႔ သြားၾကည့္ေတာ့ အမေလး ေအာ့ႏွလံုး နာလုိက္ တာေအ။ သူ႔အက်င့္လည္း သမီး သိေနတာပဲ။ သူ အိမ္သာ ၀င္ခ်င္ေနတဲ့ အခ်ိန္ သမီး ၀င္ေနလို႔ မထိန္းႏိုင္ မသိမ္းႏိုင္ လုပ္ထားတာ ေနမွာ။ ေသ ခ်ာတာက အေမကိုယ္တိုင္ ျပန္တင္ထားတဲ့ ေရခဲေသတၱာ ေပၚက တစ္ရွဴးေတြ မရွိေတာ့ဘူး။ ေခ်းပံုႀကီးေပၚက တစ္ရွဴးေတြက အိမ္က တစ္ရွဴးေတြပဲေပါ့ သမီးရဲ႕ ကဲ”

အေမက ေျပာရင္းပင္ ေအာ့ႏွလံုး နာဟန္ျဖင့္ တံေတြး သြားေထြး ေလေတာ့၏။  ျဖစ္မွ ျဖစ္ရေလ၊ သူ႔ အရင္ ေရအိမ္၀င္မိေသာ အနီပင္ အျပစ္မကင္း ျဖစ္ေနပါ ေပါ့လား။  စန္းမူရာ တစ္ေယာက္ဟာ  အေပါ့အေလး သြားခ်င္လွ်င္ အတားအဆီး အထိန္း အသိမ္း မရွိတာ အနီတို႔ ခံခဲ့ဖူးၿပီ။ တစ္ခါ အနီ႔ အမ်ဳိးသား အိမ္သာ ၀င္ေနခ်ိန္ သူမက အေပါ့သြားခ်င္သည္ ထင့္၊ မထိန္းႏိုင္ မသိမ္းႏိုင္ျဖစ္ကာ ေျပာလည္း မေျပာရဲဘဲ မီးဖိုခန္းထဲ ေပါက္ခ်ခဲ့ဖူးသည္။ ၿပီးေတာ့လည္း အလြယ္တကူ ပင္ ေျခသုတ္၀တ္ျဖင့္ သုတ္လ်က္ ေနာက္ေဖးျပတင္း  ေပါက္ေဘာင္ေပၚသို႔ တင္လႊား ထားေလ၏။

အနီတို႔မွာေတာ့ မၾကံဳစဖူး ထူးထူးျခားျခား အဲ့ခနဲ ထြက္လာေသာ အန႔ံဆိုးကို ႏွာေခါင္းတ႐ႈံ႕႐ႈံ႕ျဖင့္ ခံစားၾကရင္း ေနာက္ဆံုးမွာ အမ်ဳိးသားက သူ အိမ္သာ ၀င္ေနခ်ိန္ အျပင္က ၾကားရေသာအသံ ကို ပံုေဖာ္ေပးကာ တစ္စံုတစ္ခုျဖင့္ တရွဲရွဲ သုတ္ေနသံ၊ ျပတင္းေပါက္က အ၀တ္စ၊ အားလံုးကို ဆက္စပ္ စဥ္းစား ရင္း သူ ဘာလုပ္ခဲ့သလဲ ဆုိတာ အေျဖရွာလို႔ ရသြားျခင္း ျဖစ္သည္။ အားလံုးရင္ဘတ္ စည္တီးျဖစ္ကာ ရြံတတ္ေသာ အေမမွာ သူ႔ပစၥည္း မွန္သမွ် ႏွင့္ သူ စားဖို႔ ေသာက္ဖို႔ကို စန္းမူရာကို မကိုင္ခိုင္းေတာ့ သည္မွာ အခု အခ်ိန္ထိပင္။

အနီတို႔ တစ္အိမ္သားလံုးကေတာ့ စန္းမူရာေၾကာင့္ စိတ္ဒုကၡ ေရာက္ၾကရတုိင္း ေအးသန္းကို သတိရတတ္ ၾကေလသည္။ တကယ္တမ္း အနီေရာ အေမပါ အိမ္အကူ ဆိုသည္ကို သက္သာရာ သက္သာ ေၾကာင္းအတြက္ ရွာေဖြေခၚ ယူခဲ့ၾကသူမ်ား မဟုတ္။ တစ္သက္လံုး ကိုယ့္၀န္ ကိုယ္ထမ္း ခဲ့သူမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ အခု သားေလး ေမြးဖြားခ်ိန္မွသာ အေမ ကိုယ္တိုင္လည္း က်န္း မာေရး ခ်ဴခ်ာ၊ အနီ ကိုယ္တိုင္လည္း ႐ံုးအလုပ္၊ အိမ္အလုပ္၊ အေမ့ အလုပ္မ်ားႏွင့္ မႏိုင္ရင္ ကန္ျဖစ္လြန္း၍သာ အကူေတြ အကက္ေတြ တမ္းတ ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

အနီ ကိုယ္၀န္ အရင့္အမာ အခ်ိန္မွာပင္ ထိုအေရးမ်ားကို ႀကိဳတင္ တြက္ဆကာ အိမ္ကို ေအးသန္း ေရာက္လာ ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ လာပို႔ေသာ မိတ္ေဆြက နဂိုကတည္းက စကားကုန္ ေျပာၿပီးသား၊ ေအးသန္းမွာ အရင္အိမ္မွာ တုန္းက အိမ္ရွင္မ်ား လက္စြပ္ ေပ်ာက္ဖူးေသာ ရာဇ၀င္ ရွိသူ ျဖစ္၏။ သုိ႔ေသာ္လည္း လိုအပ္ေနေသာ အခ်ိန္မို႔ အနီတို႔ အိအဂ်ိဂ်ႏွင့္ ေၾကးမ်ားေန ခ်ိန္မရွိ။ အနီ ကုိယ္တိုင္လည္း ေမတၱာတရား၏ အသြားအျပန္ကို ယံုၾကည္ကာ ကိစၥ မရွိဘူး ဟုဆိုၿပီး ေအးသန္းကို လက္ခံ ခဲ့သည္မွာ မွတ္မွတ္ရရ။

ေရာက္ေရာက္ခ်င္းမွာ  လည္း “ဟင္းခ်က္တတ္တယ္” ဆိုေသာ သူမ စကား ကို ယံုၾကည္ကာ ပုစြန္ႏွင့္ အာလူးအိုးကို သူမ လက္ထဲ အပ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ အေတာ္ေလး ၾကာမွ ၀င္ၾကည့္ေတာ့ အုိးနားကပ္ကာ ေမႊေနလိုက္ သည္မွာ ပုစြန္ေရာ၊ အာလူး ေရာ အစအန ရွာမရဘဲ အလံုးအခဲႀကီး အျဖစ္ ပ်စ္ႏွစ္ ေနေတာ့သည္။

အနီမွာ ျမင္ရေသာ ျမင္ကြင္းအတြက္ ရယ္လုိက္ရ သည္မွာ အူေတြေတာင္ နာ၏။ အနီ ရယ္ေနတာကို အံ့ၾသတႀကီး ၾကည့္ေနရင္းက  ေအးသန္းေလးမွာ မ်က္ရည္ေတြ က်ခဲ့သည္ကို မွတ္မိေနသည္။
အနီက သူ႔မ်က္ရည္ ျမင္မွ လန္႔ဖ်ပ္ၿပီး-
“ဟဲ့ ဘာျဖစ္တာလဲ သမီး”
ဟုဆိုရာ အရင္အိမ္မွာ သာဆို ဒါမ်ဳိးျဖစ္က အေသ အ႐ိုက္ခံရၿပီဟု ျပန္ေျဖခ်ိန္ အနီ႔ရင္ထဲ ခံစားမႈက နင့္ခနဲ၊ ေအးသန္းႏွင့္ အနီမွာ ေရာက္ စကတည္းက ေမတၱာတရားက ထုိသုိ႔ ႏႊယ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေအးသန္း ေနသြားစဥ္ တစ္ေလွ်ာက္ ေအးသန္းဆိုတာ နာမည္ရင္း ေခၚခန္းကို မေရာက္ခဲ့ရ။ အနီမွ အစ တစ္အိမ္လံုး သူ႔ကို သမီးဟုသာ နာမ္စားသံုး ေခၚျဖစ္ခဲ့ၿပီး ေအးသန္း ကိုယ္တိုင္ကလည္း အနီ႔ကိုဆို တီတီ တီတီႏွင့္ အခ်စ္ ထူးခဲ့တာ ျဖစ္၏။

မနက္ မိုးလင္းသည္ႏွင့္ ဖုန္သုတ္၀တ္ တစ္ခုကိုင္ကာ တစ္အိမ္လံုး အႏွံ႔ ဖုန္သုတ္ သန္႔ရွင္းေရး လုပ္တာ မ်ား ခ်ဳိးခနဲ ခၽြတ္ခနဲ အသံ မၾကားရေအာင္ ညင္သာတတ္ သူျဖစ္ကာ အသန္႔အရွင္း ႀကိဳက္လုိက္တာမွ ကိုယ္က ေတာင္ ေအာခ် ယူရသည့္ အျဖစ္။ ေအးသန္း အခ်က္အျပဳတ္ လက္ရာမွာ ေကာင္းလွသည္ မဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း အနီတို႔ တစ္အိမ္လံုး သူ႔ေမတၱာျဖင့္ အရသာ ရွိေနခဲ့ၾကတာ ျဖစ္သည္။

အနီတို႔မွာ ေအးသန္း၏ က်ဳိးႏြံ အလိုက္သိမႈမ်ားကို ခံစားရင္း ပီတိေတြ ေ၀ေနခ်ိန္ ေအးသန္းကလည္း အနီတို႔ ေမတၱာကို အျပည့္အ၀ ခံလ်က္ တစ္ေန႔တျခား လွေသြးေတြ ၾကြယ္ကာ ေျပာင္ေရာင္ လာေတာ့သည္။ လာသည့္ ဧည့္သည္တိုင္းက ေဆြမ်ဳိး ေလလား ထင္မွားယူရသည္ အထိပင္။ ဒီလို ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ေန သားက်ေနခ်ိန္မွ ေအးသန္းတို႔ ရြာမွ အေမ ေနမေကာင္းဆိုေသာ သတင္း စကားေၾကာင့္ ေအးသန္းမွာ မျပန္ခ်င္ျပန္ခ်င္ ႏွင့္ပင္ ရြာကို ခဏ ျပန္သြားခဲ့ ျခင္းမွာ အၿပီးတိုင္ ခြဲဖို႔ ဖန္လာ ခဲ့ျခင္းေပေပါ့။

အလွႀကီးလွကာ ျပန္လာေသာ ေအးသန္းကို သူ႔ရြာမွ ကာလသားမ်ား အႀကိဳက္ႀကီး ႀကိဳက္ကုန္က်ကာ ထုိ အေခါက္မွာပင္ ေအးသန္း ဖူးစာရွင္ ေတြ႔သြားကာ ရန္ကုန္ကို မျပန္ႏိုင္ဇာတ္ခင္း သြားေတာ့သည္။ ဘယ္တတ္ႏိုင္မလဲ။ ကိုယ္နဲ႔သူက ေရစက္က ဒီေလာက္ပဲ ပါသည္ကိုး။

ေအးသန္းလို ကေလးမ်ဳိးကိုသာ ၾကံဳခဲ့ဖူးေသာ အနီတို႔ မိသားစုမွာ ေအးသန္း ေနာက္ စန္းမူရာ လက္ထက္ မွာေတာ့ သမီးေခၚဖို႔ ေနေနသာသာ စန္းမူရာ ဆိုေသာ နာမည္ကို ေဒါသဒီဂရီ အတက္ အက်မ်ဳိးစံုျဖင့္ သံစဥ္ေျပာင္းကာ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ေအာ္ေနရေတာ့သည္။

ေရာက္ခါစမွာေတာ့ စန္းမူရာ ဆိုေသာ နာမည္ေလးကို မိဘမ်ား မွည့္တတ္လွေခ် ရဲ႔ေပါ့။ အံမယ္...သူ႔ေအာက္ ညီမေလးမ်ားဆို ပန္းသီတာ၊ မန္းၾကည္ျပာ ဟုပင္ ဆိုခဲ့ေသး။ ဟုတ္ေကာ ဟုတ္ရဲ႕ လားမသိ။

အမ်ဳိးသားကေတာ့- “သူေျပာတာမ်ား ယံုလို႔ ကြာ”
ဟု ရယ္ခ်င္သလို ေျပာခဲ့ဖူးသည္။

လူကေလးက အခုမွ အၿမီးအေတာင္ ေပါက္စသာ ရွိေသာ္လည္း ၀ပ္ေရွာ့မွ သူ သေဘာက်ေနေသာ ေကာင္ေလးကို ခဲလံုးမွာ စာခ်ည္ေႏွာင္ကာ ပစ္ေပးလား ပစ္ေပးရဲ႕။ စာပါခဲလံုးက သူ ရည္ရြယ္ေသာ ေကာင္ေလးထံ မေရာက္ဘဲ ပိုင္ရွင္မိန္းမထံ ေရာက္ေတာ့ ဒီသတင္းက ကိုယ့္ဆီျပန္ေရာက္သည္။ စိတ္ညစ္စရာ ေကာင္းေလစြ။

မနက္ခင္း လက္ဖက္ရည္၊ နံျပား၊ အီၾကာေကြး ၀ယ္ခိုင္းလွ်င္ ၀ယ္ခိုင္းေသာ ဆိုင္မွ စားပြဲထုိးေလးမ်ားႏွင့္ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ခင္မင္ပတ္ သက္မႈေတြက ေထြးေရာ ယွက္တင္။ ေရသန္႔ဆိုင္မွ ေရ သန္႔ပို႔ေသာ အလုပ္သမား ေလးမ်ားကေတာ့ စာရင္းထဲ ထည့္မေျပာႏွင့္၊ မ်က္လံုးခ်င္း စကား ေျပာၿပီးသား ျဖစ္ ေနတတ္၏။

အခ်စ္ေရးမွာသာ ဆရာႀကီး ျဖစ္ေသာ္လည္း က်န္ေသာ ေနရာမ်ားမွာေတာ့ စန္း မူရာတစ္ေယာက္ မစြံခ်က္ဟာ ကမ္းကုန္ေတာ့သည္။ ညစ္ပတ္ လိုက္သည္မွာလည္း သူစားသမွ်၊ သြားသမွ်၊ ထား သမွ်၊ လုပ္သမွ် အကုန္မ်က္ စိေဒါက္ေထာက္ကာ ၾကည့္ေနရသည့္ အျဖစ္။ အဆိုးတကာ့ အဆိုးဆံုးဟာေတာ့ ခုလုိ အေပါ့အေလး ကိစၥမ်ားမွာ အထိန္းအသိမ္း မရွိ ထင္သလို လုပ္ျခင္းမ်ားပင္။ ဘယ္လို သေႏၶစိတ္မ်ဳိးနဲ႔မ်ား ေမြးဖြား လာခဲ့ပါလိမ့္ စန္းမူရာရယ္။

“ေျဖာင္း ေျဖာင္း ေျဖာင္း”

အေမ့ လက္ခုပ္သံေၾကာင့္ အနီ႔အေတြးမ်ား ျဖတ္ကာ အေမ ဘယ္သူ႔ကို လက္ခုပ္တီး ေခၚေနလဲ ၾကည့္ျဖစ္ သည္။ အေမက အသံမ်ားပင္ ထြက္ကာ “မၾကည္ မၾကည္” လုပ္ေနတာမို႔ ေတာ္ပါေသးရဲ႕၊ ဒီခ်ိန္ မၾကည္ ေရာက္လာတာ ကံေကာင္းေလစြဟု အနီ ေတြးမိ သြားေတာ့သည္။

မၾကည္က အနီတို႔ ရပ္ကြက္တြင္းမွာ တိုလီမုတ္စ ဘာခုိင္း ခိုင္းရသည့္သူ။ အခု လည္း အေမက မၾကည္ကို ပိုက္ဆံေပးကာ ေလွကားက ကိစၥ ရွင္းခိုင္းေပေတာ့မည္၊ ေတာ္ေသးရဲ႕။

“ကလင္..ကလင္.. ကလင္”
ေဟာ- ဖုန္းသံ။ ဧည့္ခန္းက ဆူညံစြာ ျမည္ေနေသာ ဖုန္းကို ေကာက္ကိုင္လိုက္ေတာ့- “ဟယ္လို” တစ္ခြန္းသာ အနီေျပာ ခြင့္ရလုိက္သည္။ တစ္ဖက္မွ မမ၀ါတစ္ ေယာက္ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ေဒါသေတြ ထြက္ေနသည္ မသိ။ အသံ တုန္တုန္ရီရီ ျဖင့္ တရစပ္ကို ေျပာခ်ေန ေတာ့၏။ အနီ႔မွာ ဟုတ္ကဲ့၊ ဟုတ္ကဲ့ပါ၊ ဟုတ္တာေပါ့ မမ၀ါရယ္၊ ဟုတ္တယ္ ဆိုတာခ်ည္းသာ တြင္တြင္ ေထာက္ခံရင္း လူကေတာ့ စန္းမူရာထံ သြားကာ နားရင္းသာ နာနာ ေျပးအုပ္ခ်င္ ေနမိ၏။ မနက္ ခင္းကတည္းက ေမႊေနေသာ စန္းမူရာ၏ မီးဟာ မၿပီးႏိုင္ မစီးႏိုင္ပါလားကြယ္႐ို႕။ မ၀ါႀကီးကေတာ့ စိတ္ဆတ္သူပီပီ သူ႔သမီး ေဘဘီ ေမာင္ကို စန္းမူရာ၀ါဒမႈိင္း လာတိုက္သြားသည့္ ကိစၥ ေဒါ ႀကီးေမာႀကီး ျဖစ္မဆံုးေတာ့။ ဘာတဲ့၊ အပ်ဳိဆိုတာ ခ်စ္မယ့္ ႀကိဳက္မယ့္သူ ရွိရသတဲ့။ သူ႔မွာေတာ့ သြားေလရာ အရပ္ ေလးမ်က္ႏွာ ခ်စ္သူ ခင္သူမ်ားလြန္းလို႔ ခါခ်ေနရ သတဲ့။ အသက္အရြယ္ခ်င္း တူၿပီး ေဘဘီေမာင္မွာ ခ်စ္ခင္သူ မရွိတာ အ၀ လြန္ေန၍။ ခ်စ္မယ့္ ခင္မယ့္သူ ရွိေအာင္ ၀ိတ္ေလွ်ာ့လုိက္ဟု အၾကံ ေပးသြားသတဲ့။ ဒါမွ ခ်စ္သူ အျမန္ဆံုး ရမည္ဟုပင္ စန္းမူ ရာတုိ႔က ေျပာသြားေသးသတဲ့ေလ။

အနီမွာ ၾကားေနသည္ ကို ရယ္လည္းရယ္ခ်င္၊ စိတ္လည္းတိုႏွင့္ စန္းမူရာ တစ္ေယာက္ကေတာ့ ပ်ားအံုကို တုတ္ႏွင့္ ထိုး႐ံုမက တုတ္ႏွင့္ ပါ႐ိုက္ခ်ေနၿပီဟု ေတြး၏။ မ၀ါက စကားအဆံုး- “နင့္အိမ္ကဟာကို ေျပာ လိုက္စမ္း၊ သတိ္ၱရွိ ငါ့အိမ္ဘက္ကို ကူးလာၾကည့္စမ္း လို႔၊ ဒါပဲ ဒါပဲ”
ဟု ဆိုကာ ဖုန္းကို ေဆာင့္ခ်သြားေတာ့မွ အနီ တစ္ေယာက္ ခုနကတည္းက လူးလြန္႔ေနၿပီျဖစ္ေသာ ပု ခက္ထဲက သားငယ္ကို ေျပးေပြ႔ ရေလေတာ့သည္။

အေမႏွင့္ မၾကည္၏ အသံမ်ားကေတာ့ ဖြင့္ထားေသာ တံခါးမွ ေနၿပီး တစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္ လြင့္လာေနသည္။ ေနာက္ေဖး မီးဖိုေခ်ာင္မွာေတာ့ ဂ်က္စတင္ဘီဘာ၏ သီခ်င္းကို ျမန္မာမႈ ျပဳကာ သီခ်င္း တညည္းညည္း လုပ္ေနေသာ စန္းမူရာ၏အသံက ျမဴးပ်ပ်။ အေ၀းက နားေထာင္လွ်င္ေတာ့ အဂၤလိပ္ သီခ်င္းကို အပီအျပင္ ဆိုေန သည့္အလား ထင္ေယာင္မွား။ လုပ္လိုက္ေပေတာ့ စန္းမူရာ။

၃။
အနီမွာ ျမင္လိုက္ရေသာ ျမင္ကြင္းကိုၾကည့္ရင္း ပင့္သက္႐ႈိက္ဖို သြားရသည္။ စန္းမူရာကို ေစ်းလႊတ္ လိုက္ၿပီးခါမွ ႏို႔ဆီ ကုန္ေနတာ သတိရကာ ကိုယ္က ေနာက္က လိုက္၀ယ္ျခင္းမို႔ ဒီျမင္ကြင္းကို ပက္ပင္တိုးခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။ မေရႊေခ်ာကေတာ့ အိမ္က ဘယ္သူမွ လုိက္လာမယ္ မထင္၍လား၊ လိုက္လာလည္း ဂ႐ုမစိုက္သည့္ သေဘာလားေတာ့ မသိ။ အမႈိက္ကန္ေထာင့္မွာ သူ႔ အခ်စ္ ဇာတ္လမ္းကို ဆြဲလား ရမ္းလားလုပ္ကာ ရွင္းေနေလသည္။ ဟိုက ဆြဲလားရမ္းလား လုပ္ျခင္းမဟုတ္။ သူကသာ လုပ္ေနျခင္း ျဖစ္၏။ ထုလိုက္ ႐ိုက္လုိက္ ေျပာလိုက္ ဆိုလိုက္ျဖင့္ တစ္စံုတစ္ခုကို အေခ်အတင္ ရွင္းေနသည့္ ပံုပါလား။ ေနပါဦး၊ သူ႔ေဘးက ေကာင္ေလး၊ အဲ-ေကာင္ေလးလည္း မဟုတ္၊ ေကာင္ႀကီးလည္း မက်ေသာ စေကာစက ဒီေကာင္ဟာ လမ္းထိပ္ က အေၾကာ္ဆိုင္က လူပါလား။

ခက္ေတာ့ ခက္ၿပီ။ ဒီအေၾကာ္ဆိုင္က လူသည္ လူပ်ဳိမွ မဟုတ္တာေကာ။ သူ႔ ေဘးနားမွာ အျမဲကပ္ၿပီး အေၾကာ္ ေၾကာ္ေနသည့္ မိန္းမက ဒီလူ႔မိန္းမေလ။ စန္းမူရာေတာ့ လည္လြန္းသည့္ဘီး ေခ်းသင့္ၿပီလို႔ပင္ ေျပာရေတာ့မည္ ထင္သည္။

အနီမွာ အေျခအေနကို သိခ်င္စိတ္ႏွင့္ပင္ ေျခလွမ္းကို တမင္ေႏွးကာ သူတို႔ကို အကဲ ခတ္လာခ်ိန္ ဟိုလူက စန္းမူရာကို တစ္စံုတစ္ရာ ေျပာရင္း ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း တြန္းပစ္ ထားခဲ့လ်က္ ေနရာမွ ထြက္သြားေတာ့သည္။

စန္းမူရာ ယိုင္ခနဲလဲၿပိဳ လုမတတ္ ျဖစ္သြားခ်ိန္ အနီမွာ လန္႔မေအာ္မိေအာင္ ကိုယ့္ ပါးစပ္ကိုယ္ပိတ္ ထားရ၏။ ကိုယ့္လက္ေအာက္ ငယ္သားကို တစ္ပါးသူက ဒီလို ရမ္းရမ္းကားကား လုပ္သြားတာ က်ျပန္ေတာ့လည္း စိတ္ထဲ မခံခ်င္သလို။ အနီမွာ စန္းမူရာကုိပဲ လွမ္းေခၚရ မလား၊ “ဟဲ့ ဘာျဖစ္ၾကတာ လဲ” ဟုပဲ စပ္စုရမလား ေတြေ၀ေနဆဲ အခ်ိန္မွာပင္ စန္းမူရာကေတာ့ လူႏွင့္ အသိစိတ္ မကပ္သလို ငူငူငိုင္ငိုင္ႀကီး ျဖင့္ ထုိေနရာမွာ ရပ္ျမဲရပ္လ်က္ အသည္းကြဲ ေလဒီ လုပ္ကာ ေနေတာ့သည္။

အနီ႔မွာေတာ့ စိတ္ေထြ ေထြျဖင့္ပင္ အိမ္ဘက္လွည့္ ျပန္လာရင္း ႏို႔ဆီ ၀ယ္ဖို႔လည္း စိတ္မရွိေတာ့။ အိမ္ေရာက္သည့္ အခ်ိန္မွာေတာ့ အနီအရင္ဆံုး ေဖာက္သည္ခ်မိသူမွာ အေမသာ ျဖစ္ေတာ့သည္။ အနီ႔ထံမွ သတင္းဦး သတင္းထူး ရသြားသူ အေမ ကေတာ့ ရင္ဘတ္စည္တီး ျဖစ္ကာ-
“ဒုသနေသာ၊ ဒုသန ေသာ”
ဟု ေအာ္ေနေတာ့၏။

အေမ့ ဒုသနေသာကို ဟုိက ဘယ္လုိ လုပ္နားလည္ ႏိုင္မွာလဲ။ သူ ျပန္လာလွ်င္ အနီ ဘယ္လို စကားမ်ားျဖင့္ ဆံုးမ ရမည္လဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီလူဟာ အိမ္ေထာင္သည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊  ဒီရပ္ကြက္ထဲက လူမ်ားအားလံုး သိေၾကာင္း၊ ဘယ္ေလာက္ထိ ပတ္သက္ၿပီးၿပီလဲ၊ ဘယ္ ထိပတ္သက္ဦးမွာလဲ ဆိုတာေတြ ေမးျမန္းၿပီး ရပ္တန္းက ရပ္ဖို႔တားကာ စန္းမူရာကို အျမန္ဆံုး ျပန္ပို႔ဖို႔က လြဲၿပီး တျခားနည္းလမ္း မရွိေတာ့ဟု အနီ ဆံုးျဖတ္လိုက္ေတာ့ သည္။

ေဟာ- သူ ေစ်းကျပန္ လာၿပီ။
အနီတို႔ သားအမိ တစ္ဦး မ်က္ႏွာတစ္ဦး ၾကည့္ရင္း စကားလံုးမ်ား စီထားမိၾက ေတာ့၏။

၄။   
ဆရာ၀န္က စန္းမူရာကို ေသခ်ာ ဆန္းစစ္ကာ အနီႏွင့္ အေမ့ကို မ်က္လံုးတစ္ခ်က္ လွန္ၾကည့္သည္။ ထိုအၾကည့္ကို အနီ မၾကာခဏ ျမင္ဖူးေလသည္။ ဗီဒီယုိေတြ၊ ႐ုပ္ရွင္ေတြထဲမွာ စိတ္ထား မေကာင္းသူ၊ ယုတ္ ညံ့သူေတြကို ဆံုးမ စကားဆုိသည့္ ဇာတ္ေကာင္မ်ားမွ အႏိုင္စီးျဖင့္ ၾကည့္ေသာ အၾကည့္။ ျမတ္စြာဘုရား။ အနီတို႔ ဘာမ်ား မွားခဲ့ပါလိမ့္။ ဆရာ၀န္က ဟန္အျပည့္ျဖင့္ ေျပာလာသည္။

“အင္း- မိေ၀းဖေ၀း အလုပ္ လာလုပ္တဲ့ သူေတြေလ၊ သက္သက္ညႇာညႇာေလးေတာ့ ခိုင္းၾကေပါ့ဗ်ာ။ ကေလးမက အေတာ္ အားနည္းေနတယ္၊ အားလည္း မရွိဘူး။ သူ႔ကို နည္းနည္း အနားေပးၿပီး အား ရွိေအာင္ ေကၽြးလိုက္ၾကပါ။ စိတ္ထိခိုက္ လြန္းရင္၊ ဒါမွ မဟုတ္ အားနည္းလြန္းရင္ ဒီလိုပဲ ေရွာခ့္ျဖစ္ၿပီး သတိလစ္ တတ္ပါတယ္။ တျခား စိုးရိမ္စရာ မရွိပါဘူး”

အေမေတာ့ မသိ၊ အနီ ကေတာ့ ဆရာ၀န္ ထုိစကား ဆိုလုိက္ခ်ိန္ ထူထူပူပူႀကီး ျဖစ္သြားသည္။ အေမလည္း ဆတ္ခနဲ ျဖစ္သြားကာ ဆရာ၀န္ကို တစ္ခုခုေျပာမလိုျပဳၿပီး ခါမွ ဟင္းခနဲ သက္ျပင္းႀကီး ခ်လ်က္ ဘာမွ အသံထြက္ မလာ။ ေဆးခန္းခုတင္ထက္္ မွာေတာ့ ေလာေလာဆယ္ ခ်စ္သူေၾကာင့္ အသည္းကြဲ စိတ္ထိခိုက္ေနေသာ၊ ၀မွာစိုးကာ သူ႔လခထဲမွ ပိန္ေဆးမ်ား ၀ယ္ေသာက္ၿပီး နားထင္ နားရင္းက်ေအာင္၊ ပိန္ေအာင္ လုပ္ထားေသာ စန္းမူရာ ကေတာ့ မ်က္လံုးေလး ေပကလပ္ ေပကလပ္ျဖင့္ အကယ္ဒမီ ယူေနေလေတာ့ သည္။      
မီမိုး
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊ဇြန္လ ၂၀၁၁)

No comments:

Post a Comment